2018.03.03-04. CZ-SK Bratislava-Breclav-Znojmo-Havlickuv Brod-Dunajska Streda


    [Home] [Next] [Last]

A cseh vasúton nagyszerű pontgyűjtő program működik, ahol évek alatt összegyűlt pár száz pontocskám. Viszont erre ők is rájöttek, hogy sokan nem használják fel ezeket, ezért kitalálták, hogy 2 év után lejárnak. Hogy ne vesszenek el, ezért beváltottam őket egy belföldi körutazásra. Mivel a közelben volt dolgom, ezért Pozsonyból indulok, na persze nem ezzel az emeletessel Budapest és Besztercebánya felé indulnak a vonatok. Mindkét mozdony Skoda gyártmány, ám míg a 380-asok alig 10 évesek, addig a 240-es Laminátok már 40, ehhez illő üzemkészséggel (vagy egyre inkább képtelenséggel) A Vasalók sem sokkal fiatalabbak, belőlük összesen 6 darabot üzemeltet a ZSSK A legújabb szerzemények a nemzeti vasúttársaságnál a 383-as Vectron mutyimozdonyok. Hogy miért kell bérelni őket alig 1 éve alakult cégtől, amikor közvetlenül olcsóbb lenne, itt sem érti mindenki Breclavban indul az igazi út, itt szokás szerint igazi mozdonykiállítás van, ehhez nem kell vasutasnap A ZSSK és a CD Cargo mellett a CD is Vectronok mellett döntött, igaz nekik leginkább azért kellett, mert a németek véglegesen kizárták a Skoda 380-asokat a saját pályájukról Drezdától északra
Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Breclav Breclav
Metropolitan indul Prágába Ez lesz majd az én vonatom Znojmóba. Az első osztályú szakasz a vezérlőn üzemen kívül van, errefelé nem használják őket, másodosztályként közlekedik Interpárducok közlekednek Brno és Olomouc között. Pár éve nyertek ezen a járaton teret a vezérlőkocsis gyorsok, azelőtt körüljárásra volt szükség - ma meg már sima motorvonat jár Közel 69 kilométert zötyögünk Znojmoig. A 246-os vonalat egyébként egy héttel később jó fél évre lezárták, mivel Breclav és Mikulov között teljesen felújították és pár megállót is áthelyeztek. Znojmoban van teher tartalék, de ritkán van rá szükség Elvileg szűkös lenne az átszállás Okrisky felé, de másik vonatnak még nyoma sincs, csak a miénk fordul vissza Breclavba Már jócskán úton kéne lennünk, mire feltűnik a távolban a depóból kiálló Regionovánk
Breclav Breclav Breclav Znojmo Znojmo Znojmo
Sokat nem veszítünk, így legalább Moravské Budejovicében nem negyed órát váruk a keresztre, csak 6 percet Bár lassan szétvagdossák a már nem használ teherkocsikat, azért még mindig sok helyen van leállítva félreeső állomásokon. A szigetelt Interfrigo kocsi fővizsgája éppen 4 éve járt le Okriskybe már pontosan érünk, így van kis idő körbejárni a kis állomást. Régebben itt szombaton is nagy élet volt itt, amikor három felől futottak be ide a tolatós tehervonatok, ma már csoda, hogy a pénztár egyáltalán nyitva van A teherkocsik itt is évek óta itt rohadnak, a hátsó peronon egy csak hétköznap járó személyvonat szerelvénye árválkodik. A hozzá tartozó mozdony pénteken éjszaka gépmenetben megy Brnoba a depóba, majd hétfőn hajnalban tér vissza a vonatért Mozdonyos vonatból nincs hiány, 2 óránként teszik itt tiszteletüket a Brno-Plzen gyorsvonatok. Többnyire remot Búvárral, néha azért 754-es is beesik Amióta erre járok mindig Bransouzére esik a kereszt a másik gyorsvonattal
Moravské Budejovice Starec Okrisky Okrisky Okrisky Bransouze
Jihlavában nem csak irányváltás, de trakcióváltás is van, innen Ceské Budejovicéig Plehács viszi a vonatot (onnan tovább is, csak másik). Szemben a motorvonat Brnoba indul személyvonatként Én viszont Havlickuv Brod felé kerülök Brnoba menet. Ide ezzel a Stadler párossal jövök, az első egység tömött, a hátsó teljesen üres volt Még egy Vectron, mögötte még egy Cargós Búvár is belóg a képbe Az RS1-esek egy része reklámmatricát is kapott Prága felé tart az Rx. Szerencsére az x-es hülyeséget 2018 végére már dobták, sokáig nem élt ez az agymenés A helyi tartalékbázison egy tradicionális festésű 754-es és egy nagyon nem tradicionálisan kinéző 742-es várakozik munkára
Jihlava Havlickuv Brod Havlickuv Brod Havlickuv Brod Havlickuv Brod Havlickuv Brod

    [Home] [Next] [Last]