2011.06.10-12. CZ+SK


[First] [Prev] [Home]    

Chrástban nem túl sok vonat jár 242-essel, mivel a vonatok többsége átesik az áramnemváltáson, ez a vonatka csak Rokycanyba megy A helyi csédés tolatógép Az első vágányon egy érdekes szerelvény áll, Pielstick+Salon+Konferenciakocsi. Mint kiderült ez egy gyorsvonat Prágába vasúti vezetőknek Lustaság fél egészség, a nem túl messzi megállóig is vonattal kell menni, itt éppen a mozdonyunk érkezik 2 perc robogás után megérkezünk Plzeň zastávkára. Mára itt a vége, de a folytatás már itt is van Folytassuk vasárnap reggel Plzeňben. Amint látszik, még mindig fut sötétzöld kocsi, így egy vonatban 3 korszak festése jelenik meg
Chrást Plzeň Plzeň Plzeň Plzeň Plzeň
Prága felé haladva ezerrel megy a felújítás. Itt-ott ívkorrekcióval, mint itt Hořovice előtt is. Amint látszik domb sincs igazán, ez olyan M6-os megoldásnak tűnik :) Hořovicén még a peron mellett is az építésben részt vevő vonat áll Berounban kereszt a mai Svejk gyorssal, ezúttal a 750.704 húzza Bár ráértem volna később is Prágába jönni, azért jöttem ezzel a vonattal, mert aznap terelve közlekedett, Smíchov kihagyásával, Braník felé mentünk tovább, alattunk a fővonal Egy alagúton fordulunk vissza, hogy átkelhessünk a Moldva felett Ez itt az Intelligencia hídja, a déli teherelkerülő vonal Moldva hídja. Hogy miért az intelligencia hídja? Mivel építésén nagyon sok politikai fogoly dolgozott, akik többségében az értelmiségből kerültek ki
Hořovice Hořovice Beroun Praha Praha Praha
Vršovicén beelőzzünk egy Billencset. Naná, az még csak most áll ki az ONJ-ből, hogy szupercity legyen belőle, míg mi egy késett és terelt gyors vagyunk. Végül a hosszabb útvonal dacára csak 2 percet késtünk, igaz kimaradt egy állomás Itt már Ostrava felé indul a Pendolino A 350.001 a Hasek EC-vel tekergőzik be a peron mellé. Eredetileg nem ez lett volna a program, de akkor még úgy nézett ki, hogy másnap sztrájk lesz, az idő is rossz volt, így a hazamenetel mellett döntöttem Az egyik cél Ústi nad Orliciban lett volna, a lengyel EN57-essel vonatozni egyet. Mivel a Hasek már itt is megáll Budapest felé, pont jó átszállás lett volna (kb. 30 utas igénybe is vette ezt a megoldást Letohrad felé) Břeclavban persze már süt a nap, a sztrájkot is lemondták, de már nincs visszaút. Ez egy Olomouc-Brno gyorsvonat gépcsere közben (mivel innen a másik irányba megy tovább a vonat, a cseregép a másik végére állt rá) És az egyes.
Praha Praha Praha Ústi nad Orlici Břeclav Břeclav
Befut Budapest felől a Hungaria, mi még várunk a Varsó felől jövő csatlakozásra Egy modernizált kocsi kijelzője Végül 10 perc késéssel befut a Villach felé tartó Polonia Pozsonyban a 350.011 egy kassai gyors végén, aktív zárjelzőként, előtte 2 birodalmi kocsi. Ennek a megrövidült utazásnak itt a vége, hamarosan újra sínre kelünk Szlovákiában.
Břeclav Břeclav Břeclav Bratislava

[First] [Prev] [Home]