2011.07.02. CZ


    [Home] [Next] [Last]

Csöpörgő esőben köszöntjük a tegnap délutáni ismerőst Kroměřížben. A 810.191 ma is Zdounky felé kezdi a köreit, mi viszont Brno felé vesszük az irányt Az állomáson 731.029 várja, hogy Hulínba mehessen a tolatós tehervonattal Befut a vonatunk, a várt 842-es helyett a 742.046 húzza, nagyon fickósan. A hátsó 2 kocsit itt lekapcsolják, így innen még tempósabban rángat majd minket Az ellenvonat, háttérben a kis depóval A dízellel csak az első nagyobb állomásig, Kojetínig jövünk. Itt előbb egy személyvonat jön szemből... ...majd befut a mi gyorsvonatunk is Bohumínból.
Kroměříž Kroměříž Kroměříž Kroměříž Kojetín Kojetín
Brnoban már készül a mai buli egyik sztrárja, a 850.001, minden Krokodilok ősanyja Gyönyörű az idő, kiváló a program, ennek ellenére a hétvégente járó Pernštejn sebesvonat ma nem telik meg még harmadáig sem, pedig a mozdony is különleges. A 750.022 aznap húzott utoljára személyvonatot (egyébként a legöregebb személyfordás 750-es), mostanra már átépítésre vár, 750.7-es lesz belőle Nedvedicén lekapcsolják a 850.001-et, amit a vonat végén idáig jött. Szemben Pernštejn vára Bystřicén keresztezünk az első nosztalgia személyvonattal. Sajnos a 2 830/831-es közül az egyik útközben elromlott, így maradt az M262.1002. Ezt a pályaszámot egyébként elég rövid ideig viselte csak a '80-as években történt remotorizálása után, valószínűleg a különlegessége miatt kapta meg újra ezt (egyébként tavaly még ČD színekben futott Šumperkben 831.113 számon) Nové Město na Moravě állomáson kereszt a következő nosztalgia vonattal. A 475.111-essel rengetegen jöttek, főként kisgyermekes családok Normál esetben a sebesvonat Žďárig jön, aztán itt várja ki a szerelvény a délutáni visszautat, ma azonban a normál esetben itt szolgáló 814-esek pihennek, és a hátsó 2 kocsi egy másik mozdonnyal indul visszafelé
Brno Brno Nedvedice Bystřice nad Pernštejnem Nové Město na Moravě Žďár nad Sázavou
Mégpedig nem is akármilyen mozdonnyal, a T478.1001, avagy a gömbölyded 1-es Bardotkával A vonat utasai ma többnyire angolokból, németekből és osztrákokból állnak, a helyi erőknek alig marad hely, sokan bárhova eljönnek egy ilyen hangtompító nélküli dízelért (lásd a korábbi szlovák utakat) A menetrendszerinti Prágából érkező gyors végén is egy külön kocsi jön, ma bármerre nézünk, valami extra jár Nedvědicén keresztet várunk Jön is a Kredenc A végállomás most Tišnov. Hamarosan indul visszafelé egy újabb személyvonat, élén egy másik különleges 850-es. A 850.032 a szlovákiai Breznóból ment nyugdíjba, onnan vette megy egy cseh magán egyesület, ma pedig menetrend szerint személyvonato továbbíthat, közösen a 850.001-el.
Žďár nad Sázavou Žďár nad Sázavou Žďár nad Sázavou Nedvědice Nedvědice Tišnov
A buli a 251-es vonalon folyik, a 250-es fővonalon a szokásos járművek járnak ma is Indulnak a vonat. Sok utas nincs, azok többsége is vasútbarát Ennyi régiség egy képen, és még csak külön fizetni se kell értük, ez ma normál tarifa szerinti nosztalgia Érkezik újra a vonatunk. Legalábbis úgy tűnik, inkább csak tolat most Körüljárás közben A depóban munka nélkül áll ma 5 darab RegioTrio, ebből hárman egy képen
Tišnov Tišnov Tišnov Tišnov Tišnov Tišnov

    [Home] [Next] [Last]