2017.12.28-31. PL+CZ Cieszyn-Cesky Tesín-Bohumín-Prerov-Gdansk-Warszawa


    [Home] [Next] [Last]

Katowicéből Cieszynbe van közvetlen vonat, naponta 3 pár, amúgy átszállással lehet eljönni ide. A A cseh Csesinbe akkor érünk amikor éppen indul odaátra (a töküres) cseh vonat Ezzel megyünk tovább, akár Opaváig is mehetnénk, de most csak Svinov a cél A svinovi pályaudvaron több a látnivaló, itt éppen egy S3-as személyvonat indul Suchdolba Egy lengyel tehervonat, immár gépcsere nélkül A 843.002 visz tovább Olomoucba
Cieszyn Cesky Tesín Cesky Tesín Ostrava Ostrava Ostrava
Útközben pár perces pihenő Krnovban. Az itteni depó már történelem, de mellékkocsikat még tartanak itt hétköznapi csúcsforgalomra Miloticén kereszt a Krnov felé tartó személyvonattal és találkozó Csehország legrégebben privát üzemeltetésben lévő vonalával. A 313-as, Vrbnoba vezető vonalat 1997-ben mosta el a víz, amit a minisztérium rögtön be is akarta zárni. A helyi önkormányzatnak ez nem tetszettnek, így az ostravai OKD Doprava felújította a pályát és mindjárt személyszállításba is fogott. Ma GW Train Regio közlekedteti a vonatokat, ma éppen egy magántulajdonú ex-szlovák 810-essel Egy nap városnézés után Olomoucből folytatjuk. Az első eszköz a Brno felé induló gyorsvonat, mely Breclavban irányt vált Én csak Prerovig jövök vele, itt találkozunk a már 40 éves elődjével A hosszú peronok mellett sok vonat elfér, tárolásra is jók. A háttérben az egykor Németország felé tartó EC-k gépe, egy 371-es, mely ma már többnyire belföldi szolgálatra szorult vissza A Skoda minőségi emeletes motorvonatai csordákban tartozkódnak itt. A szlovák 1-es példány például már hónapok óta...
Krnov Milotice Olomouc Prerov Prerov Prerov
A prágai közlekedési szövetség 20 éves létezését (5 éve) ünneplő középkocsi is javításra vár A Breclav felé tartó ingavonatoknál nem kell már körüljárni, így jó nekik a csonkavágány is Nezamyslicéig közlekedő személyvonat, ott még pont nem kell kétáramnemű mozdony Gyorsvonat érkezik az első vágányra Ha már láttunk lengyel mozdonyt, most jöjjön egy osztrák is Az ostravai csomópont egykori óriási mozdonyflottája mára egészen összezsugorodott, de azért még ma is több tucatnyi mozdony dolgozik itt minden nap
Prerov Prerov Prerov Prerov Prerov Ostrava
Igaz, a számuk folyamatosan csökken és dízelfronton egyenlőre nem látszik, milyen irányba indulna a CD Cargo. Ebből a sorból kicsi az esélye, hogy bármelyik gép is újra feltámadjon, hacsak nem magánvasútnál A 742.438 egy viszonylag fiatal gép a flottában, de ez tényleg csak viszonylagos, mivel 1986-ban gyártották (az utolsók között egyébként) Bohumínban tobzódnak a lengyel gépek, a fordában forgók mellett egy állandó tartalékgépet is tart itt a PKP Intercity A Pantográfok is életük vége felé járnak Némi száguldás után megérkezünk Varsóba. A Nyugati pályaudvaron hátul indul éppen a vukádé vonata Grodzisk felé Ezzel pedig én jöttem, a Bécs-Gdynia Eurocity. Bár holnap magam is Gdanskba készülök, ma elég volt idáig a vonatozás
Ostrava Ostrava Bohumín Bohumín Warszawa Warszawa

    [Home] [Next] [Last]