2016.03.12. PL Warszawa-Bialystok-Elk-Gdansk


    [Home] [Next] [Last]

Január után csak március közepén kerülök ismét vasút közelébe. Ezúttal Varsóból indulunk kelet felé - no nem EIP-vel, mert az oda nem jár, csak észak és dél felé Gdyniába viszont nem csak az államvasúttal lehet eljutni, hétvégenként a KM gyorsvonata is közlekedik, jóval olcsóbban és valamivel lassabban A modernizálás miatt a Bialystokba menő vonatok furcsa útvonalon közlekedtek éppen, előbb nyugat felé indultak el a Praga-Torunska pályaudvarok felé, majd Legionowóban fordultak észak, majd kelet felé, így legalább volt alkalmam megcsodálni olyan pályaudvarokat is, amiket egyébként nem Itt már visszakanyarodtunk a helyes irányra, Tluszcz így nézett ki márciusban. Még 1 év, és már 160-al tudnak robogni itt a vonatok (már ha tudnak, mert jelenleg nincs megfelelő számú mozdony hozzá az IC állományában) Persze errefelé a KM sem áll jól, a helyi EN57-esek továbbra is csak 110-et tudnak, így hiába a jó pálya, ezek az öreg EZT-k továbbra is csak poroszkálni fognak az új pályán. A Koleje Mazowieckie állományába ugyan 2015-től érkeznek új NEWAG Impulsok, de azokat nem ide szánták Késés nélkül érkezünk Bialystokba. Egyet jól tudnak a lengyelek: vágányzári menetrendben verhetetlenek, olyan tartalék időket építenek be, amiket nem lehet nem betartani. Persze a csatlakozások nem érdekesek ilyenkor, így most fél óra helyett fél napot lehet várni a Szczecin felé induló vonatra... A depóban még mindig rozsdásodik egy öreg Ganz motorkocsi, úgy tűnik már örökre csak szobor marad
Warszawa Warszawa Warszawa Tluszcz Tluszcz Bialystok
Itt is tombolt az úniós pénzszerzés, az előző költségvetésből számolatlanul vették a motorvonatokat, így érkezhetett 20 Dart a Pesától a távolsági forgalomba. Óriási a minőségi ugrás, korábban erre csak lehúzható ablakos (sokaknak ugyan ez nem hátrány), pottyantós WC-s vonatok jártak erre, most meg tessék Három generáció, legközelebb a cseh vendégmunkás a 70-es évekből, leghátul a 80-as évek lengyel gyorsmozdonya, középen meg a 2010-es évek vadiúj motorvonata Mivel Suwalki felé még mindig nincs drót, ezért van szükség a Búvárra. A Hancza egyébként Kaunasig járna, de ezt 2016 nyaráig sem sikerült összehozni... Jobbra egy frissen mordernizált EN57-es készül Elk felé A modernizálás a PKP Cargot is utolérte, a szovjet eredetű SM48-asokból (TEM2) összesen 37 darabot építettek át Kicsit meglepő az országnak ezen a felé az eredeti kivitelű emeletes kocsi, a PR már régóta nem járat erre ilyet Végre beállt az én vonatom is, indulhatunk nyugat felé
Bialystok Bialystok Bialystok Bialystok Bialystok Bialystok
Közben befut egy újabb, a menetrendben nem szereplő IC Varsó felől, ezúttal csatolt DART-al. Ez már több mint 800 ülóhely, ami egész szép kapacitást jelent Elkig tart a drót, de előtte még Grajewoban várunk egy késett keresztre. Amint látszik a nem annyira fővonalak továbbra is csak pusztulnak, romlanak Elkben újra találkozunk a PR színpompás EN57AL-1536-osával, már visszafele készül Bialystokba A helyi skanzen egyik féltett kincse a már 60 éves SM30 002. A 295 lóerős, 60 km/h-ra alkalmas mozdonykák pályafutásuk elején még személyvonatokat is továbbítottak, majd később a tolatószolgálatban jeleskedtek, Közben zajlik a gépcsere. Meglepő módon a dízel szekcióból nem csak egyetlen, de mindjárt 2 Gama érkezik, a 005 gépmenetben megy majd Bialystokba, a 007 meg a mi vonatunkat viszi majd tovább A PESA SA133-asa nem lehet kicsi, ha szükség van rá, egy emeletes kocsit vonatva teremt elegendő kapacitást
Bialystok Grajewo Elk Elk Elk Elk
Persze nem kell mindig az utánfutó, a legtöbb vonatra elegendő a kétrészes motorvonat. Gizyckon keresztezünk az SA133-017-el, a háttérben egy tehervonat várakozik Szergejjel az élén A vonalon nem sok vasúttal kapcsolatos érdekesség van, de Ketrzyn kilóg ezek közül. Egy szárnyvonalon innen lehet nyaranta megközelíteni vonattal a Wolfschantzét, talán ezért is van itt ez a kocsi A német múltra utal a szépen felújított állomásépület Az ellevonaton késik, csak várunk és várunk. Aztán végre feltűnik, a bohumíni 754.026-al az élén. Amint látszik, szép a 10 darab új Pesa mozdony, de nem elegendő Korszén már jártunk többször, az egyetlen fix pont a kiállított Ol48 Gépcsere sincs már, a dízelmozdony marad, csak előfogatot kap, csere csak Olsztynban lesz
Gizycko Ketrzyn Ketrzyn Ketrzyn Korsze Korsze

    [Home] [Next] [Last]