2014.07.18-19. HU-DE-CZ Budapest-Dresden- Annaberg-Buchholz-Schwarzenberg-Chomutov


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

Annaberg-Buchholz Süd mellett valaha egy szép nagy depó volt, pár éve még volt némi nyomuk az épületeknek, mára azonban csak a mező és az erdő maradt Újra Cranzahl és egy újabb Desiro, a hátteret üzemképtelen kisvasúti gőzmozdonyok jelentik A különvonat miatt most olyan helyekre dugdosták a Desirokat, ahová egyébként nem szokták. Ez éppen útban van a körüljáráshoz, így előbb ki kell menjen a nyílt pályára, majd meg kell várja, míg a V100-asunk át tud állni a vonatunk másik végére Tiszta DDR hangulat Az egyik nagy show volt a páros indulás a kisvasúttal. Persze az ellenfény némileg levont az élvezeti értékéből, én jobban éreztem magam a vonaton egy sör társaságában Újra Annaberg-Buchholz Süd állomáson vagyunk. Eddig mindig csak a bal oldali pályához volt szerencsém, Cranzahl felé, most először megyek az Erzgebirgische Ausschichtsbahnon Schwarzenbergbe jobb felé
Annaberg-Buchholz Cranzahl Cranzahl Cranzahl Cranzahl Annaberg-Buchholz
Az első állomás (ma megálló) Walthersdorf. Nem véletlenül állnak ott a teherkocsik, ugyanis egészen 1999-ig itt ágazott ki az 5 kilométeres crottendorfi szárnyvonal. Ami igen nevezetes, ugyanis itt egészen 1988-ig menetrend szerint gőzmozdonyok vitték a vonatokat, az utolsóként az országban Schlettauba érkezünk, 125 évvel azután, hogy az első vonat begördült ide A korabeli hangulatot némileg elrontják a műanyag székek, de kicsire nem adunk Persze, lehet mondani, hogy nem elég autentikus a a helyzet, mivel a karos jelzőket csak újonnan szerelték fel, de ha ettől eltekintünk, akkor még mindig kellőképpen idézzük a DR időket Az állomás egyik színfoltja ez a V22-es, melynek a legutóbbi reviziója 1992-ben volt A pihenő/kiállítás/büfélátogatás lejárt, mehetünk tovább
Walthersdorf Schlettau Schlettau Schlettau Schlettau Schlettau
1994-ben elment itt az utolsó tehervonat, ez a daru, azóta áll itt munka nélkül Scheibenberg mára már csak egy megállóhely, de ez sem volt mindig így.  1900-től egészen 1947-ig Zwönitzbe vezetett innen egy szárnyvonal, azonban 1947-ben háborús jóvátételként a sínek nagyobbik részét felszedték és a Szovjetunióba szállították. Scheibenberg és Elterlein között még 1966-ig jártak a vonatok, de 1968-ban itt is sínek nélkül maradtak a lakosok Ahol egykor vonatok jártak, most kerékpárosok uralják a terepet, itt A vasútvonal ikonikus eleme a Markersbachi viadukt. A híd 1897 és 1899 között épült, 534 tonna acél felhasználásával. Bár már csak kirándulóforgalmat szolgál, 2003 és 2009 között lépésről lépésre felújították, rozsdavédelemmel látták el és újrafestették Nem a mi vonatunk az egyetlen ma a vonalon, de a Ferkeltaxe ma csak Schlettauig megy Már fent robog
Schlettau Scheibenberg Scheibenberg Markersbach Markersbach Markersbach
A következő volt állomás, Raschau. Ez csak egyetlen kitérővágánnyal rendelkezett, sosem volt nagy jelentősége A biztosító berendezések már nem működnek a vonalon, így ahol szükséges, zászlóval biztosítanak Grünstädtel az egyetlen hely, ahol még van élet, ide havonta 1-2 alkalommal jár tehervonat. A nagy füves területen egyébként valaha kisvasút működött, Oberrittersgrünbe mentek innen 750 mm-en a vonatok egészen 1971-ig Persze az állomás nagyobbik része ettől még omladozik Itt az iparvágány kiágazás Persze régebben több ipar is volt itt, de a többi iparvágány maradvány már nem rendelkezik kapcsolattal a nagyvasúttal
Raschau Raschau Grünstädtel Grünstädtel Grünstädtel Grünstädtel

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]