2017.11.03-04. DE+PL Berlin-Kostrzyn-Berlin


    [Home] [Next] [Last]

Egy gyors német kiruccanás következik, Metropol búcsúztatóra. Idő hiányában ezúttal repülővel érkezek Schönefeldre. A vasútállomás megközelítése kicsit ódivatú, csakúgy mint maga az állomás A jó öreg keletnémet U-Bahn szerelvényen nagyon dizájnos a barna ragasztószalaggal javított fényszóró, de ettől még működik és bár a sorozatot 2003-ban elkezdték már leállítani, az akkor nem elvesztett példányok még évekig forgalomban maradnak Az első menet Berlinben az Ostkreuzig megy, itt ér utol egy Nyugat Berlini kortárs, egy 480-as motorvonat Lichtenbergen van időm bedobni valamit és még látványosság is van. A görlitzi VT 18.16 (avagy 175) anno Malmötől Bécsig járt, de a '80-as évek közepére kikoptak a napi forgalomból Ez a 628-as nem helyijárat, Lengyelországból érkezett Erről a vonatról meg majdnem lemaradtam. A cél a lengyel Kostrzyn volt, ahova közvetlen járatat közlekedtet a NEB, de annyira nem volt világos a vágányzári menetrend, hogy teljesen véletlenül szálltam fel rá szerintem 20 perccel hamarabb, amikor hirtelen elindult... Egészen Strausbergig, ahol buszra kellett átszállni
Berlin Berlin Berlin Berlin Berlin Strausberg
A buszsofőr jól nyomta, így időben odaértünk Münchebergbe, ahol újra vonatra tudtunk átszállni Müncheberg egy kicsit különleges hely, a dízeles vonalról itt ágazik ki ugyanis Buckow felé egy villamosított 5 kilométeres szárnyvonal. 1930 óta járnak itt drót alatt a vonatok, meglepő módon utasok nélkül is egészen 1997-ig - igaz a drága villamos üzemet már 1993-ban leállították. Azóta múzeumvasútként működk, több-kevesebb sikerrel A Berlin-Brandenburgi napijegy egészen Kostrzynig jó, így látom még az akkor két üzemképes Polregios SU42-est (2018-ra csak egy maradt) Hozzájuk 2 ilyen emeletes kocsi is dukál - sajnos menetrend szerint nem, csak motorkocsi hiányában futnak Nemcsak a német oldalról jönnek ide Pesa Link motorvonatok A vágányzár miatt most a teherforgalomban sincs átmenő forgalom Németországba, így elég üres a teherpályaudvar
Müncheberg Müncheberg Kostrzyn Kostrzyn Kostrzyn Kostrzyn
Kostrzyn kétszintes állomás, ez az észak-déli - az alsó szint. Amint látszik itt szorgalmasan építkeznek a lengyelek A két szakadt Fablok közelebbről Lengyel és német Linkek. Érdekes, hogy a német gépeknek is van lengyel pályaszámuk Visszafelé, bár nem így terveztem eredetileg, a vágányzárat elkerülendő más útvonalon megyek. Ehhez Werbig megállóhelyen hagyom el a vonatot, hogy egy külön szintben keresztező másik vasútvonalon folytassam az utamat Az Eberswalde-Frankfurt (Oder) vasútvonal teljes hosszában már a 140. születésnapját ünnepli. Egykor fővonal volt, két vágánnyal, ma már csak egyetlen maradt, de azt legalább rendben tartják, erről árulkodik a 100-as sebességtábla A berlini fővonaloni megállóhelyet már szépen rendbe hozták
Kostrzyn Kostrzyn Kostrzyn Werbig Werbig Werbig
Ezen a vonalon is a NEB szolgáltat, bár itt már láthatóan elég a kisebb befogadóképességű motorkocsi is Gyors átszállás az Odera menti Frankfurtban, közben egy pillantás egy Cargos párosra. A jó öreg 155-ös festésének korát behatárolja hogy még jól olvasható az oldalán a Railion felirat, azaz már legalább 8 éve néz így ki mint ma Egy nagyon gazdaságos (?) személyvonat Eisenhüttenstadtból A Taurus tol majd vissza Berlinbe Vasárnap reggel a berlini főpályaudvar is lassan indul, alig van még ember Az alsó szinten a reggeli forgalomhoz erősen túlzó RE indul Falkenbergbe
Werbig Frankfurt (Oder) Frankfurt (Oder) Frankfurt (Oder) Berlin Berlin

    [Home] [Next] [Last]