2012.03.17. CZ+PL+DE Tanvald-Szklarska Poręba-Görlitz-Liberec-Tanvald


    [Home] [Next] [Last]

Ma vonatra szállunk, hogy a Libnet+ (az Euro-Neisse Ticket cseh változata) segítségével tegyünk egy körutat a három tegnapi országon keresztül. Az indulás sikeres, Tanvaldból egy fullra tömött 840-essel jövünk Kořenovig, ahol átszállunk a GW Train 810-es párosára. A magánvasút kalauza szorgalmasan osztogatta a jegyeket, mivel az utasok többsége azt hitte, hogy erre a vonatra is jó a ČD által kibocsátott jegy. A 810.543 szlovák voltát mutatja ez a régi plakát, miszerint a motorkocsit 2000. 4. negyedévében javították Ruttkán Szklarska Poręba Górna állomásán már vár minket a csatlakozás, az SA134-023 személyében. Idáig már alig jött utas, átszálló alig 3 volt. Balra a kalauzunk, akivel még fogunk találkozni utunk során A vonat képernyőkkel bőven el volt látva, folyamatosan ment rajta az (ön)reklám Jelenia Góra felé haladtunkban sokáig csak fékezgettünk lefelé és haladtunk át a szellemállomásokon és megállóhelyeken, ahol felszálló nem, csak leszálló akadt egy-egy így a kezdeti 15 fős utasterhelés végül 5-re fogyott Gorzyniec megállóhelyre (0 utasmozgás) például -5-el érkeztünk, így volt idő pihentetni a fékeket élvezve a kilátást
Kořenov ... Szklarska Poręba Szklarska Poręba Szklarska Poręba Gorzyniec
Elég érdekes, 3 szintes kialakítás Kicsit aggódtam a csatlakozás miatt, mivel Jelenia Górán alig 4 perc volt az átszállásra, azért kicsit megnyugodtam, amikor láttam, hogy a kalauzunk és a vezetőnk is vonatot váltott Az SA134-003 az előbbi motorvonat kicsit idősebb kiadása, kicsit kényelmetlenebb ülésekkel és amint majd látjuk, kicsit nagyobb elhasználódási fokkal. A vonat egyébként Żaryba megy, mégpedig Zgorzelecen át, ahova másfél évig nem ment erről vonat, tavaly decemberben indultak újra arrafelé járatok Gryfów Œlšskiba már 5 perc késéssel értünk, így +2-t adtunk a szomszéd vasúttársaság SA105-104-esének. Ezután mi még időztünk egy kicsit, így +10-el mentünk tovább Miután jó fél órát eltöltöttünk Batowicén javítással, végül csigatempóban mégis tovább tudunk indulni, egészen Jerzmankiig, ami végül a vonatunk végállomása lett.Lubań és Zgorzelec között egyedül itt van lehetőség keresztezésre, így a szembevonat is késett miattunk egy órát, ami itt várt ki. Mi meg várhatjuk a buszunkat... Arra van Zgorzelec, még egy pár kilométer lett volna...
Jelenia Góra Jelenia Góra Jelenia Góra Gryfów Œlšski Jerzmanki Jerzmanki
Csendes tavaszi hangulat, szerencsére az időjárás megfelelő volt a várakozáshoz Arról jöttünk. Amint látszik, ez a vonal is villamosított volt, 1945-ben szerelték le a felsővezetéket, az oszlopok azóta állnak ott dolog nélkül Persze a masszív betonoszlopoknak azért találtak funkciót Fél órás várakozás után megérkezik a buszunk, ebben bőven elfért az összes utas, igaz a babakocsis utastársunknak össze kellett csukni a kocsiját Itt szálltunk volna le a vonatról eredetileg...úgy másfél órával korábban. Így a kirándulás a német oldalon Horkára ugrott, Görlitzből folytatjuk majd az eredeti menetrend szerint A buszunk még itt áll, innen egy másik busz ment tovább jóval korábban, mivel tovább utazó utas a mi vonatunkon nem volt. Mivel a Libnet+ jegy jó a helyijáratra, ami átvitt Görlitzbe itt mindenképpen buszra szálltam volna. A buszon egyébként rajktam kívül egy utas sem volt egész úton, kicsit fölöslegesnek tűnt egész nap fél óránként járatni
Jerzmanki Jerzmanki Jerzmanki Jerzmanki Zgorzelec Zgorzelec
Görlitz állomása eléggé túlméretezettnek tűnik a mai forgalomhoz, a csarnok 3 peronján kívül még egy van az állomásépület előtt, ami használaton kívül van Nagyon szép kis állomás egyébként Mivel itt már az ODEG vonatai vannak többségben és a DB Regio csak Drezda felől jár ide, így a fűtőházból kiszorulva a piros vonatok az állomás másik végén pihenőznek Közben befut az Keletnémet-Vasút egyik RS1-ese A motorvonat gyorsan elszalad a váltóállító torony mögötti fűtőházba személyzetcserére Itt éppen Cottbusba indul egy ODEG Desiro
Görlitz Görlitz Görlitz Görlitz Görlitz Görlitz

    [Home] [Next] [Last]