2016.10.28-11.01. SK Magas-Tátra- ZSR 180-120


    [Home] [Next] [Last]

Távoli országok helyett ezúttal csak az északi szomszédba látogatok. Mindjárt meglepetés ér a jelenleg csak nagyon ritka (heti három pár) tehervonatforgalom által látogatott Ipolyság-Zólyom vonalon. Dobrá Niva (Dobronya) állomáson a CZ Loko 741.710-ese várakozik, konténerbe töltött gabonavonatával Másnap egy rövid, de annál havasabb túra után már Csorbánál (Strba) lesem a vonatokat Sajnos ilyenkor ősszel már hamar jön az árnyék, így sok időm nincs sok vonatra, egy 183-as páros még belefér, amint tolószolgálatból tér haza Kicsit odébb még belefér a mai napsütésbe egy oldallövés Újabb nap, újabb szerencsejáték a nappal. Palcmanská Maša (Imrikfalva) temetője általában nem túl forgalmas, nyugodtan lehet innen fotózni, no nem így halottak napja környékén. Azért így is akadt hely, ahonnan nem néztek ki, és még a 757.013-as is pont napfényre érkezett (bár nem sokon múlott, hogy nem) Szepesváralja (Spisske Podhradie) állomása az év szinten minden napján kihalt, teherforgalom már nincs, a személyforgalom is évi pár nosztalgiamenetre korlátozódik. Pedig amikor először itt jártam, a bal oldalon lévő fűtőházban még lakott egy motorkocsi és egy mozdony is, amik kiszolgálták a vonalat...
Dobra Niva Strba Strba Strba Palcmanská Masa Spisske Podhradie
Még egyszer benézek Csorbára is, itt a 183.037 várakozik szabad menetvonalra, hogy a tolószolgálat után visszatérhessen honállomására, Iglóba Este pedig Csorbatón fogasozok egyet. Itt éppen nem égett egyik lámpa sem, mivel a pár perces fordulóidő alatt még nem váltott a vezető Az utolsó túrázható nap a Tátrában október 31, ilyenkor még bármelyik turistaút bejárható. Egy rövid túra után délutánra ismét a jól ismert csorbai fotóhely következik. A 183.037 tábla nélkül tolja a tehervonatát, aztán nemsokára majd jön is vissza De előtt még jön a többnyire üresnek tűnő Pendolino útban Kassára És végül a 163.104 személyvonattal November elsején már hazafelé indulok. Lubochnánál (Fenyőháza) éppen indulás közben csípem el a 131.065-066-ot
Strba Strbske Pleso Strba Strba Strba Lubochna
A helyi pályások járműve a MUV69.423 A 65/66-os után jöjjön az 55/56-os, ami Kralovany állomáson száguld keresztül Zsolnán Petka készül éppen Rajecre A 361.102 normál esetben csak klímás kocsikat cibál Liptószentmiklósra, most jutott bele egy régi 20-41-es ablakos is A 757.009 Zólyomba készül egy sebesvonattal A 120-as vonalon keresem hazafelé a napfényt, egyenlőre sikertelenül. Plevnik-Drienove (Pelyvás) régi felvételi épülete a magasperonok mögé szorult, bár lebontásra még nem került
Strba Kralovany Zilina Zilina Zilina Plevnik-Drienove
Dél felől érkezik egy PSZ tehervonat, Vectron vonóerővel Szemből a 8-as 671-es Trencianska Tepla (Hőlak) fűtőháza jelenleg nyugdíjas, darabolásra, vagy megújulásra váró masinák gyűjtőhelye. A 771.001 sajnos már nem az a szép gép, amivel 10 évvel ezelőtt találkoztam, géptértűz miatt pár hónapja állt le (2016 nyarán) A 721.220 ritka kivételként még a CSD festést viseli. Az egykori érsekújvári gép is bontásra vár Az állomásra közben érkezik a 9-es Bagett Aztán a 363.135 végeláthatatlan gyorsvonattal
Plevnik-Drienove Plevnik-Drienove Trencianska Tepla Trencianska Tepla Trencianska Tepla Trencianska Tepla

    [Home] [Next] [Last]