2018.12.30-31. PL Poznan-Kostrzyn-Poznan-Berlin


    [Home] [Next] [Last]

Az év végi vonatozást Poznanból fojtatjuk. A Koleje Wielkopolskie 2012 és 2014 között 22 darab 4 részes Pesa Elf villamos motorvonatot vásárolt, majd az évtized végén további 15-öt ennek modernizált verziójából Nekünk viszont csak ez a még öregebb dízel Pesa jut, az SA134-021. Ez a Polregiónál szolgál a Lubuskie vajdaság színeiben és ma Kostrzynbe, a német határ mellé vinne, ha nem lenne útköben pályaépítés Az első szakaszon Krzyz-ig drót alatt haladunk, sok helyen az átépülő pálya már készen lévő oldalán Krzyz a Polregio temetője, sok mozdony és személykocsi várja/várta itt végső útját Gorzów Wielkopolski Wschodni megállóban aztán le kellett szálni, mivel a gorzówi folyóparti viadukt még nem készült el, így buszra szálltunk is kis darabon Megérkeztünk a nagyállomásra. Amint látszik a városban is villamos is jár. Az 1899-ben megnyitott üzem sok viszontagságot átélt. Teljes felújítás miatt 2017-ben lezárták, de végső megnyitása csak 2020-ban történt meg, alacsonpadlós Pesa Twistekkel
Poznan Poznan Poznan Krzyz Gorzów Wielkopolski Gorzów Wielkopolski
Az állomás maga is átépül éppen, emiatt kicsit körülményes úton kellett a hátsó peronhoz átsétálni A határállomásra a bal oldalon látható SA134-020-al jöttünk, bár jobban esett volna a fiatalabb testvére A régebbi motorvonatok nem túl fényes üzemkészsége miatt a Polregio mozdonyos szerelvényt is készenlétben tartott, a vasútbarátok nagy örömére A teherpályaudvar üres, csak egy PKP Cargos Stonka árválkodik rajta Az alsó szinten (az állomás két szintes) az ED78-017 készül éppen Szczecinbe A helyi vasútőrők nem szeretik a fotósokat, engem is csúnyán nézegetett az egyik, amíg kisétáltam az SU42-506-hoz, amit legutóbb 2009-ben Zagórzban láttam a hirivi csempészvonat élén
Gorzów Wielkopolski Kostrzyn Kostrzyn Kostrzyn Kostrzyn Kostrzyn
Vissza Gorzówba már 23-as SA139-el mentünk, innen a Lubuski vajdási szép fehérjében pompázó 3-assal megyünk tovább Bár mehetnénk vele tovább is, mégis leszállunk Międzyrzeczben, hogy egy kicsit itt is körül tudjunk nézni. Az állomás teljesen kihalt, se pénztár, se utas, csak sok sín A következő TLK-val jövünk tovább, melyet Zbaszynekig a modernizált SU4210-005 hozott. Bár csak 3 kocsit húzott, nem mindig jutott erő a fűtésre is... A szomszédban egy régiség Poznanba végül az EP08-010 hozott meg estére Az év utolsó napját Poznanban kezdjük. A Berlin felé menő EC-l (BWE) vonógépe elvileg végig Siemens Huszár lenne, de többnyire csak Poznan és Berlin között viszik ezeket a vonatokat
Gorzów Wielkopolski Międzyrzecz Zbaszynek Zbaszynek Poznan Poznan
Valahol útközben találkozunk az érdekes festésű EU07-465-el Németország előtt az utolsó állomás Rzepin. Itt a Polregio karbantartó műhelyes és általános járműtárolója működik. Az értékesebb járműveket természetesen zártabb helyen tartják, de ezekért már jobbára mindegy Az Odera menti Frankfurt fordítókorongja mögött pár régi és új mozdony várakozik. Az egykori DR 243-asok visszakapták régi sorozatszámukat és festésüket az új tulajdonos DeltaRail állományában. A két mozdony egyébként nem annyira öreg: 1990-ben gurultak ki a még Keletnémet hennigsdorfi gyárból Szilveszterkor még belefér egy séta Berlinbe, bár a villamosokat most csak kívülről nézzük meg ICE a Spree partján A tüzijátékozást már világosban elkezdik a helyiek
Poznan Rzepin Frankfurt/Oder Berlin Berlin Berlin

    [Home] [Next] [Last]