2016.05.17-18. New Orleans, Alabama, Georgia


    [Home] [Next] [Last]

Az éjszaka (többek között a késői indulásnak is köszönhetően) hamar elszaladt. A reggeli megint semmi extra, zacskós chips, hideg szendvics... Ehhez képest a vacak amerikai kávé egy felüdülés volt - legalább meleg. Ez a nem túl látványos megállóhely Greenwood, Mississippi. Itt állunk 15 percet, többek között a személyzet is pihen egyet, a vezér is iszik egy frissítőt a büfékocsiban Ezúttal a poggyászkocsi utáni első hálókocsiban kaptam helyet; ez az úgynevezett transition sleeper, aminek van egy alacsonyszintű átmenete a poggyászkocsiba, illetve itt vannak elszállásolva a vonaton dolgozók, akik nem hálókocsiban dolgoznak. Ezen túl van még 12 roomette is, amit kiadnak, ebből alig 4 volt foglalt, a végállomáson pedig már csak 2 Így néz ki egy roomette egy Superliner kocsiban. Egy személynek kényelmes, kettőnek nappali állásban még elmegy, éjszakaiban már szűkös, főleg a felső fekvőhely (ami most éppen fel van hajtva) Az ebédről majdnem lecsúszok, mivel a kocsikísérőt már Chicago óta nem láttam, a hangosbemondás nem működik... Bár a büféban már éppen pakoltak el,  azért rendesek voltak a fiúk és mégis adtak pár zacskó chipset, megy 2 szendvicset egy szódával (ami itt a szénsavas üdítő közös neve). Ez már egyébként Louisiana, némi jellemző vidéki kép New Orleansba eső után érkeztünk meg (szokatlan módon 20 perc késéssel), szerencsére itt már nem esett. Viszont 100% páratartalom, és ehhez úgy 30 fok (a chicagoi 10 után), engem szinte azonnak kinyírt... Bár mehettem volna villamossal is, de mivel a szállás alig 10 percre volt az állomástól inkább gyalogoltam. A 2022-es Streetcar (itt így hívják a villamost), réginek tűnik, de nem az: alig több mint 10 éves
Greenwood, MS Jackson, MS Jackson, MS Hammond, LA New Orleans, MS New Orleans, MS
A jelenlegi villamoshálózat összesen 36 kilométer, de további bővítés már folyamatban van és még továbbiak tervben A St. Charles vonalon döcögő 934-es már tényleg múzeumi darab. Maga a vonal sem semmi, mivel 1835 óta üzemel, a kocsi maga pedig 1923-ból származik Egy teljesen átlagos szerda reggel New Orleansban. Az állomás vágányait éppen átépítik, emiatt a vonatok a szélre szorulnak ki. Balra a Chicagoba induló City of New Orleans, jobbra pedig a New York felé készülő 20-as számú Crescent (Félhold) vonat. Ez egy igazán patinás vonat, ezen a néven 1925 óta közlekedik, 1979 óta Amtrak színekben. Az időpontból látszik, hogy egész sokáig húzta magánvasúti színekben (az Amtrak 1971-ben vette át a legtöbb személyszállító viszonylatot), az utolsó előtti járat volt, ami megadta magát Az ülőhelyes kocsik Amfleet II-esek, a hálók Viewliner Itt is vannak kisipari megoldások Még alig 50 mérföldet jöttünk és ez már a második megálló. Picayune lakosai biztosan nem boldogok a főút közepén perceket álló személyvonattól, de mindössze naponta kétszer ezt kibírniuk
New Orleans, MS New Orleans, MS New Orleans, MS New Orleans, MS New Orleans, MS Picayune, MS
Hamarosan következik a harmadik megálló, Hattiesburg. Ezt a fedélzeti wifin elérhető Amtrak portal is nyomon tudjuk követni Hattiesburgnek van egy kis vasúti kiállítása is, többek között ezzel a tűznélküli gőzössel Meridian az utolsó állomás Mississippi állam területén és minő meglepetés, itt is van egy kis vasúti múzeum. A tárlatot pár öreg vasúti kocsi is kiegészíti, láthatóan még felújítás előtti állapotban. A jobboldali, immár 95 éves Pullmann hálókocsi még filmben is szerepelt, gondolom akkor még sokkal jobb állapotban Az alabamai Birmingham egész jó közlekedési központtal rendelkezik, a buszpályaudvar mindjárt a vasúti mellett van - igaz, akárhol is lehetne, mert a napi 1 pár vonattal azért nem utaznak innen tömegek Bár késésben voltunk, senki nem idegeskedett, ha a menetrendben 18 perc várakozás van, akkor azt be kell tartani. A két mozdonyra két vezér kellett, a másodiké egyszer menetközben beugrott a mi kocsinkban a WC-re, az egyik utas meg is kérdezte, hogy akkor ki vezeti a vonatot? Hát a másik engineer a másik mozdonyon, volt a válasz. Az élen a kissé kopottas 170-es adta a tempót és vadászott is, amit a jobb oldali pályakotró fölé beszorult madár tanúsított
Hattiesburg, MS Hattiesburg, MS Meridian, MS Birmingham, AL Birmingham, AL Birmingham, AL
Valaha fontos csomópont volt, ma már csak egyetlen vágányt használnak Itt pedig a már említett étkező kocsi Kicsit csalóka, hogy itt nem találkoznak a sínek, a környéken azért van vágánykapcsolat gazdagon A 4018-as mozdony nem mai csirke: a japán ősökkel rendelkező Az alabamai Anniston mellett terül egy óriási US Army depó, 65 m2-es területen tárolnak itt lőszereket, fegyvereket, javítanak harcjárműveket. Emiatt kiterjedt iparvágány hálózattal is rendelkeznek, nem kevés saját használatú mozdonnyal A napi utolsó hosszabb megálló Atlanta. Az állomás nincs kifejezetten a belvárosban, sőt, elég messze fekszik onnan. Viszont van közvetlen busz, ezért a vonat elérhető közösségi közlekedéssel is
Birmingham, AL Birmingham, AL Birmingham, AL Birmingham, AL Anniston, AL Atlanta, GA

    [Home] [Next] [Last]