2017.05.18. GB Edinburgh-Glasgow-Largs-Milngavie-North Berwick-North Queensferry


    [Home] [Next] [Last]

Bár tegnap már nem tűnt fel, de este még visszatértem Carlisleból Edinburghbe. Köszönhetően egy nevetségesen olcsó, 4 fontos jegynek...A jobb oldali szerelvény Londonba készül, vezérlőkocsival az élén Edinburgh és Glasgow között rengeteg Scotrail járat közlekedik, pár Virgin Trains mellett megbújik pár Cross Country vonat is - meglepő módon ezen a viszonylaton ezek a legolcsóbbak, ha az ember nem bérletet vesz A Cross Country ráadásul a ritkán járt déli útvonalon jár Carstairs felé. Ide csatlakozik be a Londonból jövő fővonal, és éppen jön is egy Virgin vonat onnan Glasgow Central, ismét a végállomás A legutóbbi fejlesztéssel az egyetlen megmaradt kapunyílás visszanyerte az értelmét, az új 12-13-as vágány 2010-ben épült meg A villamos felsővezeték 1962-ban ért ide, a legutóbbi, Whifflet vonal villamosítása 2014-ben készült el
Edinburgh Edinburgh Carstairs Glasgow Glasgow Glasgow
A londoni fővonalon 1974 óta járnak villamos vontatással Largs állomása 69 kilométerre van Glasgowtól - óránként járnak ki ide az elővárosi vonatok. Az eredeti felvételi épülettől a pálya végén egy baleset keretében szabadultak meg, amikor is egy vonat nem állt meg a baknál, hanem elsodorta a fél várost. Szerencsés módon nem sérült meg senki, de legalább át tudták építeni a régies állomást Vissza Glasgowba. A Central állomásnak van egy föld alatti része is érdekes történettel. Az 1900-as évek elején az állomás egyik legforgalmasabb része volt, de a visszaeső forgalomnak köszönhetően 1964-re bezárták. Új esélyt az alagút 1979-ben kapott, amikor villamosították és beindultak az átlós járatok, nagy sikerrel Én ezzel a 334-essel Partickig jövök, itt várok még pár vonatot, amíg megjön az enyém Az állomáson óránként 14 vonat megy egy irányba, évente több mint 3 milliós utasforgalommal. Ráadásul kis sétával elérhető a Partick metróállomás, további 1 millió utassal Milngaviebe érkeztem a balra látható 320 303-al. Persze nem ez a szám látható rajta, de itt az egység minden tagjának van saját pályaszáma is. Jobbra egy 318-as csatlakozott hozzá és együtt indulnak majd vissza Glasgowba
Glasgow Largs Glasgow Partick Partick Milngavie
Amikor idefelé tartottam, először azt hittem rossz vonatra szálltam. Mindenhol ugyanis azt mondták, hogy ez a vonat Milgájba tart, ami még véletlenül sem felel meg az angol verziónak. Érdekes, hogy kiejtésben a gaelic változatot használják, míg írásban az angolt... Érkezik egy 334-es Juniper páros, ez visz majd Edinburghba. Glasgowig volt rajta utas, után viszont szinte egyedül ültem a hátsó egységben egészen a végállomásig Edinburghben egy gyors átszállással még elértem a tervezettnél eggyel korábbi, North Berwickbe tartó vonatot. Erre a kapcsolatra a rendszer nem adna el közvetlen jegyet, mert nincs meg a minimális átszállási idő, de a bérlettel nem volt gond. North Berwick 36 kilométerre van keletre Edinburghtól és bár a '80-as években a bezárás fenyegette, 1991-re villamosították és azóta folyamatosan emelkedik az utasszám, így egyre nagyobb befogadóképességű vonatok kellenek ide: a Desirok 2011 óta járnak ide Egy újabb ugrás Edinburghon keresztül, most már északra vagyunk, North Queensferryben. A hölgy balra is az én vonatomról szállt le és amint elment gyorsan csinált róla egy képet Egy Edinburgh felé tartó vonat a Forth hídon Még mindig csodálatos az öreg híd
Milngavie Milngavie North Berwick North Queensferry North Queensferry North Queensferry
A hídhoz vezető viadukt minden nyílása 51 méter hosszú és több mint 200 tonnát nyom egy-egy acél híddarab És ugyanaz egy igazi vonattal Csúcsidőben (tehát most) irányonként 4 vonat áll itt meg és ezeken felül még legalább ennyi, vagy több nem megállós személyvonat is van - ezeken felül még napi 2-3 tehervonat is van  És a vonatok jönnek... ...és mennek Kiváló hely a trainspottingra
North Queensferry North Queensferry North Queensferry North Queensferry North Queensferry North Queensferry

    [Home] [Next] [Last]