2017.05.11+13. GB Manchester-Edinburgh-Aberdeen-Inverness


    [Home]    

Március után csak májusban kerülök újra vasút közelébe, ekkor viszont sok-sok kilométer, bocsánat mérföld vár rám. A szokásos érkezési hely Manchester, melynek saját repülőtéri állomása immár 4 peronnal rendelkezik. Amint kiérek mindjárt elém kerül egy Manchester-Crewe viszonylatú Hunslet 323-as motorvonat, mely óránként jár és itt irányt vált Szemben egy Transpennine Express Desiro páros érkezik A hátsó egység már az új festést viseli - bár 2016-ban maga a franchise üzemeltetője nem változott, de a márkanévből így is kikerült a First és új színekbe is belebújtatta őket a közlekedési minisztérium. A háttérben az immár Deansgate-ig járó repülőtéri villamos A kerek 30 éves BREL 319-esek innen Liverpoolba járnak, illetve a frissen villamosított új útvonalakon hamarosan Prestonba és attól északra is eljutnak. A balra álló 319 374 a korábbi Northern festést viseli, a jobbra lévő 319 450 még korábbi tulajdonosa, a londoni Thameslink színeiben látható Közben befut az én villamos Desirom is, ami Edinburghba visz majd Ilyen szép időben élvezet a West Coast Main Line Pennine hegységen átvezető szakaszán utazni, így gyorsan elrepül az idő Edinburghig. Itt a szomszéd vágányon egy másik Siemens gyártmány várakozik. A 380-as sorozat szintén a Desiro család tagja, 2009-2011 között összesen 38-at gyártottak belőlük
Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester Edinburgh
A Juniper kígyó Glasgow-n is túlra, Helensburgbe készül A Virgin Trains (West Coast) vonata Londonba készül, de még csak előkészítik a nagy útra, vízzel és egyéb árucikkekel töltik fel Én viszont a másik Virgin cég, az East Coast vonatával indulok Aberdeenbe. Dundee-nél kelünk át a Tay hídon, mely több mint 3 kilométer hosszú Aberdeenbe egészen pontosan érkezünk és amint látszik nem is kevesen utaztak ide, a kirakott helyfoglalások alapján egészen sokan Londonból jöttek Egy nap vasúti szünet után újra visszatérek a vonatokhoz. Napjában egyszer indul a CrossCountry igazi országot átszelő járata Penzancbe, ezt most egy rövid szakaszon én is igénybe veszem. Ez a vonat összesen 1162 km-et tesz meg, 13 és fél óra alatt!
Edinburgh Edinburgh Edinburgh Dundee Aberdeen Aberdeen
Dél felé az első megállója ennek a vonatnak Stonehaven. Itt lenne egy szép tengerparti várrom, amit megnéznék, de amint a kép is mutatja, mostanra igazi brit időjárás lett, a szép alakjelzőkhöz nagyon megy ez a köd Indulásra kész a Voyager A nem túl sikeres gyalogtúra után pár órával később érek vissza az állomásra. Ez egy igazi expressz vonat, nem is állt itt meg Aberdeen felé Dél felé tart a következő 170-es Én az egyik módosított 170-essel mentem vissza Aberdeenbe. A gyártás vége felé csak másodosztályú üléselrendezéssel jöttek ki a Turbostartok, de a Scotrail a 21 ilyen példányból utólag 7-be mégis rakatott első osztályú szakaszt. A 170-esekből 16 darabot egyébként 2018-ban lepasszolnak a majd a Northern Railnek, mivel ide a GWR-től érkeznek lerövidített és felújított HST egységek Az én vonatom Inverness felé ez a 2x2 részes 158-as lesz. Bár féltem, hogy nagyon tele lesz, de végül szinte végig 30% alatt maradt a kihasználtság, bár a foglalások alapján sokkal több utasnak kellett volna legyen (itt ingyenes a helyfoglalás egyébként)
Stonehaven Stonehaven Stonehaven Stonehaven Aberdeen Aberdeen
Este még a szállás felé sétálás közben láttam az éppen induló Colas pályás szerelvényt az ősi 37 219-el (ez az egység már közelebb van a 60 éves korhoz, mint az 50-hez)
Inverness

    [Home]