2015.07.12+18. CZ+SK Breclav-Leopoldov + PL Sanok-Lupków


    [Home]    

Most két kisebb, meleg előli utazás kivonata következik. Az első megállónk kakukktojás, Marchegg, Ausztria. A vasútállomást, többek között a villamosítás keretében éppen átépítik, így a megszokotthoz képest egész más képet látunk. 2015-ben az egy szlovák kocsi már kettőre nőtt, így már felesben járnak a Bécs-Pozsony REXek Nyáron minden hétvégén megy a nosztalgia Breclavból Lednicébe, többnyire ez a Hurvinek fut Az állomáson nemcsak a hőség, a magánvasutak is tombolnak, az AWT modern mozdonya mellett az öregecske, bár felújított LokoTrain 242-es várakozik A CD Cargo egyre kevesebb gépre tart igényt, a kivont gépek egy részét Breclavban vonták össze. Ebben a kerítésben szerepelnek 110-esek, 742-esek, de 751-esek és a viszonylag fiatal, de nem kedvelt 730-asok is A Brnoi személyek indulási peronja kicsit messzebb van a felvételi épülettől, viszont szinte csak pár lépésre az új buszpályaudvartól Közben befut egy Budapestre tartó EC élén a 380.003-al
Marchegg Breclav Breclav Breclav Breclav Breclav
A CD közérdekű reklámban is jelentkezik, a 362.039 a sakkot népszerűsíti A következő áthaladó vonatot a 230.090 húzza A következő érkező Budapest felől a 380.007 Ugrunk egy kicsit, Hodonínba. A Brno-Breclav-Olomouc gyorsvonatokat ekkor még mozdonyok továbbították, bár már breclavi körüljárás nélkül, vezérlőkocsival. 2016-ban már megérkeztek ide az Skoda legújabb motorvonatainak távolsági változatai, felszabadítva pár régi kocsit Veselí felől érkezett ez a RegioTrio Átugrunk Szlovákiába, ez Leopoldov (Lipótvárnak nevezték az ánti időkben). Amint látszik a 240.068 nem a megfelelő módon áll az ingaszerelvény élén, minthogy ezekből nem építettek át egyet sem oly módon, hogy vezérelni és tolni tudja a Skoda szerelvényt
Breclav Breclav Breclav Hodonín Hodonín Leopoldov
Leopoldov már rétóta nem önálló fűtőház, évek óta a pozsonyiak lerakataként szolgál; míg korábban obsitos Dongók töltötték itt utolsó napjaikat, most szolgálaton kívüli villanygépeket tárolnak itt, Vasalókat és Laminátokat Egy hét múlva a Beszkidekbe űz a meleg. Sanokban van 10 fokkal van hűvösebb mint otthon, így végre nem izzadva várom hogy begördüljön a Zagórzba tartó TLK élén a vadonatúj PESA Gama mozdonnyal Bár az elmúlt években nem jött el Zagórzba a PKP Intercity, leginkább hiányzó mozdony miatt, 2015-ben 1, 2016-ban már 2 pár TLK közlekedik ide, remélhetőleg egyre több utassal, akik újra felfedezik, hogy jár ide a vasút. 2016-ban ráadásul hétvégén már egész évben jár a csatlakozó személyvonat Komancza felé, feltárva így az autó nélkül utazóknak a Beszkidek további tájait Lupków viszont továbbra is forgalmon kívül marad. olyannyira, hogy itt már állandó szolgálat sincs. Vonat sincs, de az elmúlt években még fenttartották a szolgálatot legalább Szlovákia felé már kint van a piros tábla. Persze nincs lebetonozva, így 2015-ben jött is egy különvonat Szlovákia felől, de egy gyors újraindítás jelenleg nem lehetséges A Palotai alagút egyre rosszabb állapotban van a szlovák oldalon, láthatóan nem költenek rá igazán. A szemben lévő lengyel oldal a beton bélésnek köszönhetően még jobban bírja az időt, de a másik portálnál már több helyen omlik a falazat
Leopoldov Sanok Zagórz Lupków Lupków Lupków
Ez a határátmenet már többször megszűnt, majd újraindult, talán van még esélye?
Lupków

    [Home]