2016.05.12. Amtrak 6 California Zephyr Utah-Colorado


    [Home]    

A csütörtök reggel már Utahban ér. Salt Lake Cityben sajnos éjjel voltunk, így abból nem láttam semmit (bár felébredtem pár percre), Utah többi része viszont láthatóan pont olyan sivatagos A következő megálló, Grand Junction viszont már Coloradoban van. Bár eredeileg a nyugatra vezető karavánutak nagy kereszteződése volt, később a vasútnak is fontos központjává vált. Az állomás hemzsegett a különféle mozdonyoktól. A Union Pacific 1487-es gépét 1975-ben gyártotta az EMD, és láthatóan már jó ideje itt van leállítva: erre mutatnak a leragaszott kipufogók és az alvázhoz sodort bokormaradványok A sivatagszínű UPY165-ös eredetileg a Missouri Pacific gépe volt, onnak került az UP-hoz. Az állapotából ítélve ez a masina sem tegnap került erre a helyre Egy újabb ex-Missouri Pacific mozdony a GATX 2156-osa. Ez az EMD GP38-2-es is megjárta a Union Pacificet, most kék színben járja Amerikát A szobormozdonyok után jöjjön két élő. Emeryville és Chicago között a 815-ös és 45-ös Genesis vontat, mégpedig szokatlan módon a vezetőállás nélküli végükkel összefordítva. Bár van Denverben egy irányváltás, ám ezt jelenleg tolatással oldják meg,így nem kell körüljárni, de valamiért mégis ezt a megoldást alkalmazzák ezen a vonaton Az állomással szemben van kiállítva a Denver & Rio Grande Western 3001-es box kocsija
Green River UT Grand Junction CO Grand Junction CO Grand Junction CO Grand Junction CO Grand Junction CO
A régi állomásépületet 1992-ig használta az Amtrak, aztán átköltözött a háttérben megbúvó kicsibe. Azóta láthatóan gazdátlan volt az épület, de mostanában úgy tűnik nekiálltak a felújításának A feltüntetett lélekszám valamikor az 1980-as években lehetett ennyi, ebből lehet köveztetni hogy igazából azóta nem nyúltak a homlokzathoz Mivel jóval hamarabb értünk ide, mint kellett volna, így akár egy reggelire is lett volna idő a szomszédos étteremben, de jó hosszú sétát is lehetett volna tenni a városban. A kocsikíséről arra használták fel az időt, hogy kirakják a szemetet, gondolom utólag valaki összeszedte a zsákokat A következő megálló Glenwood Springs. Ez a 8 coloradoi megállóhely közül a második legforgalmasabb (Denver után), látsziik is, mekkora nyugdíjascsapat szállta meg a vonatot hirtelen. Ennek köszönhetően tovább is tartott a tartózkodás, mint tervezve volt, de legalább tudtam kicsit sétálni a csodálatos időben Előttünk a Glenwood Canyon és a Colorado folyó - innentől jó darabon ezt a folyót követjük majd A Colorado folyó egyes szakaszai népszerű a vízitúrázók körében
Grand Junction CO Grand Junction CO Grand Junction CO Glenwood Springs CO Glenwood Springs CO Colorado
Bár most még nincs nagyon meleg, a 15-20 fokos nappalok már kicsábítják az embereket a természetbe A környezet csodálatos, a kilátókocsiban egy tűt nem lehetett leejteni, de azért találtam olyan ablakot, ahonnan jó volt a kilátás Sajnos az ablak sötétése levon kicsit a látványból, de azért valamennyi visszajön a 40-50-es kanyargás élményéből Fraser az utolsó megálló Denver előtt, még a hegyek nyugati oldalán. Ezután következik a Moffatt alagút, amelyen át átkelünk majd a szemben lévő havas hegyek alatt A Winter Parkban még most is van síelésre alkalmas hó, de a vendégek már csak hétvégén jönnek Átkeltünk a vízválasztón, a télből visszatérünk a tavaszba. A hosszú kanyargós ereszkedés közben többször is elén kerül a messzeségben felsejlő Denver látványa
Colorado Colorado Colorado Fraser CO Fraser CO Coal Creek CO
Mikor először mondták be a várható érkezést, még a menetrend előtti 30 perces érkezést prognosztizáltak, majd ez visszatették 1 0 percre mert előttünk van még egy tehervonat. Ehhez képest az előttünk lévő gigatehervonatot rakták félre és mi mentünk előre, így alig pár percet vesztettünk csak az előzzéssel Arról ereszkedtünk le Megérkeztünk Denverbe; az erősen újjáépített állomás sokáig csak a California Zephyrt szolgálta ki, de újabban egyre nagyobb itt az élet, alig 3 héttel hamarabb indult a repülőtérre menő elővárosi vonal és további fejlesztéseket adnak még át 2016-ban, így akár 5 percenként is indulnak majd innen a vonatok csúcsidőben Az állomás sínek felőli oldala. Az állomási funkciók egyébként minimálisak, inkább olyan lent az egész mint egy városi mall És végül az állomás város felőli oldala: egy szép kiülős park lett a korábbi kaotikus autóparkoló helyett. A további funkciókat pár nap múlva nézzük majd meg
Coal Creek CO Coal Creek CO Denver CO Denver CO Denver CO

    [Home]