2015.09.22-24. Manchester-Aberdeen-Inverness-Thurso


    [Home]    

Az idei év csúcspontja következik. A távolság miatt most repülőre szállunk, a Ryanair Manchesteri járatáról a felhők fölött az egyik gyakori szereplő, a Magas-Tátrát látjuk Bár most nem érünk -20-al Manchesterbe, mint legutóbb de így is esélyem lenne pár vonatra, így erre a Blackpool felé menőre is A 323-as villamos motorvonat sorozat a nálunk is ismert Hunslet egyik utolsó terméke (aztán csődbe ment...). A 235-ös példány Crewe városába tart a Northern Rail színeiben, a repülőtérre csak betér, itt irányt vált majd A szintén Northernes 319 382 eredetileg London környékére készült, közel 30 évvel ezelőtt, de mivel oda újabban új motorvonatok érkeznek, így szeptember előtt pár hónappal korábban leadtak 20 példányt vidékre; jelenleg a frissen villamosított Manchester-Newton le Willows-Liverpool vonalon járnak A Glasgowba tartó First Transpennine Express Desirójával szemben éppen a Metrolink villamosa érkezik Jobbra az Edinburghbe tartó 350.405-ös villamos Desiro. Ez egy utánrendelt példány, alig 2 éves, ennek ellenére kissé lelakottnak tűnt
Budapest Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester
Manchester Oxford Road állomáson kicsit meglepett a Freightliner 70-es sorozatú mozdonya gépmenetben Edinburghba pontosan érkeztünk, a 4 kocsis szerelvény Carlise után szinte üres volt, de előtte több szakaszon is talponállós A Virgin East Coastra egy nagyon jó ajánlatnak köszönhetően első osztályra váltottam jegyet, így az edinburghi Lounge használat mellett a vonaton teljes ebédet is beleszámolva olcsóbban jött ki az út, mint a másodosztályú Advance jeggyel Jelenleg Edinburg és Aberdeen között többnyire a Scotrail 170-es Turbostarjai járnak, de hamarosan a Scotrail is kap HST-ket erre a szakaszta, így nagyobb kényelemben utazhatnak majd az itteniek A 43 302 már jócskán elmúlt 30 éves. de még áll előtte pár jó év, ennek érdekében új szívet is kapott A aberdeeni pályaudvar is túl van már élete delén, a vasútállomás gigászi a napközbeni forgalomhoz képest, fél 10-kor se vonat, se utas sem látható. Egyébként szépen fel van újítva az egész, de ebbe a szép csarnokba alig jutottak padok, az igazi váróterem meg elég szűkösnek tűnt
Manchester Edinburgh Aberdeen Aberdeen Aberdeen Aberdeen
Észak felé az átmenő vágányokról indulnak a vonatok, ebből 2 peron van használatba, a harmadik le van zárva. Amint látszik, itt sem megy mindig a végzárlámpa, ilyenkor villogó, fényvisszaverős lámpát akasztanak a vonat végére Invernessbe érkeztünk. Ez egy fejpályaudvar, minden vonat irányváltással közlekedik, igaz, átmenő vonat elég kevés van, a többség itt végállomásozik. Az én jegyem Aberdeentől Thursoig szólt, mivel az átszállás jó másfél órás volt, ezért kimentem a városba kicsit. A peronzár kifelé még kiengedett, vissza már nem, de az őr simán beengdett a vonathoz Érdekes, hogy a 6-os vágányra elvileg mindkét oldalról be lehetne szállni, de igazából csak innen, mert a túloldal már a peronzáron kívül van Hosszú, gyors és sok esetben látványos út után érkeztünk meg Thursoba. A vonat nem itt végállomásozik, innen még irányváltással átmegya közeli Wickbe és ott alszik majd éjszaka (én viszont itt) Másnap reggel, ugyanott, még vonat nélkül. Mivel ez egy zsákvonal, ezért csak úgy lehet bejárni, ha mindkét irányban ugyanarra megyünk (vagy buszozunk, de az advance jeggyel még a busz sem tud versenyezni). Amint látszik, már gyülekeznek az utasok, de tömeg azért nem lesz a vonaton Minő meglepetés, ma is a 719-es Express Sprinterrel utazunk. A Scotrail a 158-as flotta közel harmadát birtokolja, éppen 2015-ben kezdtek bele a gépek egy részének felújításába. Innen visszamentem Invernessbe, majd egy rosszul sikerült délutáni kitérő után vonat nélkül folytattam, de pár nap múlva visszatérünk a sínekre.
Aberdeen Inverness Inverness Thurso Thurso Thurso

    [Home]