2015.12.12-13. CZ+PL Praha-Ostrava-Katowice-Bohumín


    [Home]    

A decemberi menetrend váltás alkalmából újra vonatra ülök. A Németországba menő EC magyar kocsis, viszont az ellenség megtévesztése érdekében a tervezetthez képest egy nappal korábban már fordított felállásban sorozták be a kocsikat, azaz az első osztály van elöl (kivéve a biciklis kocsit) Vagyis van egy kis csavar a dologban, ugyanis a vonat másik végén is van első osztályú kocsi Prágában már egész évben van nosztalgia, ráadásul a közlekedési szövetség égisze alatt. A KZC nagyon szépen felújította az M262.0180-at, mely korábban 830.130-ként Szlovákiában Kralovanyban futott, majd rövid BRKS kitérő után Csehországba került A mai cél Ostrava, erre ezt a Pendolinot veszem igénye. Kipróbáltam volna a fedélzeti portálon való ételrendelést, de sajnos sikertelenül. Bár közvetlenül az indulás után feladtam a megrendelést, 1 óra múlva jött csak a visszaigazolás, majd mire Ostravába értünk, jött egy üzenet, hogy sajnos későn rendeltem, a végállomásig nem áll módjukban elkészíteni a rendelést... Szóval hangzatos a szolgáltatás, csak éppen nem működik... A Railjet beállását még kicsit gyakorolni kell, a Taurus szépen elfoglalja a szolgálati átjárót Vasárnap Ostravában nem fogad jó idő. A Loko Train Vectronja nagy tempóban dönget át a főpályaudvaron, hogy aztán sokáig csend legyen
Praha Praha Praha Praha Praha Ostrava
Hétvégén mindig tele van a pályaudvar pihenős gépekkel. A CDC 363.006-osa még a korábbi festési sémát követi, de sok ide nincs már, hogy teljesen bekéküljön Sorban hullanak el a dízel gépek, egyre kevesebb van üzemben. Ebben a sorban 7 darab Cargós Bardotka mellett egy 742-es és egy teherkocsi várja a lángvágót Vissza a földre. Itt már nagyon modern minden, kelet felé Elefánt, dél felé Párduc jár Bohumín csak egy ugrás, ide érkezik a Prága-Varsó EC, kis késéssel. Egyébként új útvonalon, innen jobbra Racibórz felé járna, de december-januárban arra vágányzár volt, így a régi útvonalat követte Zebrzydowice felé. Bár itt még pontos volt a vonat, az első kocsit kisorozták itt, így jó 20 perc késéssel indult tovább Az ellenvonaton is ment a sorozgatás, a menetrendváltáskor mindig sok a variálás Katowicébe is tartjuk a 20 perc késést, így lemaradunk az ottani pókról. Az első lengyel Flirt éppen Tychy felé indul
Ostrava Ostrava Ostrava Bohumín Bohumín Katowice
A Varsovia EC kis idő után indult újra, elsősorban az orosz kocsik Budapestre juttatása lenne a feladata. Persze az első napon még nincsenek orosz kocsik, így csak a 5 magyar akadt a Huszár horgára. A kocsikat egyébként ritka kalandos úton sikerült kijuttatni Varsóba, még Prágában is jártak, onnan meg különböző vonatokkal vagy éppen szerelvénymenetekben vitték el Varsóba - hogy aztán az éjszakai vonat végén éppen odaérjen, majd szinte azonnal induljon vissza Itt a bizonyíték, hogy még nincsenek moszkvai kocsik Vissza Bohumínba, jön Prága felől a Leo Flirtje A Varsoviát a 380.006 viszi Budapestig. Amikor legutóbb járt ez  vonat, itt még szlovák 362-est kapott A Startnak nem sikerült viszonylattáblát csinálnia, a lengyeleknek meg csak a saját területük volt fontos. Hogy a célként megjelölt Petrovicén nem is áll meg a vonat, az már csak a hab a tortán Hranicén már kezd besötétedni, így innentől nincs több kép. A menetendet olyannyira sikerült tartani, hogy szinte minden megálláshoz 2-3 korábban sikerült érni.A következő utazás újra a Varsoviával lesz majd, de akkor észak felé egészen a végállomásig
Katowice Katowice Bohumín Bohumín Bohumín Hranice na Morave

    [Home]