2015.12.30-31.PL Kraków-Rzeszów-Lódz-Warszawa-Radom-Warszawa


    [Home] [Next] [Last]

December 30-a, Krakkó. Wroclawból kivételesen busszal jöttem, egy okból kifolyólag: a busz fele annyi idő alatt ér ide jelenleg mint a vonat (pályaépítések), illetve vonatokból így reggel nincs normális időben egy sem. A Polskibus járata percre pontos volt így jóval a korábban indult személyvonat előtt értünk ide. Üres hely egy darab sem volt, de meglepő volt, hogy milyen sok külföldi volt a járaton Mire átsétáltam a szomszédos PKP pályaudvarra, beért a wroclawi személy is. Hát azt hiszem a kényelmes üléses, wifis, 230V-os csatlakozókkal ellátott busszal jó vásárt csináltam (a későbbi kelésről nem is beszélve) Befut az én vonatom is, élén az EP09-005-el. Itt gépcsere van, mivel Przemysl felé (még) nincs nagysebességű pálya, így elég az EU07-es is. A helyjegyemet a 2 termes kocsi egyikébe, ablak mellé kértem (mivel itt ugye kötelező a helybiztosítás): hát olyat kaptam ami a fal mellé szólt, mivel ott éppen hiányzott egy ablak... Így inkább önkéntesen átültem az első (fülkés) kocsiba, ahova meglepő módon egészen Rzeszówig (több mint 2 óra) nem jött senki a fülkébe. Itt is hülye helyjegy rendszer van, az már egyszer biztos Wieliczkába ilyen szép EN77-essel lehet eljutni. A PESA Acatus II sorozata nem lett egy sikertörténet, a lebutított Elf sorozatból mindössze ezt az 5 darabot sikerült elpasszolni A vonat első 2 kocsija Rzeszówban, a többi továbbmegy Przemyslbe. Persze így ismét kell egy gépcsere, így az EU07-052 elhagyja a vonatot. A peronon narancssárga kabátos IC alkalmazottak próbálták eligazítani az utasokat, akiknek nem volt elég a hangosbemondó által közvetített információ A 2 motorvonat technikája között 2 emberöltő is van, de a gyártási évben egészen közel vannak egymáshoz, mivel az EN57 1802-es 1990-ben gördült csak ki a gyárkapun, míg hátul az EN63-as 2011-ben
Kraków Kraków Kraków Kraków Rzeszów Rzeszów
Itt is érvényesül, hogy keletre kerül mindig a legrégibb technika, így erre még az EN57-esek vannak többségben (igaz, a képen pont egy EN71-es van, de az egykutya). Érdekes még a villamos fűtőgép is középen Az SA134-026 Lublin felé indul, arra amerre én is, de én majd a TLK-val megyek, mivel továbbutazok majd Varsó felé és a hosszabb útra fajlagosan olcsóbb az egyben vett TLK-ra érvényes jegy Az EN57-1050 már nem annyira fiatal, 2015-ben már a negyedik X-be lépett; na de mi az ott mögötte? Mielőtt megnézzük még befut Zagórz felől az SU160-001 4 kocsis vonatával Beceneve Orzel-7 (Sas-7) A Staszic TLK bizony nem aprózza el, a kocsik jó része 1-est visel ugyan az oldalán, de 2-esként közlekedik
Rzeszów Rzeszów Rzeszów Rzeszów Rzeszów Rzeszów
A nap sztárja a 754.028-9. A bér Búvárok hazatéréséről sok pletkya keringett, ennek ellenére még 2016-ban is szolgálnak a PKP IC-nek Így év végén (sem) elég a 4 kocsi, így a vonat kap még hármat. A 7 kocsi már sok volt a Búvárnak, így egyre növekvő késést szedett össze, Lublinban már +20-nál jártunk Tarnobrzeg előt a naplementében találkozunk ezzel a szép pályás géppel Majd hamarosan a brjanszki gyár terméke jön velünk szembe Az állomáson meg, a szokott peron melletti helyén a CTL egyik 182-ese álldogáll Ezután egyre növekvő késéssel megjárjuk Lublint, majd Varsót (a fülkében utazó egyik ideges utas Gdansk felé szállt volna át a Pendolinora, de végül megnyugodott, mikor mondták neki, hogy mehet a következővel nem kell plusz fizetnie), míg végül megérkeztünk Lowiczba. Itt szálltam át Lódz felé, az LKW kétrészes, vadonatúj Flirtjére
Rzeszów Rzeszów Tarnobrzeg Tarnobrzeg Tarnobrzeg Lowicz
Lowiczba azért még jár a PR is, többek között ezzel a törött viszonylatjelző üveggel rendelkező EN57-2-essel Ez már 31-es reggel, Lódzban. Amint látszik itt nem aprózzák el a villamos várótermeket: a 4 vágánynak bizony szép tetőt emeltek Bár a vonatok többsége szólóban jár, de pár járat azért csatolva jár. Amióta az LKA átvette a Lódz környéki vonalakat, saját tarifával, meredeken emelkedni kezdett az utassszám, így úgy tűnik, kevés lesz a kétrészes Stadler vonatokat, hamar újakat kell rendelni A messzebb menő személyvonatok azért még mindig PR színekben járnak Bár a PR legtöbb Interregio vonatát a 2015-ös menetrendváltással kitörölték, pár még maradt. Lódz és Varsó között a helyi önkormányzat finanszírozásával járnak az IR vonatok, egészen nagy számban. A 2013-felújított EN57AL innen még egészen üresen indult, Varsóba viszont úgy értünk, hogy már minden ülőhely foglalt volt Varsó távolsági főpályaudvara mellett van a helyi főpályaudvar, a Sródmiescie. Itt ugyan csak 2 vágány van, de 3 peron: a középső peronra mindkét irányból ki lehet szállni, itt minden vonat mindkét oldalon nyit ajtókat
Lowicz Lódz Lódz Lódz Lódz Warszawa

    [Home] [Next] [Last]