2016.05.22. Chicago, Illinois


    [Home]    

Éppen befejezem a reggelit, amikor befutunk az ohioi Toledoba. Az állomást láthatóan jóval nagyobb forgalomra méretezték, bár amerikai szempontból bár nem fővonalon van a napi 4 pár vonat nagyon is soknak számít. Az állomást magába foglaló komplexumot egyébként Martin Luther King Jr. Plazának hívják és többek között a Greyhound buszok is itt állnak meg Ez egy véletlen kép, de azért érdekes. Az újabb kocsikon digitális a kocsiszám kijelzése és nem csak a kocsik külső oldalán látható, hanem az átjáróajtókon is. A  sámli a jellemzően alacsony, vagy nem létező peronok és a belépőszint áthidalására szolgál. Még érdemes szót ejteni a kép tetején lévő (igazából az ajtó alján) gombról: a ajtót nemcsak kéz- hanem lábmagasságban is lehet nyitni, elég rárúgni és nyílik az ajtó Ahogy közeledünk Chicagóhoz, egyre több iparvágány tűnik fel, óriási rakodók mellett haladunk el. Van ahol hagyományos mozdonyokat használnak, mozdonyvezetővel, van ahol ilyen távvezérlésű, átalakított darabokat, mint a US Steel 9667-ese A távolban már feltűnik a belváros, ahogy éppen áthaladunk a Dan Ryan Expressway fölött. Középen a metró vörös (red) vonalának 87th úti megállója látszik (kicsit messzebb) Egy hete a parkból láttam már a  St. Charles Air Line Bridge-t, most alulról is sikerül megbámulni Szép lassan csorgunk be a Union Stationre, van idő nézelődni. A tárolón elhaladunk egy coach/baggage - poggyász és ülőhelyes kocsi előtt, mellette a 368--as ex F40-es mozdonya, poggyász/vezérlőkocsivá alakítva
Toledo, OH Toledo, OH Gary, IN Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL
A Lake Shore Limited ma szokatlanul kevés utassal érkezett, a 189-es Genesis, az utolsó utam utolsó mozdonya nem szakadt meg. Kivételesen nem tolva érkeztünk be, talán a késés miatt, amit összeszedtünk útközben Mivel sok időm van az esti gépindulásig, még járok kettőt Chicagoban, egyet hajóval, egyet metróval. Itt a Wabash sugárúton járunk, felettünk a The Loop, azaz a belvárosi 2,88 kilométeres körpálya, amin összesen 8 állomás van és 5 vonal érinti. A háttérben a helyi Trump Tower - azóta a tulajdonosa már az elnöki székbe került A Chicago folyóról nézünk most be a Union Station alá: szemben a 42-es Genesis bújuk meg a sötétben A Wells Street hídon éppen egy lila vonalon közlekedő 'L' szerelvény halad át a felső szinten. Alatta 3 sávon autók közlekedhetnek: már amikor éppen nem nyitják fel a hidat, hogy magasabb hajók is átférjenek alatta Kicsit kinézünk észak felé. Fullerton állomást a barna, lila és piros vonalak érintik. Innen észak felé 1 állomásnyit haladnak együtt, majd újra elágaznak, dél felé pedig a piros vonal ezután megy a föld alá Az állomás maga dél felé nézve. A belső vágányokon járnak a piros vonal szerelvényei, a szélsőkön a másik páros
Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL
Visszafelé újra a Chicago folyó fölött haladunk át A megállókon ha lefelé megyünk át kell haladni peronkapukon, viszont a felüljárókon simán át lehet szállni a vonalak között, nem kell új vonaljegyet venni Ez már a zöld vonal déli végállomása, az Ashland/63rd -  a zöld vonalon amúgy van még egy Ashland állomás... A vonal nyugati végén van 2 vágányos kihúzó is, bár kelet felé egy többvágányos kocsitároló is helyet foglal az utcák felett Az állomáson külön ki van írva, hogy ki kell menni az állomásról, nem lehet egyszerűen visszaszállni a vonatra. Megtettem ezt a kört, aztán újra feljöttem a mozgólépcsőn. A környéken elég feltűnő voltam: Chicago ezen részén a feketék aránya ma már 99,9%-os... Vissza a városba, ahol nem néznek ki a helyiek maguk közül. A lila vonalon közlekedő Bombardier 5000-es szerelvényekből 714 darab készült, az utolsó darabok nagyon fiatalok: alig 1 évesek A kék vonalon az O'Hare repülőtér felé vezető utolsó állomás Rosemont. Itt már 26 kilométerre vagyunk a belvárosi Looptól, 36 perc alatt érnek ki a vonatok. Idáig normál díjszabás van, a repülőtérre már felárat kell fizetni: a normál 2,25 dollár helyett mindjárt 5-öt. Szerencsére a napijeggyel nem kell, így ez még jobban megéri a repülőtérre, ha előtte utazunk eleget
Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL
A repülőtéri állomáson az utolsó előtti amerikai kötöttpályás járművem. A 2600-as sorozatú metrókocsikat 1981 és 1987 között építette a Budd - márkenevük is van: High Performance... Az O'Hare repülőtéren az 5 terminál és a parkolók között egy automata kötöttpályás vonatocska közlekedik. Ingyenes, bár kicsit körülményes megközelíteni, bárhonnan is jön az ember Az ATS egy francia gumikerekes rendszert használ, összesen 12 szerelvénnyel. Itt zárul a nagy tengerentúli út, legközelebb már ismét a jó öreg Közép-Európában folytatjuk!
Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL

    [Home]