2014.06.22. Ostrava-Bohumín-Katowice-Szob


    [Home] [Next] [Last]

A nagy kékség, azaz vasárnap reggel Ostrava főpályaudvarán. Ilyenkor a villanygépek többsége pihen, de a dízelek (alacsony számukból adódóan) ilyenkor is munkába vannak A frydek-myísteki oldalon a személyszállítás is bekékült már. A 754.076 kis mértékben modernizálódott, a 842.021 sokkal nagyobb mértékben, többek között kapott két új dízelmotort, új hajtóműveket és új vezérlést is és már az utasok sem a pályán hagyják a végterméket, azt magával viszi a motorkocsi végállomásra Ostrava messze földön híres iparvidék, így az államvasút mellett a magánvasutak is nagy szerepet játszanak. Az AWT Dongója mellett robban be 363.022, jobbra pedig a szlovák ZOS Vrútky (mint bérbeadó) színeit viselő 182.053 várakozik munkára A reggeli zsolnai EC-vel érkezik a Regiojet, de a cseh rendőrséget így sem tudta megelőzni koránkelésben Az itteni Púposok (Hrbatá - 130) villanymozdonyok, támogatásukról egy-egy 111-es Vasaló gondoskodik Közben átteszem a székehlyemet Bohumínba. Éppen a 2-es Pendolino indul Prágába, vasárnap délelőtthőz méltóan minimális utaslétszámmal
Ostrava Ostrava Ostrava Ostrava Ostrava Bohumín
A 460.014 már közel negyven éves, de még mindig szükség van rá a napi forgalomban A cseh-lengyel barátság fényes példája a sok Lengyelorszában futó cseh mozdony, a 163.046 is alkalmas erre a célra, de a Kasia most mégis belföldi járatokon fut A 460.025 a Najbrt dizájn első változata szerint lett fényezve A depóban is dúl a szláv szeretet, a cseh mozdonyok óvóan veszik közre a lengyel villanyos társukat Csehországban nagy hagyománya van a fél- és egész paklikocsiknak. A legújabb termék a Bdbgmee 236, mely egy széleskörű csehszlovák együttműködés (ZOS Trnava, MOVO Plzen, Pars Nova Sumperk) terméke és a bautzeni BDmee kocsik átépítéséből jött létre az elmúlt két évben Zsolna felől érkezik a 151.008 a takarékos vasárnapi EC-vel
Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín
Az ellenpárja még rövidebb, itt az étkezőnek és az első osztálynak már csak közös kocsi jutott A mozdonyos után jöjjön a motorkocsis szakosztály. A bal oldalon lévő Pendolino egy balesetes társa helyére készült beugrani, velünk szemben a 810.015 a lengyel határra, Petrovicébe indul éppen nagy gázzal. Mögötte ugyanazon a vágányon egy Leo Flirt várakozik, hogy elmehessen szerelvényvonatként Karvinára, ahonnan gyorsvonatként indul majd vissza Prágába A 460.015 már a legfrissebb Najbrt féle festést viseli A 362.174 egy Bohumín-Prerov--Brno-Prága viszonylatú gyorsvonattal indul éppen A nagy osztozkodáskor az ostravai depó a Cargóé lett, míg a bohumíni a személyszállításé, így Ostravából a dízeleknek szerelvény- és  gépmenetben kell átjárjanak Bohumínba karbantartásra és takarításra Bár a 771.170 is bekékült, de ma már nem a CD, hanem az ODOS tulajdona, így sok társától eltérően a sorsa nem lángvágó lett, hanem tovább koptatja a morva és cseh vaspálykat
Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín
Érkezik egy újabb Leo Flirt A Varsó-Bécs-Villach között közlekedő Polonia EC-t ma az EP09-017 hozta idáig... ...innen Breclavig pedig a 380.019 veszi át a vezetést Bohumínból Katowice a cél, de az új országra való ráhangolódás már Bohumínban elkezdődik, köszönhetően a következő tüzijátéknak. Egészen eddig egyetlen tehervonat sem jött, de az észak felé tartó EC előtt megindult a menet. Először a PKP Cargo ET22-1000 érkezett egy nem túl hosszú tehervonattal... Majd érkezett egy konténervonat két EU45-össel az élén. Vagy ES64F4-essel? Vagy mi is ez, 189-es? Talán 618 9-es?... A közeli Cieszyn/Cesky Tesínből származnak az oszlopok, igaz, amikor készültek még más volt itt a hivatalos nyelv és az ország is
Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín

    [Home] [Next] [Last]