2016.05.05+05.06. DE Frankfurt + US Chicago-Milwaukee


    [Home]    

Az európai úticélokat mind el lehet érni vonattal is, ezúttal azonban a nagy vízen túlra indulunk, ezért Frankfurton át halad az utam. Idáig kimaradt a vasút, de nagyvasak itt is akadnak, egy olyan 747-essel repülök Chicagoba, mint ami a jobb szélen is áll Bár tartottam attól, hogy hosszú lesz a belépés, ehhez képest alig 56 perccel azután, hogy az első kerék földet ért, már a helyi metró peronján álltam, jeggyel a kezemben. A metrót egyébként A kék vonal az egyetlen, ami 24 órán át üzemel, a '80-as években készített Budd szerelvényekkel. A külső szakaszon elég minimális a kihasználtsága, ahogy megyünk be a városba, úgy lesz egyre nagyobb a tömeg Bár az előző napon még rossz volt az idő, május 6 péntekre már megjött a napsütés is. Az itteni Union Station 1925-ben épült, a távolsági járatok mellett több helyközinek és elővárosinak  is otthont adva Az állomás a mai forgalomhoz grandiózusnak tűnik, mivel többségében ingázók használják, akik nem töltenek itt sok időt. A távolsági járatok inkább délután és este indulnak, akkor jobban megtelik a nagycsarnok Mivel van még sok idő az első amerikai vonatom, az Empire Builder indulásáig, kicsit felfedezem a várost (még 2x visszajövök, így elég alaposan sikerült körbejárni). A Chicago folyó hajózható és már így május elején is sok kiránduló járat használja
Frankfurt Chicago Chicago Chicago Chicago Chicago
A Chicagoi elővárosi hálózatot a METRA üzemelteti. A járatok többsége a Union Station, vagy a vele szomszédos Ogilvie Transport Centerre jár, nagy kivétel a Metra Electric, ami a város közepén lévő Millenium állomást használja. Ez jelenleg az egyetlen villamosított hálózat, a többi dízeles, a kocsik, pardon villamos motorvonatok amerikai viszonylatban nagyon újak. A legrégebbi, amúgy japán eredetű kocsik 2005-ben gördültek ki a gyárkapun, a legfrissebb sorozat még gyártás alatt van Vissza a Union stationre. A város eléggé kerékpárbarát, sok a kerékpárút, és van helyi Bubi (Divvy) is Az egyszerű ülőhelyes kocsikba a Great Hallból történik a beszállás, a business classra és a hálókocsikba a loungból (akkor még a pincében volt ez az intézmény, 2016 augusztusában adták a vadonatúj Metropolitan lounge-ot) Némi loungolás után kezdődik a beszállás a 7/27-es számú, Chicago - Seattle,WA (a 27-es Portland,OR) viszonylatú távolsági vonatára. A vonóerőt 1-1 GE P42DC és P40DC Genesis szolgáltatja, elöl a 66-os, mögötte 816-os számú (ő a P42-es  dolgozik majd végig a 2205 mérföldön át. Az eticket a loungeban nem volt egyszerű, de a vonatra szálláskor már nem volt egyszerű A szomszédban a METRA egyik emeletes szerelvénye várakozik indulásra, az élén a 102-es, EMD F40PH típusú mozdonnyal Eddig legendákat hallottam az Amtrak vonatok méretes késéiről, ez az út sem indult túl jól. A METRA Western Avenue telephelyéig (ami úgy 4 mérföld/6,5 kilométerre van a Union Stationtől) 22 perc alatt sikerült eljutni, ami 17 km/h-s átlag, már eddig jó sok várakozással együtt...
Chicago Chicago Chicago Chicago Chicago Chicago
Amint elhagytuk Chicagot viszont már megjön a sebesség, Milwaukeeba már csak 10 perc késéssel érkezünk, viszont itt előre kell engednünk egy tehervonatot, így a késés továbbra is marad. A vonat Chicagoban szinte teljesen megtelt, és egészen az út egészen végéig szinte csak leszállók voltak, felszállók alig, olyanok is kevesen voltak, akik csak részszakaszra szálltak volna fel, látszik, hogy ez a járat igazi kiránduló: a hálókocsik közönsége 90%-ban nyugdíjasokból állt. Milwaukeeban egyébként új állomást építette, egy intermodális csomópontot hozva létre Az első rossz tapasztalatok után viszont szinte teljesen eltűntek a tehervonatok, akárhogy néztem, alig-alig láttam. Ez a Canadian Pacific tehervonat Milwaukee külvárosában várakozott, de indulni ez sem akart Egy városi útájáró Milwaukeeban, azért az, hogy fent is legyen vörös villogó, errefelé sem mindennapi Amerikában nem egy társaság építette a vasútvonalakat, ennek megfelelően nem is igazán törekedtek arra, hogy átjárható legyen a hálózat: itt is egy ilyen nem átjárható kereszteződést látunk Pewaukee közelében A SOO 57-es caboose egy iparvágány végén parkolt, az állapotából ítélve már nincs használatban. Ezután még hátravolt az étkezőkocsi meglátogatása, majd egy jó kis alvás a Superliner kocsiban
Milwaukee Milwaukee Milwaukee Pewaukee Pewaukee

    [Home]