2016.11.07-08. GB York-Scarborough-Hull-Chester-Manchester


    [Home] [Next] [Last]

Másnap reggel ismét a Waverleyből indulok tovább. Ma reggel szintén egy Freightliner 90-es van leparkolva a szokott helyén, de ezúttal a cég aktuális zöld festése helyett a Freightliner eredeti, 1995-ös két-szürke festését viselő 90 048-as áll itt Yorkig a Virgin Trains East Coast (VTEC) expresszét veszem igénybe. Mivel ez a vonat csak drót alatt közlekedik, így villamos hajtású, bár a vonóerő hátul van. Elöl az 1988-as gyártású 82 207-es vezérlőkocsi található, többcélú rakodótérrel A Mark 4-es szerelvényhez passzoló 91 128 tolja ma a vonatot. A BREL által 1988 és '91 között gyártott egy vezetőállásos mozdonyok üzemi körülmények között max. 200-al közlekednek, de képesek lennének akár 225-re is A szomszédban egy Cross Country Super Voyager készül szintén délre. A Cross Country keleti fővonalon járó vonatai nem Londonig járnak, hanem azon túl, a fővárosban nincs végállomása egyetlen vonatuknak sem Már 28 éves a legidősebb Express Sprinter, de cseréjük még a legtöbb társaságnál nincs tervben. A Northern gépei jópár névvel van ellátva, a 796-os Fred Truemannak, krikett legendának állít emléket Egy Leedsbe tartó Pacer motorvonat
Edinburgh York York York York York
A VTEC vonatain Yorkban mozdonyvezető csere is van, itt éppen a személyzetek beszélik meg az aktuális helyzetet, a 91 101 - Flying Scotsman mozdony mellett A Transpennine Express 185 138-as Desiroja Scarboroughból érkezik: én pont ennek a párjával megyek majd oda Scarborough szuper tengerparti üdülőhely, már a 17. század óta. Egyik hátránya a meredek part (ami a szépségben is szerepet játszik), de az okos angolok ezt is áthidalták. 1881-től folyamatosan 5 ilyen siklóvasút épült ki, ami segített az emberek mozgatásában, ezekből már csak 3 maradt és mindössze 2 működik A vasútállomás 1845-ben épült, de már 1883-ban átépítették, hogy elbírja a megnövekedett forgalmat. Persze ma már messze nincs az a hajtás, mint 150 éve, az ide vezető 2 vonalon óránként indulnak a vonatok, bár 2017-től ez York felé már fél órás ütemre sűrűsödik A Northern jár Hull felé, míg a Transpennine Express York és azon túl Liverpool felé A 158-as jól húz, így pontosan érkezünk Hullba. Ez egy óriási, még a jelen állapotában is 6 peronos állomás
York York Scarborough Scarborough Scarborough Hull
A legtöbb járatot ide a Nortern üzemelteti, az ő Pacerjeikkel van tele a csarnok Szintén jár ide a Transpennine Express Manchesterből (amivel én is megyek majd), illetve a Hull Trains. Ez utóbbi érdekes, mivel nem szerződédes szolgáltató, hanem teljesen saját kockázatára működik. A csak London és Hull között működő társaság ilyen 180-as Alstom dízel motorvonakat üzemeltet, bár hamarosan lecseréli őket új Hitachi dízelmotorral is felszerelt villamos motorvonatokra Még a hosszabb vonatok is teljesen elvesznek a csarnokban Milyen óriási az egész, és a bal oldal ráadásul már parkoló... És a tervek szerint még visszavesznek a vágányokból, mivel nem kellenek Némi késéssel érünk Manchesterbe, ahol kicsit rohanós lett az átszállás Chester felé az Arriva Trains Wales 175-ösére. Ráadásul a vonat olyan tele volt, amilyet már régen láttam, csoda, hogy mindenki felfért rá. Persze Chesterre már alig 20%-ra ürült, de az első pár állomáson bőven volt túltartózkodás a leszállók miatt Chester vasútállomása már másnap. Most nincs rohanás, van idő bejárni a (nagyon szép) várost. Az állomás épülete egyébként 1848-ban nyílt meg azóta változatlanul állja az idők viharát
Hull Hull Hull Hull Chester Chester
Alig jutottam át a beléptetőkapukon, már hallottam, hogy valami közeleg. Éppen elő tudtam venni a fotómasinát, amikor már robogott is át egy gyomirtó szerelvény, élén a Colas 56 087-el. Ez a sorozat nálunk sem ismeretlen, a Floyd vásárolt belőlük 3 darabot Hátul az 56 113 zárja a vonatot (a 659 002 egyébként eredetileg a 115-ös volt, tehát valószínűleg egymás mellett készültek Doncasterben (a román példányok már régen nem járnak) Liverpoolba a Merseyrail 507-esei járnak negyed óránként. A lassan 40 éves vonatok már csak pár éven át futnak, aztán érkezik a pótlás Stadler motorvonatok képében (persze ezek nem Flirt-ök lesznek, hanem a Metro-k (igaz, itt jórészt a felszínen járnak majd) Egy MPV is várakozott az állomáson. Ezeket a masinákat a Windhoff gyártotta az ezredfordulón. A pályások által használ masinák 2005-ben tehervonatot is továbbítottak Walesben, ahol Aberystwyth-ben nem volt hely mozdony körüljárására és jól jött az elöl hátul hajtott megoldás A következő vonatom ez lett volna, a kiírás szerint ez indult Manchesterbe Chesterből Londonba is van közvetlen járat, ezeket a Virgin Super Voyagerei továbbítják
Chester Chester Chester Chester Chester Chester

    [Home] [Next] [Last]