2016.11.19-20. Praha-Rakovnik-Louny-Kralupy-Brno


    [Home] [Next] [Last]

Még mindig novemberben járunk, ismét Csehország a cél. Ezúttal a Keleti pályaudvarról indulunk, az egri gyorsvonat mellől Prágáig a 380.012 húzza a vonatunkat Szombat reggel a Masaryk pályaudvaron. Hogy az elővárosi szerelvények távolsági forgalomban való használata nem csak magyar specialitás mutatja a jobb oldali CityElefant, ami gyorsvonatként készül Decinbe Én viszont egy másik gyorsvonattal megyek Rakovnikba. Elvileg azért járnak mozdonnyal ezek a vonatok, hogy több kocsit tudjanak vinni és ne kelljen hozzá 2 motorkocsi. Ám így novemberben hétvégén reggel végül csak 1 kocsi és 1 vezérlő jut a vonatra, így a 750.707 erősen túlméretezett Hétköznap sokkal nagyobb itt a forgalom, így motorkocsi mellékekből is több kell, hétvégén viszont ezek szinte mind pihenősök A környékbeli mellékvonalak egyes szármű járműve a mai napig a Studénka 810-es
Budapest-Keleti pu. Praha Praha Rakovnik Rakovnik Rakovnik
Igaz, Lounyba egy felújított ikresített verzióval megyek, de azért ezekből is lehetne több, hasznát vennék még pár vonalon a RegioNováknak Louny valaha a legnagyobb depó volt Csehországban. Ide tartozott Chomutov, Most, Lovosice, Rakovník, Kladno,Kralupy, Búvárokból újként 10 darab került ide. Most csak egyetlen darab dorombol a pályaudvaron, az Unipetrol magánvasút remot 753.7-ese Bár Lounyba a mai napig 4 irányból futnak be vasútvonalak, de a csatlakozások mégsem ideálisak minden irányban. Én jó fél órát várok, hogy a vonatom az első vágányról tovább induljon majd Slany felé (kalauzmentes kivitelű 809-es) Bár hétköznap végig csattog a vonat Kralupyba, így szombaton Slanyban kell üdülni 1 órát, amíg lesz majd csatlakozás Egyenlőre mégsem jutok el Kralupyba, vagyis csak annak elővárosi állomásáig. Ott átszállok egy nyúlfarknyi mellékvonal irányába, Velvaryba. Utas ilyenkor nincs, de az ütemes menetrend miatt 2 utassal mégis eljön ide a (szintén) kalauzmentes vonat Kis vonatoknak kis hely kell, így akár több is elfér egy vágányon, amik egy irányba indulnak
Louny Louny Louny Slany Velvary Kralupy
Nem is volt olyan régen, amikor a helyi fűtőházba jöttek az első remot Búvárok... A fűtőház már bezárt, a 753.7-esek pedig bár továbbra is éjszakáznak és dolgoznak, de már Ústi nad Labemben tartják őket karban Ritka pillanat, amikor a 4 üzemképes 451-esből kettő is itt van Kralupyban, ráadásul mindkettő ritka festéssel: a Másnap reggel Prágából indulok hazafelé. A Budejovicei A nagy kocsifelújító akcióknak köszönhetően egyre több az emelt minőségű gyorsvonat (Rx), mondjuk mozdony nem mindig a legszebb jut rájuk, de itt sem a festés húzza a vonatot A vonatok egy része az ONJ előkészítő pályaudvarról szerelvénymenetben érkezik, csakúgy mint az én Brno felé menő gyorsvonatom Mellettünk a Kassáról érkező éjszakai vonat végén még ott figyel az ukrán kocsi
Kralupy Kralupy Praha Praha Praha Praha
Kolín felé a 3 vágányos szakaszon nagy a forgalom, Bechovicénél máris egy tehervonatot előzünk Kolínban egy személyvonatot kerülünk ki. Innen ez a vonat nem Pardubice, hanem Havlickuv Brod felé megy, kicsit hosszabb, de legalább olyan szép mint a másik A helyi Cargós tolatóflotta A vágányokon átjárni tilos, mégis 100-ból 99 ember a rövid utat választja Tremosnice felé a felüljáró helyett Brnoban pont időben érkezek az észak felé tartó Hungária EC-hez Vajon ki nyeri a versenyt?
Praha Kolín Kolín Caslav Brno Brno

    [Home] [Next] [Last]