2016.04.10+04.30. CZ Breclav-Zajeci-Wien + CZ Sumava


    [Home]    

Egy kis Csehszlovák egyveleg következik áprilisóból. A szlovák szomszédságban, Marchegg állomáson állunk. A peronnak nevezett földhányások már a múlté, az állomás teljesen átépült. A villamosítás még sehol sincs, így továbbra is dízeles vonatok járnak erre Átugrunk a Breclav utáni első megállóhelyhez, Ladnához. Először egy cseh Jeti robog át előttünk Ezt egy szintén dél felé robogó személyvonat követi. Még mindig vicces, hogy a 160-as vonalra, 160-as kocsikkal nem tudnak elég jó vonatot kiállítani, mivel a mozdony csak 120 km/h-ra képes Majd következik egy Prága felé tartó Jeti A végére már nem jutott Blonski Taurus, csak egy átlagos Railjet 1216-os A Jetit egy Olomoucből érkező gyorsvonat követi, bár sokkal később, már Podivin állomáson. Az 10 darabos, 660.1-es InterPanther flotta eddigre már teljes, itt a 104-es robog át előttünk
Marchegg Ladná Ladná Ladná Ladná Podivin
Túl sokat nem kell várni az őt követő vonatra, végre jut egy menetvonal a CD Cargónak is. A 363.020 éppen elmúlt 30 éves, de még jól tartja magát A következő állomás Brno felé Zajeci. Innen ágazik ki a Hodonín felé vezető átkötés, mely a mai napig dízeles. A 810.358 egy melléket vontat, ami erős túlzásnak tűnik, mivel a motorkocsiban sincs több 2 utasnál A fővonalon a 380.016 érkezik egy furcsa összeállítású EC-vel, az első Startos első osztály mindenképpen szokatlan Breclavból nemcsak Brno és Hodonín felé vezet vasútvonal Morvaországon belül, de Znojmo felé is. Mikulov állomáson többnyire motorvonatok járnak, a személykocsikat a brnoi telephely dobta ide ki tárolásra. A kocsik innen valószínűleg már csak a vastelepre mennek, pedg van köztük egészen használhatónak tűnő darab is - igaz a többségük már 1,5 éve áll munka nélkül és átlagéletkoruk 45 év Az ellenvonatot az egykori prototípus 842.001 hozza. Ma már mindegyik remotorizált, így sok különbség nincs köztük Tovább Znojmo felé Hrusovany következik, mint nagyobb állomás. A 814.069 sajnos már nem Hevlín felé várakozik, arra megszűnt minden forgalom, délutáni erősítő vonat lesz
Podivin Zajeci Zajeci Mikulov Mikulov Hrusovany
Ugrunk Bécsbe, Kaisersebersdorf állomásra.  A Cityjet a belvárosból érkezik és a repülőtérre tart, jól megtöltve utasokkal És végül Kledering következik, egy Okoska tart a bécsi főpályaudvar felé Október végén visszatérünk Csehországba, ezúttal a Sumavába. Az első igazán jó tavaszi hétvége alkalmából kirajzanak a Búvárok és az emeletes kocsik. Nové Údolí felől a 754.039 érkezik Nové Údolíba a 754.029 hozott vagy tucatnyi túrázót és kerékpárost. Mivel itt csak szóló peron van, így a körüljáráshoz ki kell tolni a peron mellől, kicsit hátrébb van körüljárásra alkalmas vágány Vége a túrának, irány haza. A 754.022 még csak most érkezik Nové Údolíba, itt közvetlenül az állomás előtt vagyunk. Eddig szépen sütött a nap, itt aztán jött a fotófelhő... És itt már körüljárás közben. Összesen 3 kocsi a maximum, ennél többnek egyszerűen nincs hely a rövidke vágányokon
Wien Kledering Horní Planá Nové Údolí Nové Údolí Nové Údolí
A 2 órás ütemhez nagyszerű keresztező hely Horní Planá. Itt még van biztosító berendezés, normál esetben felügyelet is (most zárva, ahogy a pénztár is). A mai negyedik Búvárunk a 754.024. Legközelebb sokkal messzebbre látogatunk, egy új kontinens következik
Horní Planá

    [Home]