SK 170 - 171 2008


[First] [Prev] [Home]    

Ebben az évben a díszvendég egy lengyel Ty2-es volt, leánykori nevén BR52-es A tűzoltóvonat összeállítása is varázsos volt, két különböző 6 tengelyes gép: igazi csoda volt A helyszín ugyanannak az állomásnak a másik fele, már jóval később. Sajnos az idő elromlott, de azért szépen látszik, hogy a 3 kocsis szerelvény még nem tölti ki a két alagút közti teret, bezzeg az egykoron 2 Naranccsal közlekedő vonatok... És ha már volt egy Narancs, jöjjön a másik még létező szlovák darab, a T678.0012. Hogy hogyan sikerül erre a helyre felmászni, máig nem tudom, azóta ugyanis nem sikerült reprodukálni ezt a mutatványt. Hogy kapaszkodni kellett az biztos, ezért nem készült közelebbi kép a vonatról, ugyanis addigra már azzal voltam elfoglalva, hogy ne essek le Bár úgy gondoltam, innen nem lesz majd rossz a napállás, a felhők és a beérkező esők tönkretették a tervemet. Nomeg arra számítottam, hogy lassabban is halad majd a vonat, ezért ez a kép is kissé hamarira sikeredett. A háttérben lévő Körmöci hegyek jó kirándulóhelynek ígérkeznek, főleg, mert arrafelé ember nem jár, kissé elhagyatott hely Diviakyn még elcsíptem a két hattengelyest, de aktuálisan érdekesebbnek tartottam a két Bardotkát és az ex-katonai 742.616-ot
Jázernica Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa Čremošné Diviaky
A képhez hozzátartozik még az éppen beérkező Bagetka 4 Másnapra szerencsére elvonultak a felhők, így benézünk a ruttkai fűtőházba is, gőzösöket fotózni 10 óra után benépesül az Alsóstubnya elégazás melletti védőcsonkát is hordozó domb. Az éppen elénk tévedő 813.007-et már igazi tömeg fotózza, így inkább másik helyet választok A Ruttka-Körmöcbánya gyorsvonat kifejezetten hosszú és szép füstöt is húz Mögötte a tűoltóvonat kocog, a tegnapelőtt már látott Pielsticckel El sem lehet téveszteni, hogy gyermeknap van
Diviaky Vrútky Dolná Štubňa Horná Štubňa Horná Štubňa Horná Štubňa
Egy kis korábbi hangulat Körmöcbányáról: ma már ilyen összeállításban nehéz személyvonatot kiállítani Bár már három hét eltelt, még mindig június van. Ez a tehervonat igencsak meglepett, ugyanis ebben az időben már a prágai expressznek kellett volna érkezzen. Ehhez képest két kékség érkezett egy rövid tehervonattal Persze az expresszre sem kellett 10 percnél többet várni (ez kb. az állomásköz váltó és jelzőkezeléssel), jött is a 754.003-al Az esti személy még igazi vonat, nem 812-es (sajnos azóta már az sincs), ráadásul eszményi körülmények között érkezik. A színpompás vonatot a hátsó kocsin éktelenkedő firkálmány csúfítja el valamelyest, a 750.300 azért sokat javít ezen is Este Felsőstubnyán: a 750.148 szerelvényével a rakodóvágányon tért nyugovóra, amit azért tehetett meg, mert akkoriban nem rakodtak ott semmit. Azóta elég rendszeres a farakodás, így a hétvégés szerelvénynek máshol kellett helyet keresni Az állomás alatti Kég Lagúna panzió utolsó szezonja volt ez. Ezután elfoglalták az autópályaépítők, majd kizárólag a ZSSK személyzetének adott szállást. 2008-ban azonban még olcsó szállást biztosított, igazán akcióközelben, felkelés után némi szerencsével rögtön ilyen képet lehetett lőni
Kremnica Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa Horná Štubňa Horná Štubňa Horná Štubňa
Harmanec Jaskyňa bejárati jelzője is ismerős helyszín, sajnos így reggel még a nem tökéletesebb a napállás. Az emelkedőn keményen kell küzdenie a 754.054-nek, ezt jelzi  füst is A szép még kihasználjuk pár kép erejéig: a 750.181 Turčianske Teplice (Stubnyafürdő) megállóhelyhez kapaszkodik  A 813.011 ugyanott ereszkedik A MÁV Nosztalgia vonatának érkezésére viszont már bezavartak a felhők, itt éppen egy két perces árnyékot élvezhettünk... Kremnicke Banén a Búvár hiába próbál füstöt eregetni, a Stokerrel nem veheti fel a versenyt. Háttérben a tűzoltóvonat Szergeje. Ez a év csak egy félévesre sikerült, a második félévben Ukrajna, Csehország és Magyarország volt fókuszban, így errefelé már csak 2009-ben járunk legközelebb
Harmanec Jaskyňa Turčianske Teplice Turčianske Teplice Horná Štubňa Kremnicke Bane

[First] [Prev] [Home]