2016.01.01. CZ Praha-Plzen-Ceske Budejovice-Brno


    [Home] [Next] [Last]

A szokásostól eltérően most a szilveszteri utazás végállomása nem Budapest, hanem Prága. Varsóból a Chopinnel indultunk, ide a Kassáról jövő Slovakia EN-el érkezünk. Vagyis ez a vonat az év utolsó/első napján nem jár a szlovák szakaszon, így kivételesen csak Bohumínból indul, kizárólag a lengyel kocsikkal Január 1-én hajnalban nagyon kevés vonat jár és azok is szokatlan összeállításban Persze a nagyon ütemes vonatok, mint a bécsi Railjet nem maradhat el ilyenkor sem Ez a Zelezna Ruda felé tartó Rx (emelt minőségű gyors) csupa modernizált kocsival jár, bár ez kívülről nem így tűnik, nekem mindenestre jó lesz Plzenbe pontosan érünk, de még van 1 órám a csatlakozásig. A pályaudvar átépítése miatt itt is össze-vissza a peronkiosztás. Emiatt, bár a Cápák általában a délii peronokról indulnak, egy most mégis átkeveredett az északii részre A vasút újévkor sem pihen
Praha Praha Praha Praha Plzen Plzen
Már jön is München felől az Alex vonata Itt nemrég még üzemi épületek álltak, most új peronok kerültek ide Az északi dízeles vonalakat ezek a gépek szolgálják ki, én még szerencsésnem mondhatom magamat, hogy arrafelé még a jó öreg 831-es Kredenccel is utazhattam (meg mozdonyos vonattal, micsoda luxus!) Beroun felé ingavonat jár, ez is csoda lett volna 10 évvel ezelőtt Már érkezik is a következő vonat Prága felől. Jöhettem volna ezzel is, de így legalább is sétálhattam egyet Horazdovice predmesti állomás is átépítés alatt áll, így a csúcsidőn kívül itt parkoló szerelvény is kicsit hátrébb szorult. Ide is magasperon épült (bár ez itt éppen nem látszik), óriási fejlődés ez a korábbi helyzethez képest
Plzen Plzen Plzen Plzen Plzen Horazdovice
Nem, nem ugrottunk egy nagyot Szlovákiába, ez még mindig Horazdovice. A ZSSK Cargo előbb átadott pár Herkulest a ZSSK-nak, majd a maradékból is adott el pár darabot Csehországba. Így került a 721.035 is Tiszacsernyőről ide Van itt más ex szlovák jármű is, a 830.193 államvasúti karrierjét 2004-ben fejezte be Zsolnán, pár évig a BRKS-nél szolgált, majd 2008-ban Csehországba érkezett, viszont 7 évig csak alkatrészbányának használták Krnovban, 2015 óta új tulajdonosa itt tárolja Budejovicébe pár perc mínusszal érkezünk, így az ebédvásárlás mellett még fotózásra is van idő. A mozdonyos szerelvények a helyi vonatokról kezdenek eltűnni, köszönhetően a Skoda új Párducainak Azért ingavonat is jár ide, bár az dél, Linz felől. A Breclav érzést erősíti a Prága-Linz EC élén álló Taurus Közben megtörtén a gépcsere az én vonatomon, új Plehácsot kaptunk, ami Jihlaváig húz majd Veseli nad Luznici állomása is átépült, ezt legjobban mutatja a balra lévő pályasebesség tábla: itt korábban egy 100-as szerepelt. Igaz, a mostani vonatunk számára ez csak álom, a 120-as mozdonnyal és 140-es kocsikkal, viszont paradox módon a személyvonatként közlekedő Párducok már tudják ezt a sebességet, amit a gyors még nem
Horazdovice Horazdovice Ceske Budejovice Ceske Budejovice Ceske Budejovice Veseli
2004-ben jártam itt először, akkor még működő fűtőház volt... Nemcsak a vonat, a középperon is újdonság errefelé, 2 éve még sínkorona szintről lehetett itt felszállni Jindrichuv Hradecben nemcsak kisvasút van, bár az igen komoly finanszírozási problémákkal kűzdő JHMD a nagyvasúton 2016-ban már nem képes szolgáltatni Horní Cerekevben a szokásos kép fogad, bár az emeletes kocsi most éppen megbújik a Regionova mögött Jihlavában gépet cserélünk és irányt is váltunk. Innen tovább a 754.016 visz majd, Brno felé Kralicében feltart minket az ellenvonat
Veseli Veseli Jindrichuv Hradec Horní Cerekev Jihlava Kralice

    [Home] [Next] [Last]