2017.05.15-16. GB Inverness-Glasgow-Stranraer-Wemyss Bay-Gourock-Edinburgh-Tweedbank


[First] [Prev] [Home]    

Gourockból óránként mennek a kompok a Clyde torkolatának túlpartján lévő Dunoonba, így több órányi autózást lehet megspórolni. Ezúttal felugrok a kompra, mivel kicsivel jobbnak tűnt az idő. Mögöttünk Gourock Glasgowba a 314 211 hozott vissza, érezni rajta a kort, de azért kívülről mégis jobban néz ki, mint mellette a pár éves modern motorvonat A pályaudvar túloldalán a Cross Country vonata várakozik. Ez majd Birmingham és Bristol felé megy majd, no de nem az egyenes úton, hanem előbb átmegy a keleti partra, Edinburg és York felé Egy korábbi biztosítóberendezés meghibásodás miatt erősen összekeveredtek a fordák, így most Edinburghben a szokottnál jóval több Bombardier motorvonat van É a bal oldali párossal jöttem, ami szinte tökéletes üres volt végig: naná, azt szajkózták minden utasnak, hogy nem járnak a vonatok... A keleti végen az éjszakai vonatok mozdonyai sorakoznak. Balra egy 66-os dízel, jobbra egy már Serco színekre mázolt 92-es villanymozdony (a tulajdonos a GB Railfreight)
Gourock Glasgow Glasgow Edinburgh Edinburgh Edinburgh
Életkép a 19-es és 20-as vágányról Hogy a halálból van visszaút, azt jól példázza a Borders Railway. Edinburgh és Tweedbank között  1969-ban szüntették meg a vasútvonalat, azonban évtizedek lobbizásának köszönhetően 2015-ben újra nyitották. Bár kicsit csökentett műszaki tartalommal (egy vágányú vonal, 3 kitérési lehetőséggel) így nem lehet azt a sűrű közlekedést kínálni, mint amit terveztek, de azért így is elég jól használják a helyiek Az indulástól kezdve 158-as motorvonatok szolgálták ki a vonatot, de ezek többségét 2018-tól nagyobb befogadóképességű 170-esekre cserélik
Edinburgh Edinburgh Tweedbank

[First] [Prev] [Home]