SK 170 - 171 2012


[First] [Prev] [Home]    

Ugyanott, csak a viaduk másik oldalán várom meg az ügyeletes sebesvonatot a 754.069-el Augusztusban Jastrabánál új fényképezőgéppel új helyen próbálkozom. Hát egyikkel sem lett nagy sikerem, na de nem jöhet be minden elsőre Délben az ellenvonat Felsőstubnyához érkezik. Itt már alig van emelkedő, a vezérek már spórolni szoktak, a 750.221 mégis kipréselt magából némi pöffeteget a kedvemért Tiszta Amerika, három mozdony egy vonat élén!  Bár a szamarak alkalmasak a páros távvezérlésre, a hármasra már nem, így mindhárom gépen ült vezért. A vonat elején lévő fás kocsik egyébként Verőcéről érkeztek és Rózsahegyre tartottak Ezt követően átteszem székhelyem Harmanec Jaskyna bejárati jelzőjéhez. Ez a két  Grehelský alagút között helyezkedik el, ahol a vonatok éppen 38 méternyire bukkannak ki a napvilágra. Most éppen a 754.055 érkezik Alig egy hét múlva újra a 170-es vonal felé veszem az irányt. Ezúttal az alsó szakaszán, Zólyomtól nem messze futunk össze a 240.092-vel, egészen Velká Lúkán, ami az építése idején hivatalosan a Nagyrét nevet viselte (ami egyébként tükörfordítása a mai névnek)
Cremosne Jastrabá Horna Stubna Cremosne Harmanec Jaskyna Velká Lúka
Ivka egy egész nagy iskolás csoportot hozott a Hermándi barlanghoz, két perc késést okozott amíg ők mind leszálltak. Ma már sajnos az iskolák nem tudják megoldani a barlanglátogatást vonattal, lévén, hogy ezek itt már nem állnak meg Valójában előtte kellett volna jöjjön a Szlovák Paradicsomba tartó különvonat a ruttkai 749.248-al, de mivel megcsúszott valahol, így blokkra követte az előtte haladó személyvonatot (tehette, mert a 170-es vonalon térközös rendszer van) Miután elmentek az ablakosok, jöhet a teher. Én még nem találkoztam errefelé 752-esekkel, de most szerencsém van, mindjárt kettő is érkezik Mivel a következő állomáson csak két vágány van, hol keresztezni lehetne, így a tehervonatnak közel 40 percet kell várjon, hogy elhaladjon mindkét irányba a sebesvonat.  A tehervonat egyébként kizárólag Verőcéről származó fát szállított Két órát kell várni az ütemesen érkező következő sebesre, ezt a retro 754.036 húzza És újabb két óra, hogy megérkezzen a 757.003 Kostiviarskára, szerencsére itt éppen kisütött a nap, amivel egész nap bújócskát játszottunk
Harmanec Jaskyna Harmanec Jaskyna Harmanec Jaskyna Harmanec Jaskyna Harmanec Jaskyna Kostivarska
Az utolsó személyvonat kép Jastrábáról. Na nem mintha már nem járnának erre vonatok, csak a délelőtti vonatot húzták ki, ahol pont jó volt a napállás Jó 20 perc múlva Jánoshegy (Kremnicke Bane) állomáson újra találkozunk, bár itt jobban izgat egy két-két 736-osból és 752-esből álló mozdonyvonat Felsőstubnya bejáratánál a 754.052 kapaszkodik fel A két vasútvonal jól kiegészíti egymást, amikor az egyiken csönd van, a másikon történik valami. Cremosnére éppen egy acélt szállító irányvonat érkezett. Normál esetben a tológép páros itt leakad és visszaindul Zólyomba, ma viszont nincs így, mivel szükség lesz rájuk Ruttkán a visszaútra is Még nem telt el egy óra és újra pont ugyanott vagyunk. A felállás közben megváltozott, a tehervonatot két sebesvonat váltotta Kicsit járkálunk az alagutak között Hermánd (Harmanec) felett, itt aztán van minden, rövid és hosszú is
Jastrabá Kremnicke Bane Horna Stubna Cremosne Cremosne Harmanec
Sajnos itt nagyon benőtt a pálya, úgy kellett vadászni egy pontot, ahova éppen odasüt a nap, de sikerült, az érkező 754.071 orra pont napfényre kerül, igaz, az alagúton túl A Hermánd megállóhoz (Harmanec zastávka) érkező személyvonat is történelem, ezen a megállóhelyen már nem áll meg semmi. Igaz, ennek sem kellett volna, mivel sem le- sem felszálló nem volt Az év utolsó képe novemberből: Cremosnén már csak történelem az alagutasok csarnoka, a kismozdony már évek óta nincs ott, mára az épület is eltűnt
Harmanec Harmanec Cremosne

[First] [Prev] [Home]