2011.01.28. SK 170+171


    [Home] [Next] [Last]

Ez a péntek reggel Zólyomban talál. Az előzö napokban esett hónap köszönhetően szép fehér réteg fedi a tájat, viszont ennek köszönhetően köddel indul a reggel, így a Losonc felől befutó személyvonatról csak egy ilyen képre futotta Besztercebánya felől ez a 813-as hozza az utasokat Az idei év újdonsága, hogy már nem 1, hanem 2 közvetlen expresszvonat is indul Prágába így korán reggel. Ez a második, a 240-es Leoš Janáček (tulajdonképpen ez megy a korábbi Detvan idejében, amaz került 2 órával korábbra) A Körmöcbánya felől jövő 812-es is elpöfög, frissen felújított 012-es mellékkocsijával Némi szerencsével sikerül Felsőbesenyő után elfogni egy tehervonatot. A -16 fokos hidegben a mozdony is összefagyott, én szerencsére nem, mert alig 2 percet töltöttem csak a szabad levegőn Hamár sikerült ezt a helyet megtalálni, itt várom meg a selmecbányai személyvonatot, mely a kiadottól eltérően 813-as helyett szóló 810-es, mégpedig a nemrég lefestett 405-ös
Zvolen Zvolen Zvolen Zvolen Hronská Dúbrava Hronská Dúbrava
Utána jön az első várt látványosság, a Horehronec gyorsvonat. A 242.214 még sokáig viseli majd ezt a festését, mivel az új kabátját közvetlenül a Najbrt mánia kitörése előtt kapta meg. Így a vonat most igazán színpompás, igazi cseh-szlovák egyveleg A 810.405 már Felsőbesenyő állomásán Következő állomáshelyünk a már megszokott állomáshelyünk Karvaly (Jastrabá) falu fölött. Télen még úgysem voltam itt, bár sajnos hétköznap csak ilyen motorvonatos szerelvény jár, de ez több mint a semmi A szokásos utánlövés a szomszéd hegyoldalba, bár most mivel nem a pályán sétáltam fel, így a tanyacsoport házai közül A vonat kis késéssel ér Felsőstubnyára. Ezen a vonaton is már egy vadiúj 012-es mellékkocsi volt, ráadásul meglepetésemre így péntek délelőtt nem kevés, kb. 50 utas szállt le a vonatról (kb. a fele egy kirándulócsoport) A mai nap teli van meglepetéssel, ugyanis az 5609-es személyvonat sem 813-assal jön (a korábban Karvalynál látott vonatnak is annak kellett volna legyen), hanem a 754.034 húzza a 810.624-et. Mindez amiatt volt, mert a kettővel korábbi vonaton Privigye felé bedöglött a 813-as, így az amúgy is 5 órás pihenőjét töltő Búvár segélyezte, visszafelé pedig egyszerűen előfogatolta a csereszerelvényt. Normál esetben a Zólyom és Privigye felől jövő 813-asok itt összezárnak, úgy indulnak Diviaky (Turócdivék) felé, most viszont erről szó sem volt, a 810-es szólóban ment odáig
Hronská Dúbrava Hronská Dúbrava Jastrabá Jastrabá Horná Štubňa Horná Štubňa
Ez már a 170-es vonal, de még mindig Felsőstubnya. 750.181 a településhez legközelebb eső obec nevű megállóhelyen áll éppen Az ellenvonat egy állomással odébb Čremošnén (Turócmeggyes). A 3 felszállóra egyetlen leszálló utas sem jut, egyébként érdemes figyelni a szerelvényt, a még eredeti állapotú BD kocsi mögött már 2 modernizált, klimatizált Bdteer kocsi közlekedik És már indul is tovább Besztercebánya felé és máris robog be a 4697 kilométer hosszú alagútba. Érdekes, hogy a modernizált kocsikba nem ledes végzár lámpákat szereltek, pedig ma már mindenbe azt tesznek A következő órákat a Hermándi barlang (Harmanec jaskyňa) állomáson fogjuk tölteni. A vasúton kívül csak ezen az úton lehet megközelíteni Így kora délután még szép fényes az állomás
Horná Štubňa Čremošné Čremošné Čremošné Harmanec jaskyňa Harmanec jaskyňa

    [Home] [Next] [Last]