2015.02.09-10. GB Edinburgh-Glasgow-Mallaig-Fort William-Edinburgh


    [Home] [Next] [Last]

A mai túra Edinburghből a West Highland Line-on végighaladva Mallaigig (és vissza tart). Reggel egy Falkirken át menő gyorsvonattal jövök Glasgowba, alig 20%-os kihasználtsággal Bal oldalon a következő vonat, jobbra az előző. A jobbra álló Turbostarokon volt Wifi és áram is, a balra álló Sprinterek viszont elég fapadosak voltak A vonat két részből áll, az eleje Obanba, a vége Mallaigbe megy. Nagyon éppen egyik sem volt tele, de a fűtés az ment rendesen A Mallaigbe menő vonatrész. Helyjegyet (mert az Advance jegy mellé az is jár, ingyen) én is a másik kocsiba kaptam, mindenki más is, oda is ültek. Így legalább az út elején a motorvonat másik fele csak az enyém maradt Dumbartonig már begyűjtöttünk 10 perc késést, a Clyde folyó pedig az apály miatt most éppen tud lefelé folyni Pár pályás masina Garelochheadben volt leállítva, de csak ez a kis helyes volt éppen velem szemben
Glasgow Glasgow Glasgow Glasgow Helensburg Garelochhead
Ahogy haladunk észak felé, egyre kevesebb a nagy település, Arrochar még igazi városnak számít Crianlarichba még kis késéssel érünk, itt válik szét a vonatunk, de nem kapkodnak az osztódással Jobbra a szembevonat, már indulásra készen A szembenvonatról átszáll egy mozgóárus, bár nagy sikere éppen nincs. Szerencsére pár pillanatra a nap is kisüt A 156 456 már indul is Oban felé. Ezen a vonalon egyébként elektronikus távvezérlés működik, amelyet Banavie állomásról irányítanak. Emiatt csak speciálisan erre alkalmas járművek járhatnak erre Mi is útra kelünk, balra az obani kiágazás
Arrochar Crianlarich Crianlarich Crianlarich Crianlarich Crianlarich
Bridge of Orchy állomáson kicsit megdöbbenek, mert keresztezünk egy tehervonattal. Csodálkoztam is a menetrendben, miért van itt 3 perc tartózkodás, most már tudom. A tehervonat túl hosszú, így nem fér be az állomásra, miután mi beértünk, indul az és felszabadítja előttünk a pályát, amit addig blokkolnak az utolsó kocsik. Állítólag hetente 1-2 pár tehervonat jár erre, így nagy szerencsém van ezzel Rannoch közelében hó is van a hegyekben, egyébként nem volt itt sem a télen Corrour az Egyesült Királyság legfélreesőbb állomása. Közút ide nem vezet, 16 kilométerre van a legközelebbi, vasúton a legegyszerűbb idejutni. Persze itt nincs is semmi, ide tényleg csak a csendőrültek jönnek Spean Bridgeben keresztezünk a következő Glasgow felé tartó személyvonattal Fort William a környék központja, közvetlen éjszakai vonat van Londonba is. Sajnos a késés miatt kapkodós az irányváltás (minthogy ez egy fejállomás), így nincs idő elszaladni a mozdony elejéig (majd este) De van még egy érdekesség. A West Coast Railways  Brush 47-eseét különvonatokhoz használják, hogy most miért van itt, rejtély, mivel nincs az kimondott turistaszezon (és különvonat sincs a környéken), mindesetre estére már eltűnt
Bridge of Orchy Rannoch Corrour Spean Bridge Fort William Fort William
A vonal egyik ikonikus építménye a Glenfinnan viadukt. A vasútbarátokon kívül a Harry Potter rajongóknak is ismerős lehet... Glenfinnanban van pár leállított kocsi, ami turistaszállásként is működik Az állomásépület múzeumnak ad otthont Ez pedig a vonat végállomása: Mallaig. Sokan nem várták az összesen fél tucat érkezőt, de nézelődő azért volt elég Nem egy nagy állomás, de a napi pár vonatnak és a nyári gőzösmeneteknek pont elég Kicsit leépült a vágányhálózat, de azért a körüljárás még megoldható
Glenfinnan Glenfinnan Glenfinnan Mallaig Mallaig Mallaig

    [Home] [Next] [Last]