2017.09.26+28. PL Gdansk (Trako) + Ketrzyn-Korsze


    [Home]    

Bár ez egy hosszabb út volt, kivételesen kevés volt a vasúti téma. Az egyik kivétel a gdanski Trako kiállítás, amit teljesen véletlenül akkor rendeztek, amikor én is Gdanskban voltam. A Pesa Gama Marathon ugyan nem valami újdonság, hiszen az első villanymozdonyt 2012-ben mutatták be az Innotranson, a 111Ed-005 dízelmotorral is felszerelt mozdonya mégis sokakat vonzott A Siemens egy 193-as Vectron hozott el A Stadler is elhozta amije van: az NSB 75-ös Flirtje sem új éppenséggel, 2010-ben már láthattuk az Innotranson, ezt a példányt, a legújabb 18 darabos megrendelés örömére állították ki Persze hoztak világújdonságot is, a GYSEV még festékszagú 435.001-es Flirtjét A NEWAG a Griffin családja sem mozgatta meg a piacot, a 2012-es Innotrans újdonságából alig párat rendeltek, köztük ez a dízelmotorral kiegészített példányt. Igazi siker 2018-ban érkezett csak, amikor a PKP Intercity rendelt 20 darab ilyen mozdonyt A randa külső Szergejt takat, mégpedig áramszedősre átépített darabot. A Rail Polska lengyel alkatrészekkel saját maga építette át a mozdonyt, még reménykedik, hogy külső megrendelés is lesz rá
Gdansk Gdansk Gdansk Gdansk Gdansk Gdansk
Azóta már belföldön is látjuk az új Flirt belsőt a GYSEV vonalain Az EN57-es átépítések 100. verziója az FPS, ki tudja már milyen verzióra átépítve A Pesa Elf II vadonatúj 2-es példánya a Koleje Slaskie állományába kerül Ez még az előző EN57-es belseje. Szép ülések, klíma, 230V, mi kell még 2017-ben? Még egy Pesa, a Link 25-ös példánya szintén vadonatúj, ráadásul helyi lakos A poznani Modertrans egy viszonylag új gyártó, az ottani közlekedési vállalat javítóüzemén alapul. Annyira jól ment nekik az átépítgetés és fejlesztés, hogy 2016-ban kihoztak egy vadonatúj terméket is, a Gamma villamost is, melyre már 50 darabos megrendelés is született (Poznanban, hol másutt), ezt egyet pedig Gdanskba adták el, további megendelésekben reménykedve
Gdansk Gdansk Gdansk Gdansk Gdansk Gdansk
Innen ugrunk 2 napot és pár száz kilométert felé. Ketrzynben éppen 2 modernizált Szergej várakozik, hogy útnak indulhasson nyugat felé. A régi Szergejek hamarosan eltűnnek a lengyel sínekről (legalábbis a PKP Cargótól), mivel újabb átépítési hullám kezdődik Úgy egy évtizede váltották itt a mozdonyos személyvonatokat a második generációs lengyel motorvonatok, most meg már itt vannak a legfiatalabbak A 7-es dízel Gamma Korszéból indul éppen Bialystok felé A várakozó vágányokon 2 Cargós masina pihen, a dízel SM42 mögött egy villanyos ET22 áll. Ezzel véget is ért ez a rövid kis beszámoló
Ketrzyn Ketrzyn Korsze Korsze

    [Home]