2011.04.02. CZ+DE


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

Megjön a másik 810-es is, lehet indulni A 810.012 hamar eltűnik az erdőben Kicsit később a túloldalon Haidmühlében is kerestem a vasút nyomait, de csak erre a hídra és egy kis töltésre leltem, a Bahnhofstrassén már nincs nyoma Bahnhofnak Freyung a Passau-Freyung vonal végpontja (ebből ágazik ki egyébként Haidmühle felé a mellékvonal). Bár 1979-ben még TEE vonat is járt ide Dortmunból, 1982-ben mégis megszűnt a személyszállítás. 2001-ig még volt teherszállítás is a vonalon, de azóta egészen a közelmúltig semmi nem járt erre 2005 és 2009 között sikeres tárgyalásokat folytattak a vonal újra üzemelthető állapotba hozásáról, melyek végül sikeresek voltak, így egy magáncég létrehozásával 2010-re a DB Netztől átvett vonalon elindulhattak az első különvonatok. 2011 nyarától újra rendszeresen járnak majd ide vonatok, legalábbis hétvégente. Grafenau 20 kilométerre sincs Freyungtól, mégis teljesen más vonal. A 906-os számú vonal Zwieselből épült ki idáig 1890-ben.
Lenora Lenora Haidmühle Freyung Freyung Grafenau
A vasútállomás elhelyezkedése kitünő, igazi közlekedési központ. A jelenleg 2 órás ütemben járó személyvonatok helyett 2013-tól órás ütemet szeretnének bevezetni, ezt jelenleg a biztosító berendezés (hiánya) miatt nem lehetséges A vasútnak külön parkolója van, ott szemben. Furcsa módon nem parkol ott senki... Pedig forgalom van, a kihasználtság néha üti a 100%-ot, mivel a környékbeli települések üdülőkártyával ingyen lehet vonatozni Spiegelau 4 vágányos állomás, de jelenleg csak 1-et használnak. 2012-ben új biztosító berendezést telepítenek, így itt újra vonatkeresztek lesznek, lehetővé téve az órás ütemet Frauenau a következő állomás Zwiesel felé, szintén egy használt vágánnyal, a többi az eltűnés különböző fázisaiban van Zwieselből 2 mellékvonal is kiágazik, illetve egy fővonal is áthalad rajta, nem csoda, hogy a Waldbahn márkanév alatt a Regentalbahn (az Arriva csoport tagja) itt tárolja a pillanatnyi forgalomban részt nem vevő járműveit A 3 peronos vágányon 4-es kereszteket tudnak bonyolítani
Grafenau Grafenau Spiegelau Frauenau Zwiesel Zwiesel
Bayerisch Eisenstein a 905-ös vonal végállomása. Ez nem fejállomás, mivel az állomás másik vége már Csehország, ott folytatódik tovább a vonal Az állomás bajor részét éppen felújítják, rá is fért már, a cseh oldal sokkal jobban nézett ki Az állomás bajor végében meghúzódik egy kis múzeumdepó, természetes egy felhőfoszlánynak pont akkor kellett ideérnie, mikor átrobogott a Regioshuttle páros Tárolt motorkocsi Ez már a cseh oldal kijárata észak felé A 754.019 egy személyvonattal megy majd vissza Klatovyba, addig félreállt egy oldalsó vágányon. A cseh (osztrák) mozdonyszín egyébként valaha a baloldali kiserdő helyén állt
Bayerisch Eisenstein Bayerisch Eisenstein Bayerisch Eisenstein Bayerisch Eisenstein Železná Ruda-Alžbětín Železná Ruda-Alžbětín

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]