2017.07.07-09. PL-CZ Warszawa-Ostroleka-Nasielsk-Katowice-Bohumín


    [Home] [Next] [Last]

Egy rövid nyári vonatozás következik, egy olcsó repülőjegynek köszönhetően a hosszú utazást kihagyva egyenesen Varsóban kezdünk. A repülőtérről sűrű vonatközlekedés van a belvárosba, bár a többség nem a repülőtéren száll fel az SKM vagy a KM járataira Varsóban 27 villamosvonal van 138 kilométer hosszon - de hiába tűnik nagynak még így is csak a második legnagyobb hálózat az országban A 18-as villamos végállomásától 10 perc séta a Torunska megállóhely, melyen elég sűrű a vonatközlekedés, itt egyből érkezik egy EIP Gdynia felől A szomszédos teherpályaudvar ugyan már csak árnyéka önmagának, de azért így is van látnivaló A helyijáratok elég színesek, itt a két repülőteret összekötő RL vonalon közlekedő KM-es Pesa Elf indul éppen Egy elővárosi emeletes szerelvény érkezik
Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa
Modernizált Küblikből még elég a Koleje Mazowieckiénél, a különböző verziókból még közel 200 darab van állományban Egy fociszurkolókkal teli különvonat robog át, az elővárosi szerelvény a nem éppen szomszédos Gdanslból érkezett - a füst a vonatból kilógatott fáklyákból ered Egy újabb Pendolino Befut a Mazóviai vajdaság széléig, Dzialdowóig közlekedő Regionexpressz Mögötte jön az SKM HÉV-je Ma a Mazóvia vasúttársaság (KM) napijegyével utazgatok az ő hálózatukon. A főpályaudvar helyett a szomszédos Sródmiescie állomásról indulok Tluszcz felé
Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa
A modernizált EN57AL páros szinte végig üres, alig volt utas rajta Átszállás Ostroleka felé a kerek 1000-es EN57-esre. A vonal 75 kilométeres, 1985-re végig feszült rajta a felsővezeték. A pályát viszont nem nagyon gondozták, így 2012-re sok helyen már csak 20-al volt járható, mára végig újra 120-as tempó élvezhető De előtt még megvárunk Bialystok felől egy TLK-t Olyan sokáig nem száguldunk a Küblivel, mivel hídjavítás miatt buszra kell szállni, majd Wyszkowban vissza vonatra. Útközben eléggé elfogyott a vonat, a háromrészes villamos motorvonat helyett szóló dízel lett Ostroleka bár jelenleg 3 vonal vége, mégis generál jó forgalmat, mivel elég sok üzem van helyben, aminek szüksége van a vasútra. Így a vasútfentartásra is, amiben ez az SM42-es segít - 2018-ban Lapy felé is megújul majd a jelenleg alig használt vonal A pályaudvaron nincs semmi se már, jegyet a kalauz ad
Warszawa Tluszcz Tluszcz Wyszkow Ostroleka Ostroleka
A hátsó vágányok is mind használatban vannak Vissza Wyszkowban, újra váltanak az ex-német motorkocsik. A 628-as sorozathoz hasonló, de szóló példányokat 2001 és 2006 között selejtezte a DB, majd 2006-ban kerültek ide Ez volt a vonatpótló buszunk... Mostówka megállóhely, ideiglenes végállomás Helyben egy nagy depó üzemel, erre emlékeztet a kiállított kis tolatómozdony Legionovo-Nasielsken át közlekedik a KM  Varsót elkerülő dízeles járata. A két szóló motorkocsi megtévesztő, a hátsó lezárva ment Sierpcre
Ostroleka Wyszkow Mostówka Mostówka Tluszcz Tluszcz

    [Home] [Next] [Last]