2011.01.28. SK 170+171


[First] [Prev] [Home]    

Igazi isten háta mögötti hely, de így is lakik itt 2 család, a vasutasok viszont vonattal járnak ide dolgozni Az állomás ruttkai végét a rövidke Kosiensky alagút határolja Itt komolyan kell venni a váltótisztítást, mivel naponta több vonatkereszt is van itt. Az állomáson egy szolgálattevő és egy váltókezelő van, az utóbbi feladata közé tartozik a váltók tisztán tartása (van belőlük 6 az állomáson, és mindre szükség is van) Az első vonat érkezik is. A várt időpontban, de mégsem az a vonat amit vártam. A 751.033 és a 751.027 ugyanis nem zólyomi, hanem privigyei gépek, és egy Eas kocsikból álló, Csehországba tartó szerelvényt továbbítottak Ruttkára, a normál gyorsteher még sehol sem volt ekkor A két Bardotka elég nagy hangzavart keltett a hegyek között A rengeteg kocsihoz az erős emelkedőn felfelé kellett a segítség, a tolóerőről 2 zólyomi 736-os gondoskodott
Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa
Bár menetrend szerint a normál gyorsteheren közlekedő tolómozdonyok is csak Čremošnéig mennek, onnak gépmenetben visszatérnek Zólyomba, ilyet még sosem láttam, azok a mozdonyok mindig végigmentek Ruttkáig. Most viszont jött meglepetés, a 736.010 és a 736.005 valóban mozdonyvonatként indult vissza Zólyomba! Mivel viszont ilyenkor már jött felfelé a Zsolnába tartó sebesvonat, így félretették az első vágányra. Ez végül nem bizonyult tökéletes döntésnek, de ez akkor még nem volt nyilvánvaló A két géphez elég egy mozdonyvezető, viszont érdekes módon mindkét gép melegen ment, pedig innen szinte végig lefelé kellett csak menni, nem tűnt értelmesnek, hogy ment a hátsó gép motorja is (itt már csak -3 fok volt, nem is igazi fagy) A 1842-es Turčan sebesvonat végül jó 8 perc késéssel tűnik fel az állomás besztercebányai végén található Grehelský II alagútban Michaela (754.010) az átmenő fővágányra érkezik, de a késése miatt mégsem mehet tovább, eddigre ugyanis már elindult szemből az ellenvonat, így a keresztet Čremošné helyett ide helyezték át. Így az a ritka pillanat fordul elő, amikor ezen állomás mindhárom vágánya vonattal lesz foglalt! A Zr 1841 Strečno-nak így már csak a harmadik vágányon marad hely, így kitérőzni kényszerül, pedig végül ez lett az áthaladós vonat
Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa
Sajnos gyorsan állítottak váltót és kezeltek jelzőt, így alig sikerült elérni Michaelát indulás közben, csak egy ilyen kép sikeredett, már árnyékos orral Közben a másik végen indul már a két kis Szamár is. Érdekes, hogy 1 zöldet kaptak, pedig itt 70-es a pályasebesség, és az a váltó nekem nem tűnt éppen 40-nél többre alkalmasnak Végül még megvártam a szokásos 63512-t is, de ha még 5 percet késik, akkor már pont lebukott volna a nap a szomszéd hegy mögött, így még szerencsém volt, hogy ennyi nap még akadt. Ez is egy szép hosszú vonat, de azért még sem olyan nehéz, hogy kellene hozzá még tológép is (igaz, hogy 40-nél nem is ment nagyon gyorsabban). Ezzel zárul is a mai, csodálatos idővel megáldott kirándulás.
Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa

[First] [Prev] [Home]