2015.02.07-08. Budapest-Manchester-Preston-Edinburg-Queensferry


    [Home] [Next] [Last]

A következő utazás kötöttpályás járművel indulna... ha nem lenne vágányzár a metrón, így a Deák térig metrópótlóval sikerül utazni Némi valódi metrózás után a 200-as busz visz ki Lisztferihegyre Innen a Ryanair repít majd Manchesterbe, bár nem ez a gép, de mivel nekik mindegyik ugyanúgy néz ki, így illusztrációnak jó lesz Manchesterben sem jár a vonat a repülőtérre, így ismét busz van vonat helyett; a First Transpennine vonatát 2 busz pótolta (igazából negyed óránként jöttek a buszok, teljes káoszban, én is 2-vel hamarabbi busszal jöttem el, mint kellett volna). A pótlás mindkét végén megfelelő mennyiségű segítő áll rendelkezésre, hogy mindenki megtalálja a helyes utat (ez Budapesten nem így volt, pedig ott talán kicsit olcsóbb a munkaerő) Még szombat este átvonatoztam Prestonba, így vasárnap innen megyünk tovább észak felé. A Virgin Trains Glasgowba tartó Pendolinója már bent áll, végül pontosan tovább is indul Megnyugodtam, hogy nemcsak a Bz-k füstölnek. A Northern Rail Sprinterének állófűtése gondoskodott, hogy otthon érezhessem magam
Budapest Budapest Budapest Manchester Preston Preston
Közben kis késéssel egy dél felé tartó Billencs is útnak is indul Vasárnap késő délelőtt nem én voltam az egyetlen, aki kint leste a vonatokat, két másik fotós mellett egy idősebb úr az unokájával is figyelte a vonatforgalmat Az állomás erősen túlméretezettnek tűnik, valóban, hiszen a vasút aranykorában sokkal több vonal futott be ide, mint ma A következő glasgowi vonat már több késést gyűjtött be: innen északra lerobbant egy tehervonat a nyílt pályán, így felére csökkent a pálya áteresztő képessége Az 57 302-es a Direct Rail Services színeiben készültségi szolgálatot lát el, alapvetően a Virgin Trains lerobbant szerelvényeinek a mentése a feladata A beépített központi vonókészülékkel egyszerűen tudná vontatni a Virgin Super Voyagerét, ha szükség lenne rá
Preston Preston Preston Preston Preston Preston
Ez az emberke az egyik beugróban bújkált A következő, Lancasterbe tartó Virgin Voyager És az Edinburghbe tartó FTPE Desiro szerelvény. Én is oda tartok, de most inkább a Virgint akartam kipróbálni, így nem mentem el vele A First Transpennine Express dízel Desirokat is üzemeltet, még a villamosított vonalakon is fut belőlük néhány hétvégén A peronon pontosan meg van jelölve, melyik típusú motorvonatnak hol kell megállnia Ez a glasgowi Pendolino már beragadt, nem tudott innen továbbmenni - végül az én edinburghi vonatom is megelőzte, bár mi is beszedtünk fél óra késést
Preston Preston Preston Preston Preston Preston
Valahol Carlisle környékén láttam meg a napot először, innentől viszont egyre jobb lett az idő Bár eredetileg a végállomásig terveztem menni, a késés miatt nem maradt volna időm átszállni a következő vonatra, így inkább leszálltam Haymarketen és itt vártam meg az észak felé tartó csatlakozást Az első skót vonat, ami a szemem elé került egy 170-es Turbostar. Ennek a meglehetősen fiatal sorozatnak a First Scotrail a legnagyobb üzemeltetője, a 160 km/h-ra alkalmas járművekből 59 darab üzemel náluk Haymerketnél a vonatok alagútba futnak be, és csak nem sokkal Edinburgh főpályaudvara, a Wawerley előtt jutnak ki újra a napvilágra A napsütéssel óriasi a szerencsém, bár nincs különösebben meleg A Kirkcaldyba tartó helyi vonattal csak két állomást utazok, North Queensferryben szállok le
Carlisle Edinburgh Edinburgh Edinburgh Edinburgh North Queensferry

    [Home] [Next] [Last]