2016.01.30-31. SK+CZ Bratislava-Brno-Vrútky-Stúrovo


    [Home] [Next] [Last]

Január végén kirucanntam egy hétvégére Pozsonyba. Amint látszik az időjárás akkor éppen nem támogatta ezt az ötletet, így jött a B program. A Kassa felé tartó gyorsvonat élén 363.136 retro festésében Kúty (Jókút) felé egy ingavonat készül. Vagyis a szerelvény inga, de ezúttal nem ebben az üzemmódban használják: a két hipermodern Skoda mozdony ekkor már hetek, hónapok óta üzemképtelen, a 263-asokat meg karban is kell tartani folyamatosan, így gyakran ugranak be Laminátkák az emeletes vonatokra besegíteni. Most én is felugrok erre a vonatra Kicsit késünk, így Kútyban kicsit sietős az átszállás Skalica felé Én viszont Breclav felé indulok. Amint látható itt már kezd jó idő lenne, a köd a múlté (vagyis a délé). A szóló 809-es egyébként elég jól megtelt, voltak rajtam kívül külföldi tranzit utasok is Brno felé (hogy miért nem a közvetlen EC-t választották, az rejtély: én a kaland miatt jöttem a lassabb járatokkal) Bár a 230.045 már nem viseli a Lokorail logót, most is nekik dolgozik, csakúgy mint a saját tulajdonú 242.555 Breclav felől befut az MRCE ES64F4-ese gépmenetben
Bratislava Bratislava Kúty Kúty Kúty Kúty
Breclavban meglepetésre a szintén retro 350.001 fogad: neki nem kéne itt legyen, valószínűleg valami üzemképtelenség lehet a háttérben Csatlakozás Bécs felé: az osztrákok nem olyan kicsinyesek, mint a csehszlovák határforgalom Brnoban a Bécsből jövő Jetivel jövök. Az eleje tömött, a közepe szellős, a vége töküres... Úgy látszik ez már csak ilyen retro nap, de ezúttal a cseh protó 363.001 áll modellt. Vagyis már csak az első táblája szeint 363-as (ES499.1001), mivel az igazi pályaszáma már a felújítás utáni 362.001 Az első vágányon gyorsan cserélődnek a szerelvények, már a 362.042 következik És nahát, még egy retro: az 560.023 Pantográf  áll ki éppen a tárolóra. Sajnos a 001-est már selejtezték 2015-ben és Ceska Trebován várja a sorsa beteljesülését
Breclav Breclav Brno Brno Brno Brno
A csodálatos idő Brnoban gyorsan elrepült, vissza Pozsonyba, amíg még fennt van a nap. Sajnos az idő mit sem változott, itt ugyanúgy gomolyog a köd mint reggel... Vasárnap irány haza. Az út többnyire Párkányon át vezet vonattal, de oda más útvonalon is el lehet jutni, mint mondjuk Zsolna felé A kassai gyorsot Ruttkán (Vrútky) hagyom ott, szemből egy személyvonat érkezik a már megszokott EC kocsikkal De már jön is a Zólyom felé tartó sebesvonat, pardon már REX a 757.007-es Bondovkával. Az első kocsi ugyan első osztályú, de mégis másodosztályként fut. A vonat az utolsó kocsi kivételével csupa modernizált darab, mindenki oda megy, így a lehúzható ablakos példány egyedül nekem marad Martinban (Turócszentmárton) a cseh KDS 750.096-osa parkol. Az elsődleges feladata a Prága-Zólyom Regiojet vonatpár továbbítása a villamosítatlan szakaszon (este megy Zólyomba, hajnalban meg vissza), de 2016 során amolyan általános vonali tartalékként szolgál, nem egyszer vitt már Regiojet vonatokat Pozsonyba vagy Kassára, ha lerobbant azok mozdonya. Ha éppen nem érne vissza, akkor a ruttkai vasútbarát egyesület 749-esét vetik be a zólyomi járaton Horna Stubna obec megállóhely, mint mindig, ma is utasok nélkül
Bratislava Zilina Vrútky Vrútky Martin Horna Stubna
Harmanec jaskynán pont időben jön az ellenvonat Besztercebányán a Cargo tartalék ma (is) egy ex cseh 742-es remot, azaz 746-os Pozsony felé közös peronos átszállás van, a 363.146 már készen áll az indulásra. Az első kocsi egy ARpee - csak innivalót lehet kapni, viszont ma már azt sem, június óta újra teljes A kocsi jár itt, büfé nélkül Léván a szokásos járműkiállítás fogad, bár most az újvári Lamitok vannak többségben. Háttérben a 812-es visz majd Párkányba Párkányban megint tobzódnak a magánvasutak, a keleti végen a PSZ Plehácsa várakozik A nyugati végen egy CDC 230-as mellett az Express Rail 242-esét találjuk
Harmanec jaskyna Banska Bystrica Banska Bystrica Levice Stúrovo Stúrovo

    [Home] [Next] [Last]