2011.09.29-30. CZ


    [Home] [Next] [Last]

Ma reggelre a tegnapi rövid szünet után visszatért a nap, itt már a hegyek alatt, Prunéřovban csípünk el pont egy magánvasúti szerelvényt, saját pályáján Březno u Chomutova már ennek az iparvasútnak a másik vége, az SD-KD pályája Prunéřovtól idáig tart, felfűzve 2 erőművet és egy szénbányát. Itt visszacsatlakozik az államvasúti hálózatba, ez az állomás is a szén miatt lett villamosítva Ennek némileg ellentmondanak ezek a dízelek, de igazság szerint a legrövidebb út Chomutov felől nincs villamosítva, csak a hosszabb pálya Most felől. Most viszont a pályamunkák miatt feszmentes az állomás, így minden vonat csak dízellel mehet Érkezik egy sebesvonat, mely Jirkovba tart. Decembertől a most meglévő 2 órás ütem 4-6 órásra ritkul, de még ez is előrelépés, szó volt ugyanis a teljes szüneteltetésről... Ami elég elképesztő, hogy 10 év alatt 2 vágányos, sűrű forgalmú fővonalból megszüntetésre ítélt mellékvonal vált Luzna és Chomutov között... Žatecig még megmenül a forgalom, a Plzeňbe tartó gyorsvonatok még fenntartják a forgalmat, bár ezek számát is csökkentik jövőre. A 843.012 Hořeticén robog át éppen Következő megállónk, már jóval odébb, Prága felé a 120-as vonalon fekvő Kamenné Žehrovice. Ide jópár bánya iparvágánya fut be, így itt még akad némi teherforgalom. A 751.236 (ami egyébként születésekor a T478.2006 volt, tehát egy 752-es) érkezésemkor kezdte meg a tolatási manővereit
Prunéřov Březno u Chomutova Březno u Chomutova Březno u Chomutova Hořetice Kamenné Žehrovice
Itt már átért a vonata túloldalára, de még nem indulhat, mert... ...a harmadik kocsit ki kell sorozni... Itt már lerakta a hibás kocsit és a maradék kettővel tol vissza a szerelvényére Közben a túloldalon személyvonat kereszt zajlik Kladno is már teljesen besárgult, no nem az ősz miatt, hanem mert már szinte kizárólag Regionovák járnak ide személy- és sebesvonattal Unhoš állomása Kladno után az első Prága felé. Bár ránézésre mintha egy kihalt és forgalmmentes vonal mentén fekszik, ennek ellenkezőjéről mindjárt meggyőz az állomáson árválkodó teherkocsi, melyet a tegnapi tolatós hozott ide (érdekes, hogy itt még megéri a kocsi-gyűjtőforgalom)
Kamenné Žehrovice Kamenné Žehrovice Kamenné Žehrovice Kamenné Žehrovice Kladno Unhoš
A menetrendben 121-es számmal szereplő, Prágát elkerülő vonal közepén fekszik Středokluky. Személyvonat itt csak márciustól-októberig jár, akkor is csak hétvégén. Mivel most hétköznap van, reménykedem egy tehervonatban, végül meg is jelenik egy mozdony Maga az állomás csak 4+1 csonka vágány, de egy kivételével mind foglalt. Nem is csoda, ugyanis ide fut be a prágai repülőtérről minden iparvágány, és amit látszik van errefelé némi forgalom Az ilyen szigetelt kocsik ma már ritkaságnak számítanak a vasúton, ezek a reptérről Olomoucba tartanak Nučice a 173-as vonalon fekszik és bármilyen hihetlen a prágai S6-os S-Bahn vonal végállomása Ez pedig az S-Bahn szerelvénye, ide már üresen érkezett Közben bevonatozunk a prágai főpályaudvarra, ahol Francesca jár körbe éppen
Středokluky Středokluky Středokluky Nučice Nučice Praha
A szokásos osztrák-szlovák páros És egy cseh páros A 750.703 közben felkészült az újabb útra Érkezik egy IC Břeclavból, pár perc késéssel Radotínba egy másik Esko szerelvénnyel jövünk ki A teherforgalomnak itt sincs elsőbbsége
Praha Praha Praha Praha Radotín Radotín

    [Home] [Next] [Last]