2016.03.14. PL-CZ Jelenia Góra-Tanvald-Pardubice-Ostrava


    [Home] [Next] [Last]

Jelenia Góra, azaz akkor nevén Hirschberg 1900 óta egy közel 13 kilométeres villamoshálózatot üzemeltetett. Bár a villamosüzem a második világháborút sérülés nélkül átélte, sőt, alig 1-2 napos kiesés volt az üzemben, több szakasz bezárása után 1969-re végleg felszámolták az itteni hálózatot, 2 villamoskocsi maradt csak meg, az egyik itt a főtér mellett kiállítva Egykor egész nagy fűtőház is volt itt, ma már zárva. Balra az éjszakai vonat szerelvénye várja az estét Több csonkavágány található a nyugati végen, errefelé valaha több szárnyvonal is indult, amik ma már nem működnek A keleti csonkavágányok ebben a kis mozdonyfordítóban végződnek Bár szükség ma már nincs rá, mivel szinte kizárólag motorvonatok járnak erre (az éjszakai TLK az egyetlen mozdonyos személyszállító vonat errefelé, aminek itt van a végállomása) Az állomást nagy erőkkel építetik át, a 100 éves peronok helyére újakat kap az állomás
Jelenia Góra Jelenia Góra Jelenia Góra Jelenia Góra Jelenia Góra Jelenia Góra
Én a hegyek felé veszem az irányt a Koleje Slaskie Impuls motorvonatával. Tömeg nincs, a síszezonnak már vége, bár a hegyekben még jó hó van hozzá Szklarszka Porebán 4 perc van átszállni a CD Liberec felé tartó vonatára. Itt még számítanak az utasokra, mindjárt 2 Stadler motorvonat áll készen (bár elég lenne egy is) Ahogy megyünk még feljebb a hegyekbe, egyre több a hó, utas viszont nincs. A cseh kalauznak mindegy, hogy milyen pénznemben fizetünk, még a kilométerbankos kombinációt is képes volt kezelni Jakuszycén 6 leszállónk van és 2 felszálló A cseh oldalon Harrachovban legalább 10-en szállnak fel. A felújíott állomás ma már alkalmas a vonatkeresztre, a másik vágányon a lengyel irányba tartó Pók-páros várakozik Korenovban akkor még épült  a kis depó, ma már üzemel is a helyi vasútbarát egyesület nagy örömére
Szklarszka Poreba Górna Szklarszka Poreba Górna Szklarszka Poreba Jakuszyce Harrachov Korenov
Tanvald is megújult a legutóbbi látogatásom óta, sőt, nagyon be is kékült A MÁV szignál is megszűnt. Szerencsére itt nem volt fontos alul- vagy felüljárót építeni, de az állomást jelzőkkel így is két részre bontották. Korábban is megvolt az észak-déli osztás, bár akkor tudták ezt jelzők nélkül is kezelni A nosztalgiaflotta még itt állomásozik A korenovi kirohanós mellett látható az egykori szlovák 810-es, mely ma magántulajdon és nosztalgiajáratokat teljesít A prágai gyorsvonat is felkészült. A 854.004 egyébként éppen Zelezny Brodból érkezett, ahova napközben pár személyvonati kört teljesít Ez pedig már maga Zelezny Brod, ahova a 814.193 hozott. Mellette a Pardubice-Liberec gyorsvonat hajtóereje, a 843.017
Tanvald Tanvald Tanvald Tanvald Tanvald Zelezny Brod
És az ellen-gyors a 843.014-el, más néven Kotátko II-vel Stará Pakán is csúcsforgalom van, minden vágányon legalább egy személyvonat várakozik, de van ahol kettő is Pardubicéig gyorsan szalad az idő (meg a vonat), akik sietnek még pont elérnék a Brno felé tartó gyorsvonatot, mely nagyon megváltozott 1 év alatt: most mozdonyos és lehúzható ablakos vonat helyett Interpárducot láthatunk A 362.116 valami naggyal találkozhatott, a biztonsági üveget át is törte, így gondoskodva némi extra szellőzésről A 18-as Négyes már újra indul Liberec felé, mögötte az egyik helyijáratú Párduc A fővonalon is zajlik az élet, a Leo Flirt pontosan érkezik
Zelezny Brod Stará Paka Pardubice Pardubice Pardubice Pardubice

    [Home] [Next] [Last]