2014.11.11. GB Manchester


    [Home] [Next] [Last]

Kedden sajnos már indulunk is haza, de előtte még villamosozunk egyet. Manchester egyre fontosabb kötöttpályás rendszere a Metrolink. Ez inkább egy elővárosi vasút, mint villamos, bár keresztülhalad a belvároson is, itt mégis kevés helyen áll meg. A 3067-es Flexity Swift a St Peters Square megállóhelyet hagyja el A város központjából próbálják kiszorítani az autóforgalmat, egyes utcákon csak a villamosok járhatnak Cornbrook egy igazi állomás, jelenleg itt végállomásoznak a pár napja (2014 novemberében) megnyílt repülőtéri vonal szerelvényei A szomszédban a nagyvasút halad A MediaCity UK állomás végállomás is, de néha csak egy megállóhely. A reggeli csúcsban vannak csak ide járó vonatok, csúcsidőn kívül az Ecclesbe járók térnek be ide Bár Manchester már jó ideje nem igazi kikötőváros, a meglévő viziutakat próbálják kihasználni
Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester
A 3064-es Salford Quays megállóból indul. Itt a közelben sikerült átélni egy jegyellenőrzést is: minden ajtó elé beállt egy-egy elllenőr, majd ketten felszálltak és végignézték mindenkinek a jegyét. Az egész akció nem tartott 1 percig, nagyon profi volt A hálózaton több helyen van visszafogási lehetőség A Salford Quays negyed a '90-es évek végén kezdett igazi irodanegyed lenni, a villamos 1999-ben ért ki ide A Piccadily Gardens a város közepén lévő legnagyobb közlekedési csomópont Az M5000-esekből több szakaszban, 2014 végéig összesen 120 darabot rendeltek, a hálózat fejlődésével lépést tartva A hálózat újkori kialakítás a legtöbb helyen, így a kiépítéskor kénytelenek voltak alkalmazkodni a meglévő lehetőségekhez, ennek következménye a rengeteg szűk ív
Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester
A Victoria állomás éppen nagy átépítés alatt volt, hogy még hatékonyabb átszállási lehetőséget kínáljon a vonatok és a Metrolink között Egy kis további villamosozás következik. Ez az Old Trafford megálló, a háttérben az Old Trafford stadionnal. No de ez nem AZ a stadion, ez a krikettezők otthona A focistadion sincs messze, így meccsnapokon óriási a tömeg. Olyankor üzemelik be az előtérben látható karámot, hogy megfelelő számú ember jusson egy-egy járműre Az Altrinchami vonal a legrégebbi, 1992-ben adták át, egy korábbi vasútvonal helyén. Ami tetszik ez a nekidőlő, ami nem igazi ülés, mégis tud némi pihenést adni A következő megálló Stretford. Ez már igazi kisvárosias környezet, kiértünk a nagyvárosból Trafford Bar megállóhelynél ágazik ki az East Didsburybe vezető szárnyvonal 2012 óta. Itt látszik, hogy az eredet nagyvasúti, ez az épület nem ma épült meg így
Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester
East Didsbury ma végállomás, bár tervezik továbbvezetni a vonalat. Amint látszik a lehetőség megvan, a nagyvasút egykor pályája továbbvezet. A legtöbb vonalon 12 perces ütemben járnak a villamosok, itt is Novemberben már gyorsan sötétedik, így mire visszaérünk a St Werburgh's Roadhoz (itt ágazik ki a reptéri vonal) már rendesen sötét lett. Látszik, hogy itt is működik a Futár, egészen pontos információkkal ellátva az utazókat Ott a háttérben a kiágazás, amit alig több mint egy hete adtak át Egyes járatok csatolva közlekednek, főként ahol már odaszoktak az utasok. A reptéri vonatokon még nem, alig volt utas, igaz ott újdonság még a Metrolink Ez már a Manchester Airport, végállomás. Az elég olcsó napijeggyel megéri a villamossal kijönni ide, egyébként nem, mivel árban nem sokkal jobb, mint a vonat, cserébe sokkal lassabb
Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester

    [Home] [Next] [Last]