2016.06.18-19. SK+AT+HU Bratislava-Neusiedl am See-Győr


    [Home] [Next] [Last]

Az éves pozsonyi nosztalgiafesztiválra érkeztem ezúttal, jó sok év kihagyással. Mint mindig, a főpályaudvarról most is ingyenes járat közlekedik a RENDEZvény helyszínére, de addig még van egy kis idő nézelődni. Ez egy Besztercebányára induló gyorsvonat, a 127-es Laminátkával Majd ön egy emeletes ingavonat Kúty felől, szintén Laminátkával, ezúttal csak húzva, mivel a távvezérlést ezen öreg darabokon nem építették ki Egy szépen felújított felsővezetékes MVTV 02-es És már érkezik is a Rendezre induló ingyenes járat. Az élén az egyesületi tulajdonba került, amúgy homonnai 810.004-es, egy hozzá illő mellékkocsival, 2 Hurvinekkel és két ahhoz illő mellékkel A ZSSK Cargo pár éve kezdett felújítási programjában többes vezérlésre alkalmassá tette a saját 363-asainak egy részét, közülük a 089-es van kiállítva Az osztrák vendégeket a 2050.04-es hozta
Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava
A magyarokat pedig 6-os Nohab, pár másik öreg mozdony társaságában. Persze a T466-os Pielstick még nincs 40 sem, de mégis hamarabb kikopott a napi forgalomból, mint a mellette álló, nála öregebb társai (kivéve persze a Pohév reimport mozdonyát) A 331.037 eredetileg magyar mozdony volt (375.666-ként) de az ország vándorlásával ő is átkerült csehszlovák állományba, majd a 60-as évek végén a töröltek közé, innen mentették meg a nosztalgiát pártolók Az M240.0039 (820) a tiszolci vasútbarátok motorkocsija. A 2000-es évek elején a tiszolci fogason fejeztbe a pályafutását, de lángvágó helyett az újjászületés lett a sorsa és immár 2005 óta újra rendszeresen találkozhatunk vele a síneken Persze nem csak régi sínjárműveket láthatunk itt, gumikerekes veteránok is képviseltetik magukat Már pár éve minden ilyen találkozó elmaradhatatlan kelléke a második világháborús replika páncélvonat, némi előadással színesítve A T678.016-os Narancs sajnos még mindig a dögsorban várakozik, talán egyszer fel tudják támasztani, legalább szobormozdonyként
Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava
A csehszlovák államvasutak nagy dízel motorkocsijai évtizedeket határoztak meg, de a 2000-es évek közepén jobbára ezek is eltűntek a napi forgalomból, viszont masszív nosztalgiaflottát építettek ki belőlük elsősorban Csehországban, kisebb részben Szlovákában, de még Lengyelországba is jutott belőlük Szergej és Bobina A 60-as Karkulka már régóta üzemképtelen, így kicsit eldugva a statikus sort gazdagítja A gyerekek többféle járművön is élvezhetik a száguldást pár méteren át Az akkor legújabb büszkeség a A rendezőpályaudvaron közben zajlik a napi rutin, itt éppen egy Kocúr pár érkezik Zohor felől
Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava
Dübörögnek a nosztalgiamenetek is, a 254-es Pielstick éppen a gőzösökhöz használt tartálykocsit és a hozzá dukáló személyzetet rakja le A privigyei 751.131 különvonatot tol be a buli területére Azért van még pár elfekvő roncs itt-ott, reméljük megmenekül közülök még valami Kincsek tárháza, talán nem mind a vaskereskedésben végzik A cseh Cargó 230-asa gyorsteherrel érkezik A jó öreg Guszti, azaz Karosa SL12-es a vasúttal nem megközelíthető területekről hozza a látogatókat
Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava

    [Home] [Next] [Last]