2016.05.13-14. Colorado, Pikes Peak


    [Home]    

Tegnap Denverben végeztünk, most onnan indulok tovább. A város fő bevásárló utcája ma már a gyalogosoké, illetve a pár percenként járó, ingyenes! shuttle buszé, ami minden sarkon megáll. Ezzel jutok vissza a pályaudvarra, ahonnan a helyi Bustang busszal indulok dél, Colorado Springs felé Colorado Springsből nagyon jó tömegközlekedés van a szomszédos Manitou Springsbe; ahol szintén ingyenes! shuttle busz a Pikes Peakra közlekedő fogaskerekű vasúthoz. A vonal karbantartását 3 darab ilyen GE gyártmányú mozdonnyal végzik, ezt a darabot a délelőtti üzemszünet alatt sikerült elcsípni Amikor én vettem a jegyet (pár hétre előre kell, mert már májusban is óriási a kereslet), a 11:30-as vonat még nem volt a menetrendben pedig bőven elértem volna, ezt mentesítőként állították be. Emiatt várnom kellett még másfél órát a következő járatra. A 19-es motorkocsit 1976-ban gyártották Svájcban, ma biodízel meghajtással jár a hegyre A 14-es SLM Winterthur gyármányú motorkocsi a vasút modern érájának első járműve, 1964-ben épült, tehát több mint 50 éves. Ma kisegítőként operál, a két részes újabb társa előtt megy majd, hogy felvigye a sok száz kirándulót Az út a csúcsig 8,9 mérföld, több mint 14 kilométer, amit oda-vissza 3 óra 10 perc alatt járnak meg a szerelvények. Közben több kitérő is van, ahol csak előzetes jelzés alapján szállhatnak fel vagy le a túrázók (a sima utasok nem), az első ilyen a Four Mile kitérő, ami kb. 4 mérföldre van mindkét végponttól Itt keresztezünk az előző, már lefelé tartó vonattal. A 25-ös pályaszámú jármű a legfiatalabb itt járó, 1989-es példány
Denver Manitou Springs Manitou Springs Manitou Springs Pikes Peak Pikes Peak
Bár most csodálatos az idő, ahogy emelkedünk egyre több nyoma van a télnek, illetve a maradékának A Windy Point kitérő 12129 láb, azaz 3700 méter magasságban van, itt már igen hideg van, a legtöbben fel is húzták az ablakokat, mivel a vonaton nincs fűtés, csak amit a dízelmotorkból kinyernek hő melegíti a kocsikat Felértünk a Pikes Peakre, 4302 méter magasságba. Itt már fagypont alatt van a hőmérséklet, pár kaliforniai turista megdöbbent hogy ide nem jó a rövidnadrág, bár a többség azért jól felöltözött A kilátás a csúcsról egyszerűen fantasztikus, bár a jegy drága, de minden centjét megérte ide eljönni, főleg, hogy az időjárás is ilyen kegyes volt hozzám A csúcs legnagyobb részét, Amerikában vagyunk, az autóparkoló foglalja el, így a fogas az utolsó centiket is kénytelen kihasználni a hegyoldal szélén A fent tartózkodás fél óra, bár jobb lenne egy kicsit több is, akkor nem rohangálnél fel alá mint a mérgezett egér, hogy mindent láthassak
Pikes Peak Pikes Peak Pikes Peak Pikes Peak Pikes Peak Pikes Peak
Ezen a magasságon már érezhető, hogy kevesebb az oxigén, a légszomj után lassan de biztosan jött a fejfájás is A lustábbak behúzódtak az épületbe inni egy kávét vagy venni egy szendvicset Itt már ereszkedünk lefelé, a télből visszatérünk a nyárba: ezen az úton először vettem fel a kabátomat és innentől már csak egyszer fog kelleni Újra Manitou Springs. A 11-es motorkocsi a '40-es években még a mozdonyos vonatokhoz készült sima kocsiként, később építették át motorosra, de az utasszállításban már nem vesz részt Végül egy utolsó kép egy nappal későbbről, amikor a szomszédos Manitou Incline megmászása után visszatérőben vethettem még egy pillantást a fogaskerekű alsó állomására. Ahhoz képest, hogy ide ingyen is busz is jár, kb. a fogas utasainak 0,1%-a érkezik azzal, a többi autóval
Pikes Peak Pikes Peak Pikes Peak Manitou Springs Manitou Springs

    [Home]