2018.05.13-20. LT-LV-EE Kybartai-Klaipeda-Riga-Tallinn-Valga-Kaunas


[First] [Prev] [Home]    

Összesen 20 darab ilyen dízel motorvonat rója az észt síneket, amik egyébként teljes mértékben magántulajdonban vannak Útban hazafelé benézünk Valgába. Jelenleg ez az egyetlen vasúti kapcsolat Lettország és Észtország között, napi 2-3 pár személyvonattal, amelyeknek a többsége elég rosszul, vagy nem csatlakozik egymáshoz. Ezt az észt Flirtöt aznap például nem várta meg a lett vonat, 10 perccel hamarabb elment a vágányzári mentrenddel küzdő északi szomszéd elől A teherszállítás túlnyomó részét Észtországban az állami, régi nevén EVR, újonnan Operail bonyolítja. A két tengerentúli mozdony között egy magánvasúti Dongó érkezik mérőkocsival A teherforgalom nagyobb része itt is csak tranzit, Oroszországból jön, majd megy tovább lett kikötőkbe. Az LDZ 2TE116-osa még ritka, de már nem egyedi festést visel Hazafelé csak átszaladunk a lett területen, a következő vasúti megálló Kaunas. Az emeletes cseh Skoda járművekből összesen 13 darab van és szó szerint forradalmasította a közlekedést Kaunas és Vilnius között. Legalábbis 2019-ig, akkortól ugyanis (újra) átépítik a háttérben lévő alagutat, hogy helyet adjanak benne a normál nyomtávú vágányak, amivel végre elérik a Kaunas túlvégén lévő konténerterminált. Így a hétvégi személyvonatok mellett már hétköznapi konténervonatok is használhatják majd a normál nyomtávú litván pályát De addig még itt érnek véget az európai sínek
Tallinn Valga Valga Valga Kaunas Kaunas
Észak felé jártunkban Marijampoléban, most egy héttel később dél felé Suwalkiban lessük meg a Bialystok-Kaunas vonatot. A sok ember a peronon nem a vonatra vár, hanem az érkezőket üdvözlik, innen szokás szerint alig pár utassal indul tovább a vonat észak felé. Ezzel zárjuk is itt ezt a furcsa utazást (amiből most sokkal több volt vasút nélküli)
Suwalki

[First] [Prev] [Home]