2016.05.16. Iowa, Illinois - Chicago másodszor


    [Home] [Next] [Last]

Hétfő reggel az első hosszabb pihenőnk Ottumwában adódik. Az állomásépület mögött áll kiállítva a CBQ 3001-es mozdonya, ami egy 1930-as gyártású BLW 4-6-4 mozdony. Sok idő nem jutott neki a munkába, már az '50-es évek vége óta szoborként teszi a dolgát Az épület a mai formáját 1951-ben nyerte el, a mai napi 1 pár vonathoz képest elég nagy. Viszont nem kihasználatlan, a vasút egy helyi múzeummal és a helyi busztársaság irodáival osztja meg Látszik, hogy valamikor forgalmasabb hely volt, ma évente 12.000 utas használja le- és felszállás céljából Burlingtonhoz közeledvén elhagyatott sínek mellett haladunk el, az egyiken állt ez a 2 EMD F7A mozdony Az újabb hosszabb megálló Burlington, Iowa. A személypályaudvar mellett van egy kisebb teher is, így itt inkább a tehermozdonyok dominálnak A személyforgalmi létesítményeket itt sem tartják annyira karban, a napi 2 vonathoz minek is
Ottumwa, IA Ottumwa, IA Ottumwa, IA Burlington, IA Burlington, IA Burlington, IA
Ahogy közeledünk a végállomáshoz, Chicagohoz, egyre rövidebbek a megállások. Galesburgben is csak pillanatokat álltunk, nagy utascsere nem volt Galesburgben egy vasúti múzeum is helyet kapott. Mindjárt az állomásépület mellett áll ez az 1921-ben gyártott Pullmann hálókocsi, mely egészen 1970-ig állt az utazók szolgálatában A 3006-os Baldwin mozdonynak alig 30 év szolgálat jutott, a '60-as évek elejére elkoptak a gőzösök a dízelek előretörésével Illinois gazdag vasúti múltját több helyen is őrzik. Mendotában nemrégen állították helyre ezt az 1949-es Pullman étkezőkocsit, mely korábban Chicago és Los Angeles között közlekedett Egy újabb gyöngyszem, Mendotában az Illinois Central 1972-ben gyártott villamos motorvonati kocsija, sajnos nagyon rossz állapotban. Ma a Metra Electric korszerű kocsikkal jár a régi vonalán Iparvágány kiszolgálás amcsi módra: a fővonal mellé ki van csapva legelni két mozdony, amiket akkor vesznek elő, ha a szomszédos iparvágányokon szükséges. Kenőanyag, áramellátás helyben, itt nem félnek, hogy eltűnik. Érdekes, hogy bár a mozdonyok hasonló festést viselnek, de két különbőző társaság tulajdonában vannak
Galesburg, IL Galesburg, IL Galesburg, IL Mendota, IL Mendota, IL Montgomery, IL
Egy újabb út ér véget, a California Zephyr Chicagoba érkezeik. Hogy ne kelljen utólag forgatni a szerelvényt, egy deltavágányon dél felé érkezünk, majd onnan tolatunk vissza; természetesen utasokkal. Előtérben jobbra az utolsó legyártott Amtrak Dash 8-as, avagy Pepsi doboz, a háttérben balra a Metra szerelvényei parkolnak, középen pedig a nosztalgiaflotta egy része látható A jelen, Genesisek vég nélkül. Modernnek és újnak tűnnek ezek a GE P42-esek, pedig már 20 évesek A 65-öst orrát kicsit átalakították egy rosszul sikerült tolatáskor Még sok időm van estig, amikor a következő vonatom indul majd, így dél felé indultam egy sétára. A West 18th Street hídja minden vasútmániás álmát kielégítené, ha igazi vonatmozgások lennének itt, de sajnos errefelé, hiába depó, mégsem volt nagy mozgás. Az egyetlen értékelhetőt a jobb szélen tolató, iparvágányt kiszolgáló mozdony produkálta A Chicago folyó hajózási útvonal is, viszont a hidakat nem építették túl magasra, ezért inkább különbő megáldásokat találtak ki, hogy mégis elférjenek a hajók alattuk. Ez éppen felemelhető darab Mindjárt a depó mellett található a St. Charles Air Line Bridge. Az 1930-ban épült szerkezetből már csak az északi működik, de dacára annak, hogy menetrend szerint azon át kéne menni este, sajnos karbantartás miatt nem sikerült keresztüljutni rajta. A háttérben Chicago belvárosa és a Willis (korábban Sears) Tower, mely 25 éven át volt a világ legmagasabb épülete
Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL
A folyóparton leparkorkolat pár Dash 8-ast, láthatóan nem ők végzik a munka oroszlánrészét. Mögöttük (és a Genesis mögött) jobbra pár heritage étkezőkocsi, amikből 2016-ban még naponta 5-6 futott, de az új étkező beérkezésével 2017-ben szépen kikopnak a szolgálatból ezek a 60-70 éves kocsik A Ping Tom Park sokoldalú, pihenésre és vonatforgalom figyelésre is alkalmas, itt éppen egy Metra MP36-os tol egy szerelvényt Chicago belvárosa felé Bár Chicagoban elég jó tömegközlekedési hálózat van, mégis gyalog megyek be a városba. Itt már a Roosevelt roadnál járunk, szemben egy metrószerelvény áll éppen a hasonló nevű megállóhelyen Bár Amerikában nem gyakori a villamosított vasút, itt Chicagoban (igaz csak egy vonalon), már 1926 óta járnak az ingázók vezeték alatt. Persze az idők során több átalakuláson is átment a vonal és az 1946-os 47 millió utas ma már csak álom, de a mai 9,5 millió utas sem rossz. Főleg, hogy egészen új szerelvényeket járatnak (a legidősebb is alig 10 éves, a képen látható pedig alig pár), így egyre többen váltanak autó helyett Metra Electricre A kétrészes, japán eredetű Highlinerek 130 km/h-ra képesek és 228 ülő utast tudnak szálíltani, az új beszerzésű kocsikon az utasok telefont vagy laptopot is tudnak tölteni Vissza a Union Stationre. A legutóbbihoz hasonlóan most is elég üres, majd később telik meg. A következő út dél felé, New Orleansbe vezet és mivel elég olcsón sikerült hálókocsijegyhez jutni, így újra igénybe tudom venni a lounge szolgáltatásait: innivaló korlátlanul és ezúttal ropogtatnivaló is akadt
Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL Chicago, IL

    [Home] [Next] [Last]