2015.11.13. GB Wigan-Lancaster-Blackpool-Southport

[Home]

Éppen egy éve, hogy először Nagy-Brittaniába érkeztem, de még alig egy hónapja, hogy utoljára. Most ismét Manchesterbe vitt a repülő, de az előző este olyan viharos volt az idő, hogy nem volt alkalom fotózni. Ez a reggel sem volt az igazi, de mire Wiganba ért a 156 487 már kezdett kiderülni az ég. A vonatot a Lancashire Rover napijeggyel vettem igénybe, ami kicsit nehéz volt, mivel az induláskor még nem volt érvényes, így az automata kapu nem engedett be az Oxford Road állomáson, az őr viszont igen, a vonaton a guard pedig örömmel elfogadta a jegyet, a korai időpont ellenére is Wigan Nort Western állomásra érkezik a Virgin Super Voyagerje, útban London felé Sem Wigan, sem az állomás nem túl látványos, de a napsütés még ezt is megszépítii valamennyire. Ami nem látszik, hogy milyen hideg volt és milyen metsző szél fújt Észak felé a Virgin Pendolinója továbbít. A vonat többször is bemondták, hogy erre a vonatra csak a Virgin jegyei érvényesek, a Transpennine expressre szólók nem - ezért jó a Rover, mert ezzel nem kell számolgatni, melyik társaság melyik vonat lehet használni Lancaster már sokkal történelmibb városka, már a római időkben is állt itt egy erőd (Castrum) Lancasterből a hátsó peronról megyek tovább Morecombe felé. A 142-es Pacert már többször néztem kívülről, most utazni is kellett vele. Ha azt mondjuk, hogy a mi Bz-nk egyszerű és kényelmetlen, akkor ez aztán még annál is szörnyűbb. Szerencsére a kétrészes motorvonaton összesen voltunk 3-an, így el tudtam helyezkedni, erre a 20 perces útra még éppen elviselhető volt
Wigan Wigan Wigan Wigan Lancaster Lancaster
Morecambeben ugyan nem ér véget a vasút, folytatódik Heysham Harbourba, ami a város kikötője, de a másik irányba megy ki az a vonal és alig napi 2 járat megy oda. Morecambe egyébként leginkább üdülőváros, kellemes éghajlata miatt sokan járnak ide Skóciából; de nem így novemberben A Pacer már fordul is vissza Leedsbe, rám a bal oldali 156-os Super Sprinter vár majd Eredetileg nem Blackpool lett volna a következő célpont, de Lancasterből 15 perc késéssel indult a Transpennine Express vonata, így sikerült lekésni a csatlakozást Prestonban. A következő induló vonat Blackpool Northra ment, így kötöttem itt ki. A város tengerpartján végigmegy a villamos, de én inkább a sétát választottam a South állomásig a viharos idő ellenére is Blackpool South Blackpoolból Colneba a következő vonat a 150 203-as Prestonból csak egy ugrás Wigan, bár most a város másik pályaudvarát látjuk. A Wallgate állomás a Manchester-Kirby vonalon fekszik, csak egy kőhajításra a Nyugati fővonaltól. Ez a 150-es Boltonba megy, de most nem az a célom
Morecambe Morecambe Blackpool Blackpool Preston Wigan
A város főutcája, a Wallgate az állomás felett húzódik A következő megálló Southport, ez már egy részben villamosított állomás. Hogy mégsem látunk felsővezetéket, annak az oka, hogy a Merseyrail harmadik sínt használ áramfelvételre Jobboldalt a Northern Rail két dízele, balra a Merseyrail villamos motorvonata Bár a 507 008 volt kiírva mint ami legközelebb indul, némi szerencsétlenkedés, felszállás, leszállás után mégsem ez ment el - bár az utasok többsége itt maradt Az 508 115 megelőzött minket Liverpoolba menet, de sokat nem vesztettük, mert 15 perc múlva a mi vonatunk is indult. Holnap Liverpool indulunk és egészen Yorkig száguldunk