2018.09.25-26. GB Highland-Glasgow-Newcastle


    [Home]    

Sajnos nem mindegyik nap alkalmas a túrázáshoz Skye szigetén, így az esős napon (kihasználva a buszbérlet megmaradt napját) teszek egy kirándulást Kyle of Lochalshba. A vasútállomás éppen töküres, talán már említettem, hogy milyen rosszul van összehangolva a vonat és a busz tovább Skye-ra A vasutat 1897-ben adták át és egészen az 1970-es évek elejéig fontos átszállópont volt a Külső-Hebridákra, nagy áruforgalommal. Ma már erre a múltra a pár mellékvágány és pár kikötői vágány emlékeztet A két peron mellé 2, egyenként akár 9 kocsis is beállhatna, de a gyakorlatban csak egy peront használnak, a másik csak kirándulóvonatok érkezése esetén üzemel Az állomás végében egy torony található, melyet 1984-ben zártak be, viszont a mai napig használható Szerdán lejár a Skyre szánt idő, így újra buszra szállok Glasgow felé. Útközben ismét Fort Williamben van egy hosszabb szünet, ahol a sofőrök kiveszik a pihenőjüket, így van idő körülnézni. Az állomáson éppen kitolt az éjszakai vonat szerelvénye, melyet ma  egy ismeretlen 73-as hozott. Itt már a Serco a szolgáltató, mely azóta is küzd az új kocsikkal, Glasgow Queen Street állomáson csak rövid időt töltök, aztán már indulok is tovább ezzel a rövid ideig a Scotrail állományában szolgáló 365-össel Edinburgh felé. Megdöbbentő árazású jegyek vannak itt, a Scotrail+LNER advance jegy első osztályra innen alig 2 fonttal volt drágább, mint a másod osztályú. Igaz, ezen az alapvetően elővárosi kialakítású 365-ösön nem igen érte meg
Kyle of Lochalsh Kyle of Lochalsh Kyle of Lochalsh Kyle of Lochalsh Fort William Glasgow
A villamosítás előtt ilyen 170-esek száguldottak Skócia két fővárosa között És még egy kis dízel búcsúzóul A Hitachi 385-ösök 2018 nyarán kezdték meg szolgálatukat Skóciában, ez a nagyon festékszagú darab még csak bejáratós volt, utasokat nem szállít. Összesen 70 darab 3 és 4 kocsis szerelvényt vásároltak, szerelvényenként 206 és 273 ülőhelyt kínálva. A csarnokon belül kissé zsúfolt a helyzet, mivel az állomáson nagyszabású átépítési munkák zajlnak A felföldi éjszakai vonatokat többnyire 92-es villanymozdonyok hozzák Londontól idáig Az eddig legmodernebb Siemens motorvonatok mennek a második sorba, kikoptatva a már 40 éves utolsó 314-eseket
Glasgow Glasgow Edinburgh Edinburgh Edinburgh Edinburgh
LNER Intercity érkezett Londonból Itt korábban egy peron volt, most megépítik a második is mellé, elvéve a korábbi, már nem használt séta-parkolótérből A Londont nem érintő gyorsvonatokat a Crosscountry üzemelteti. Korábban a Virgin (látszik még az orrán a Virgin jelvény), ma már az Arriva küldi ezt a vonatot Birminghambe Engem ez az IC hoz ma Newcastlebe, itt zárul a mai hosszú út, mely Sligachan, Skyeból indult Még egy búcsúkép egy Liverpoolba készülő Transpennine Express Desiróról
Edinburgh Edinburgh Edinburgh Edinburgh Newcastle

    [Home]