2014.09.07-09.08. LT-PL Silute-Sestokai-Skandawa-Dobre Miasto


    [Home] [Next] [Last]

Heydekrug vasútállomása a Tilsit-Memel vasútvonal legnagyobb közbülső állomása - volt 1875-ben. Ma a vasútvonal Szovjetszk és Klaipeda között húzódik, és sajnos személyforgalom már nincs errefelé 2011-ben Teherforgalom viszont annál inkább, a felújított vonal nem csak a Klaipeda-Vilnius fővonal elkerülőjeként funkcionál, de helyi teherforgalom is van - itt éppen egy remot Dongóról maradtam le A tilsiti, elnézést, szovjetszki vasúti hidat mindig meg kell csodálni - sajnos vonattal most sem sikerül találkozni A következő megálló Kybartai. Itt pont lekésem a Moszkva-Kalinyingrád vonat érkezését, így az átjárónál vagyok kénytelen kivárni a gépcserét. Vilniustól idáig a TEP70-0235 hozta a vonatot Innen pedig a kalinyingrádi TEP70-518 veszi át a vonatot. Itt már igazán Oroszországban érezheti magát az ember, az autók nagyobb része is orosz, a mozdony is, a határ meg nincs 100 méterre sem Vilkaviskis az első nagyobb állomás Kaunas felé. Személyszállító vonat mostanában nem jár erre, mivel vágányzár miatt buszok járnak éppen Kaunas és Kybartai között
Silute Silute Pagegiai Kybartai Kybartai Vilkaviskis
Közeledünk Sestokaihoz, a lengyel határhoz. Gőzerővel halad az építkezés (némi késést kell behozzanak). A szemben lévő híd már elkészült a Kaunasig vezető normál vágánynak is Ez már Sestokai bejárata. Balra a széles nyomtáv, jobbra a normál. A szélesen itt nem igazi kiágazás van Alytus felé, hanem csak egy fordító deltavágány A vágányzat az állomáson már teljesen megújult, de a biztosítóberendezés még nem üzemel, illetve peronok sincsenek még Az átépítés ideje alatt csak a személyforgalom szünetel, a teherforgalmat folyamatosan fenntartották, így a két normál nyomtávú Szergej közül az egyik most is kint van Az első 3 vágány normál nyomtávú, illetve az átrakóból is csatlakozik még egy, így a korábbi kettő helyett már négy európai vágány van A korábbi széles peron már a múlté, de nem is kell már, hiszen ha a személyvonatok végigmennek Kaunasig, nem lesz már ez sem átszállóállomás. Persze, hogy tényleg lesz-e vonat odáig, az még a jövő zenéja, mivel 2015-ben Litvániában tovább csökkentik a személyforgalom által használt vonalak számát
Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai
Ne tévesszen meg senkit, itt azért szoktak dolgozni rendesen, de most éppen vasárnap délután van A buszmegálló sem éppen az óriási forgalomról tanúskodik. Napi 2 busz Vilniusba, illetve 1-1 Lazdikai-be és Marijampoléba Pár kilométerrel odébb. A széles nyomtávú vágány ugyan fekszik, de hogy nem végleges az állapota azt mutatja, hogyan hullámzik. Viszont mivel ott heti 3 konténervonat, meg 1-2 helyi tehervonat közlekedik, illetve az építkezésre is kell szálíltani, így járható állapotban tartják végig. A normál nyomtávú vágány majd a jobb oldalon lesz Ugyanott Kaunas felé nézve Mindehova új sín kerül, mégpedig Spanyolhonból Itt már közeledünk Marijampoléhoz, de a készültség még hasonló, mint az előző helyen volt
Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai Gulbiniskai
Marijampoléban is lassú a haladás, de látható. Éppen az aluljárót ássák, ami a normál vágányok peronjához vezet majd, itt ugyanis azok átkerülnek majd a túloldalra. Itt helyben egyébként nagy a teherforgalom, így sokkal bajosabb beszorítani a Lengyelországból érkező vágányokat Ez már Lengyelország. Stanczykiben is jártunk már, igaz akkor esett az eső, most meg kicsattanóan jó idő van Dubeninki/Dubeningken vasútállomásából ennyi maradt. A beton felüljáró nem véletlen, ugyanis ez nem annyira régi, 1922-ben épült. A csúcsponton is csak napi 3 pár vonat járt erre, egészen 1944-ig, amikor is bezárt a bazár Botkuny, németül: Buttkuhnen / Bodenhausen (1938-tól) az Elk-Goldap fővonalon fekszik, innen ágazott ki az előbb látott mellékvonal is. Igaz, ez a vonal azért jobban tartotta magát, 1993-ig még személyforgalom is volt Olecko és Goldap között, 2002-ben pedig elment az utolsó tehervonat is. 2009 óta a vonal járhatatlan, így sajnos már itt sem fogunk több vonatot látni Ugyan nagyott ugrottunk térben, de azért még nem vagyunk Csehországban. A 2014-es év egyik szomorú híre volt a lengyel SU45-ös nagydízel sorozat szint végleges leállítása, ezzel egyidőben, mivel még nem készültek el a PKP IC részére az új PESA mozdonyok, 4 cseh Búvár érkezett ide. Itt nem sokkal Korsze után látjuk a 754.037-et egy Bialystokba tartó TLK vonat élén. A kép azért is nem megismételhető, mivel a második, bárkocsi már nem közlekedik, a TLK vonatokon ugyanis a decemberi menetrendváltás óta csak mozgóárus van, büfékocsi nincs A következő helyszín is történelmi. Az eredileg Thorn és Insterburg között 1871 és 1873 között, végig porosz területen épült kétvágányú fővonal egy szakasza már 1920-ban lengyel fennhatóság alá került. Aztán 1939-ben ismét a DR vette át a vonalat végig, mígnem 1944-ben Lengyelország és a Szovjetunió területére esett a vasút. Itt, Skandawánál halad át ma a Kalinyingrádi területre, így Oroszországba a vasút
Marijampole Stanczyki Dubeninki Botkuny Tolkiny Skandawa

    [Home] [Next] [Last]