2016.12.28-29. PL-DE Szczecin-Peenemünde-Kostzyn


    [Home] [Next] [Last]

A tegnapi IC párja indul vissza Katowicébe, de én most más irányba megyek, egészen pontosan Németország felé Szczeczintől Pasewalkig megyek a Lint motorvonattal. Itt tökéletes átszállás nyílik minden irányba, Falkenberg (így Berlin), Bützow és Ueckermünde felé - egyes időszakokdban ICE csatlakozás is van Frankfurt, München, vagy akár Klagenfurt felé is Idáig a 623.517 hozott. Kalauz a lengyel szakaszon nincs, a német Grambownál szállt fel, a német mozdonyvezető már a lengyel oldalon, Gumience megállóban A pályaudvar épületét 2008-ban újították fel, de már most elég vacakul néz ki. A helyiségek többsége üres, alig van benne élet Bár ma is fontos csomópont, egykor egészen nagy fűtőházat is fenntartott. Ma ezt egy magánegyesület vette át és üzemelteti a nyári hónapokban nosztalgia célokkal A vágányhálózat ügyesen van kialakítva, tudják egymást kerülgetni a vonatok anélkül, hogy túl sok peron kéne
Szczeczin Pasewalk Pasewalk Pasewalk Pasewalk Pasewalk
Egy gyors züssowi átszállás után (fénykép nem készült, olyan tömeg volt) megérkeztünk Usedom szigetére. A páros Stadler GTW Swinoujsciébe tart, de én a másik irányba megyek majd Az állomáson jópár régi jármű állomásozik, többségük üzemen kívül, elég rossz állapotban A 25-ös vágányról megy majd a vonatom Peenemündébe A 201 380-3-et 1971-ben gyártotta a LEW és helyben szolgált, a pasewalki fűtőház kötelekében. 1995-ben selejtezték és még abban az évben idekerült (ahol azóta is szoborként áll) Két kismozdony és egy Ferkeltaxe alkotja az üzemképes állományt, illetve 2017 elején egy 243-es villanymozdony is érkezett (bár itt közlekedni nem tud, drót hiányában) Így januárban nem túl acélos a forgalom Peenemündébe, de végülis a tengerhez ki jönne ilyenkor, a múzeumba meg inkább kocsival érkeznek a látogatók
Zinnowitz Zinnowitz Zinnowitz Zinnowitz Zinnowitz Peenemünde
Az egykori katonai területre már nem lehet a vágányokon bejutni Zinnowitz és Peenmünde között 1937-ben épült vasútvonal, hogy biztosítani tudják a rakétateszt állomás ellátását. 1941-ben villamosították a vonalat. Sok idő nem jutott a berlini S-Bahn járműveken alapuló villamos motorkocsiknak, mivel 1946-ban leszerelték a felsővezetéket és 4 kocsit egy szovjet kerülővel 1952-ben átadtak a berlini S-Bahnnak Az utolsó nagyjavítást 1972-ben kapta a kocsi Szé kis gyűjtemény Vissza az állomásra, ami ma már egyetlen használható vágányra csökkent Mivel Zinnowitzban sokat kéne várni, ezért megyek még egy állomásnyit kelet felé Zempinbe.
Peenemünde Peenemünde Peenemünde Peenemünde Peenemünde Zempin
És újra visszaérünk a fővonalra, Züssowba. A GTW-k ilyenkor is párban járnak és meglepően nagy kihasználtsággal (persze nyáron sűrűbb a követés, hogy ki tudják szolgálni az igényeket) Pasewalkig ezzel a Regional Express-el jötten, innen visszatértem Szczeczinbe A Szczeczin-i villamoshálózat jelenleg 106 km hosszú és összesen 220 jármű rója a síneket. A legújabb darabok a PESA Swing kocsijai, amiket 2011-től szállítottak a városba Konstal 105Na-kból is van még 58 darab, a 762-est 1984-ben állították üzembe Egy TLK érkezik az üzemi pályaudvarról az Odera hídján át A főpályaudvart ez elmúlt években nagyon szépen felújították, még az előteret is helyrerakják és tényleg európai lesz
Züssow Pasewalk Szczecin Szczecin Szczecin Szczecin

    [Home] [Next] [Last]