2011.09.29-30. CZ


[First] [Prev] [Home]    

Plzeň felé haladtunkban Holoubkovon állunk meg, pont jön is egy személyvonat. Az állomás átépítése már majdnem kész, a befejező munkák még az idén elkészülnek Ez már péntek reggel Blovicében. Blovice a PL jelenlegi végpontja, innen Kozoulupyba jár Plzeňen keresztül egy 814-es, ez a PL, avagy a Plzeň Metro. Ez meg egy Nepomukba tartó személyvonat Mi a hegyek felé vesszük utunkat, Vimperk Volary felé az egyik középállomás, máskor nagyobb forgalommal, most éppen csak 2 pihenős motormellékkel Lenora ugyanezen a vonalon van valamivel feljebb Amint azt már legutóbb is megfigyeltük, itt a kalauz állít váltót az érkező vonatnak A legutóbbi helyzethez képest határozott változás az átépülő peron
Holoubkov Blovice Vimperk Lenora Lenora Lenora
Megérkezett az ellenvonat is, ismét indulhat a váltóállítgatás. Rugós váltó nem játszik, mert bár szolgálat nincs, teherforgalom azért akad, amikor is igénybe kell venni a 3. vágányt is Az előbb látott 814.026 már Volaryba ért, innen egy hasonló masinával megyünk tovább Nové Údoliba Černý Křížben találkozunk a České Budějovice felé tartó személyvonattal, élén a 749.051-el. Ő azóta már lekonzerválva áll a depóban, reméljük még élőként viszontláthatjuk Tavaszhoz képest Nové Údoliban kiépült az állomás, a korábbi ideiglenes helyett fából készült várót építettek Illetve egy buszfordulót, szezonban Haidmühle felől nemcsak a parkolóig, hanem egészen idáig járnak a buszok, így a német utasoknak csak pár métert kell megtenni a két közlekedési eszköz között Rövid tartózkodás után visszaindulunk, itt a vonatunk várakozik a csatlakozásra Černý Křížben
Lenora Volary Černý Kříž Nové Údoli Nové Údoli Černý Kříž
És már meg is jött, a 749.254 húzza. Ő a szárnyas kereket még az előző előtti otthonában, Letohradban kapta meg az orrára Ez már tényleg a vége, egyébként vagy 2 tucat kerépáros szállt le a vonatról Volaryban újra összejön a pók, a tolatós teher kék-piros 751.316-osa színesíti a sárga-zöld képet Lassan elindulunk lefelé a Šumavából a 194-es vonal mentén. Ez Nová Pec, erre sem így emlékeztem, de szépen néz ki a magasperon az állomáson A következő megálló Horní Planá, ezt is szépen modernizálták. Itt már láttam vasutast is, mégpedig a pénztárost. Végre jön egy vonat is, ezzel Černá v Pošumaví bejáratánál találkozunk
Černý Kříž Černý Kříž Volary Nová Pec Horní Planá Černá v Pošumaví
A korábban már Černý Křížben látott vonattal most hazafelé menetben Hořicénél futunk össze. No nem véletlen találkozás volt, csak úgy nem szoktunk dombot mászni. Itt egyébként rajtam kívül még egy fotós próbálkozott, talán neki jobban sikerült a kép Lépjünk tovább egy következő vonalra, a Lipenkára, azaz a 195-ös vonalra. Bár ez csak egy 22 kilométeres zsákvonal, teherszállítás mégis van rajta A 4 kocsis tehervonatot ráadásul 218.028 húzza, melynek a korábbi változathoz képest már nincs szükség dízelmozdony segítségre a rakodóvágányok megközelítéséhez, mivel saját beépített dízelmotorral rendelkezik. Hogy a konstrukció mégsem olyan nagy siker, jelzi, hogy a projekt kezdete óta, azaz vagy 5 éve még csak ez az egy példány készült el Az idei nyár ezen a vonalon nem a hagyományokról szólt. Némi pályahiba miatt, amit nem nagyon akarodzótt megcsinálódni pár hónapig az SŽDC megtiltotta a hosszú mozdonyok és kocsik közlekedését a vonalon, így a ČD 742-es dízelmozdonyokat és ilyen 022-es mellékkocsikat hozott ide. Mostanra már elkészült a pályajavítás, így visszatértek a Vasalók, de a kocsik még maradtak, mivel egy héten belül amúgy is véget ért a szezon és nagy vonatok helyett visszatértek a 810-es motorkocsik ide A valaha 100-as számot viselő, Ljubljanából jövő EC helyett már csak egy 200-as számú, Linzből jövő 3 kocsis gyorsvonat maradt, bár még így is ez a 196-os České Budějovice-Summerau vonal zászlóshajója Közben körüljár a 210.026 is, mi is lassan nyugovóra térünk. Holnap folytatjuk az utunkat hazafelé
Hořice na Šumavě Jenín Rybník Rybník Rybník Rybník

[First] [Prev] [Home]