2019.09.14-15. PL-LT-LV Suwalki-Kaunas-Aluksne


    [Home]    

Bár korábban átjártak Litvániába a PKP IC szerelvényei, ebből 2019 őszére már csak az utolsó lengyel város, Suwalki maradt. A többnyire Búvárok által húzott vonatokból viszont napi kettő is van, a fejlődést igyekszik is lekövetni az állomás, ennek köszönhető a vadiúj esőbeálló az előtérben Bár a személyforgalomban csak hétvégén van határátlépő vonat, a teherforgalom attól még virázgik, így az állomásnak saját tartaléka is van, ma éppen a modernizált SM42-1240 személyében (korábban SM42-961) Nyugalmasabb időkben hetente 3 napon 1-2 vonatpár eljut Lengyelországból Litvániába, itt a Bialystok felé tartó vonat kelt át éppen a Nyeman (Nemunas) folyó hídján Kaunasnál A kaunasi személypályaudvar éppen el van vágva Vilniustól, mivel a közvetlen utat éppen átépítik, az alagútba fektetik a normál nyomtávú vágányokat, ahol a Rail Balticát vezetik tovább De azért nem teljesen forgalommentes az állomás, mivel Marijampole és a kalinyingrádi határ mellett lévő Kybartai felé továbbra is járnak a vonatok. A hálózat többi részétől sincs elvágva, mivel a várost elkerülő tehervonalon azért el lehet jutni Vilniusba, de személyvonatok arra nem járnak Észak felé haladtunkban beugrunk Panevezys állomására. Itt elég ritkás a személyforgalom, napi 4 pár személyvonat kb. 4 óránként elosztva, így most nem találkozunk eggyel sem. Tehervonat sincs, csak az állomási tartalék várkozik. A háttérben az Aukštaitija  keskeny nyomtávú (750 mm) vasút peronja látható. A 68 kilométeres vonalon menetrend szerinti közlekedés nincs, csak különvonatok járnak megrendelésre
Suwalki Suwalki Kaunas Kaunas Kaunas Panevezys
A következő pihenő már Lettországban, Salaspils. Bár itt még van felsővezeték, de a modernizált DR1 messzebb, Daugavpilsig megy, ezért szükség van a dízelmotorra Tehervonati villanymozdony pedig végképp nincs Lettországban, így itt még örülhetnek a nagydízelek kedvelői, most éppen egy 2TE10U-nak. Ez a példány annyira nem is öreg, 1990-ben érkezett az akkor még szovjet tagköztársaságba A nagyok után ismét jöjjenek a kicsik. Lettországban található a balti államok legfelkapottabb kisvasúti vonala, a 750 mm-es Gulbene-Aluksne A vonal Stukmani-Gulbene-Aluksne-Valga között 1903-ban nylít meg, hogy aztán az észt Valga és Aluksne között a 70-es években bezárjon Ma Gulben és Aluksne között van forgalom, a mai napig minden nap 2 vonatpárral
Salaspils Salaspils Aluksne Aluksne Aluksne

    [Home]