2016.10.16. GB Exeter-Bristol-London-Stansted


    [Home]    

Vasárnap reggel Nagy-Brittaniában is alig járnak vonatok, így van időm egy nagy sétára Exeterben. Itt már visszafelé tartok az állomáshoz (St Davids), ez a híd a Central állomás felé vezet Exeterbe 1844-ben ért el a vasút, akkor épült itt az első állomás. Bár már nem látható eredeti formájában, de egyes részei még megvannak Lassan indul az élet vasárnap, ez a (szinte teljesen üres) 2x2 150-es szerelvény Paigntonba készül A 3 részes 143-as Pacerek napjai meg vannak számlálva, legkésőbb 2019-től kivonásra kerülnek, mivel nem eléggé akadálymentesek A helyi flotta gerincét az immár 30 éves Sprinter flotta alkotja Meglepő, de így vasárnap még mozdonyos tehervonat is érkezik. A Colas Rail 70-ese egy munkagéppel halad éppen London felé, később még találkozunk ezzel a menettel
Exeter Exeter Exeter Exeter Exeter Exeter
Plymouth felé tart a Cross Country vonata Sajnos nem igazán látszik, de a 150 233 már a GWR új sötétzöld festését viseli Míg a Penzance felé tartó 150 202-es még a régit Exmouth felé a helyiek által Metro-nak által hívott helyi járat közlekedik De már érkezik is az én Cross Country Super Voyagerem, ami Bristolba visz Bristolban sikerült találkozni egy 3 részes 158-assal, mely Cardiff és Portsmouth között közlekedik éppen
Exeter Exeter Exeter Exeter Exeter Bristol
A korábbi vonatom már úton van az ország másik fele, Aberdeen felé Egyszer már megelőztük, most újra elénk kerül a Colas szerelvénye. Hátul a RAUK-4 RailVac egység, mely gyakorlatilag egy óriási porszívó Közben beáll az én vonatom, mely Londonba visz majd Bristol Temple Meads forgalmas állomás, de így hétvégén itt is van sok pihenős szerelvény Ma is látok XC HST szerelvényt, ma a 43 378 került elém Reading még London agglomerációja, a GWR egy nagy depót is üzemeltet itt
Bristol Bristol Bristol Bristol Bristol Reading
Reading egyike a National Rail által direktben üzemeltett 19 állomásnak, mivel itt nincs fő vasúttársaság: 3 is használja az állomást Paddington végállomás. Mellettünk a Heathrow Connect 360-as Desirója várakozik Nekem azonban állomást kell váltsak, amihez a Hammersmith&City Line-t veszem igénybe. A Liverpool Streetig egy alig 2 éves, Bombardier gyártmányú szerelvénnyel megyek - jó lassan. Szerencsére sikerült olyan menetrendet kicsiholni a rendszerből, amivel 1 órám van átérni (és a vonatjegy jó a metróra is), így nem izgulok nagyon A Liverpool Street állomáson ugyan nem nyitja a beléptető kaput a jegy, de a személyzet szívesen beenged. Itt már új vasúttársaságok dolgoznak, az egyik oldalon a London Overground villamos motorvonatai várakoznak Középen a Greater Anglia Stansted Express szerelvényei. A dupla Electrostar ebben az időpontnak nagyon túlméretezettnek tűnik, az első egységben alig vannak, annak is a legelején meg tényleg csak én egyedül Végül a búcsú a Brit szigettől Stansted repülőtéri állomásán. Ide többnyire Londonból jönnek ki a vonatok, pár azért jár Cambridge és Birmingham felé, de azokkal most nem volt alkalmam találkozni. Bár itt nincsenek beléptetőkapuk, a kijáratnál szorgalmasan ellenőriztek manuálisan és pár utasnak kellett is jegyet eladni, mert valahogy nem sikerült nekik útközben szerezni (mondjuk én sem találkoztam kalauzzal London és Stansted között)
Reading London London London London Stansted

    [Home]